Toon posts:

[Excel]What you see is what you get?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Excel is wat mij betreft een van de beste programma`s die je kunt kopen qua prijs/kwaliteit, maar er is toch 1 ding wat mij enorm stoort:

Het verschil tussen wat je op het scherm ziet en hoe het uitgeprint wordt.

Voorbeeld:
Ik maak een diagram, daar zet ik handmatig een paar hulplijnen in, groepeer het geheel netjes. Mooi, ziet er goed uit. Print: alle lijntjes zijn 1-2 mm verschoven :s

Bestaat er een mogelijkheid hier iets aan te doen (buiten dmv trial en error zelf de lijntjes al te verschuiven, zodat het juist geprint wordt.) ???

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Is het een optie om dat gene wat je wil hebben vanaf Screen te printen (Ctrl-PrntScrn) ?

Indien je de lijntjes rond de cellen wit maakt lijkt het dan net echt.

[ Voor 5% gewijzigd door Tukk op 16-01-2006 10:10 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is een rapport van ca. 20 pagina`s met op bijna elke pagina wel een grafiekje of diagram, met tekst, speciale paginaopmaak etc.

offtopic: Tekst integreren in excel heb ik mooi voor mekaar, mbv een gekoppeld worddoc. als object invoegen in excel.. werkt 100% beter dan ik verwacht had.

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

welke office-versie heb je ?
het probleem komt me totaal niet bekend voor...
gebruik je misschien een lettertype dat niet wordt ondersteund door je printer ?

en heb je de inhoud van je sheet automatisch laten aanpassen door pagina-instellingen ?
(pagina aanpassen aan X bij X pagina's...)

iets met foto's...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Probeer bij pagina opmaak de grootte van de geprinte pagina eens wat groter te veranderen en kijken of dat helpt.