[Firefox] onverklaarbare problemen (pdf, c/p, video)

Pagina: 1
Acties:

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik rare problemen met Firefox (momenteel versie 1.5, ook met eerdere versies), namelijk:

- als ik een pdf-bestand lees met de Acrobat-reader (plugin) en het venster daarna weer wil sluiten, duurt het abnormaal lang voor dat gebeurd is. Het veroorzaakt blijkbaar een enorme load, want het hele systeem blokkeert tien tot twintig seconden lang. Andere versies van de reader installeren (waaronder de nieuwste) helpt niet.

- als ik op een site wat tekst kopieer, vervolgens naar een andere site ga en het wil plakken, is het verdwenen van het clipboard. Bijvoorbeeld als ik een naam kopieer en hem dan in Google wil plakken. Is volgens mij niet altijd het geval, maar ik heb de indruk dat het vooral 's avonds en 's nachts is (serieus 8)7)

- video afspelen op www.vrtnieuws.net lukt niet, ik krijg enkel geluid. Voor je het zelf probeert: volgens mij kan 't enkel met een Belgische breedbandaansluiting.

Deze problemen begonnen een paar maanden geleden. Toen ik bij het uitkomen ervan Firefox 1.5 installeerde was alles weer in orde, maar op onverklaarbare wijze zijn de genoemde problemen terug, en alledrie tegelijk. Firefox verwijderen en opnieuw installeren helpt niet, ook niet een oudere versie. Ik heb ook nog een oude Mozilla Suite staan (versie 1.7.11), daarin exact dezelfde problemen. In IE geen problemen.

Systeem is verder vrij van spyware en virussen. OS is Windows XP Pro, met alle updates en patches enzovoort geïnstalleerd.

Ik hoop dat iemand dit herkent of weet waar dit aan ligt, want ik snap er echt niets meer van.

[ Voor 5% gewijzigd door Steve op 16-01-2006 03:05 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 16:08

Puck

EINDBAAS.org

Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik met Firefox (1.5) ook geen video kan afspelen op die website. Er verschijnt geen play en pauze knop. In Internet Explorer gaat dit prima.

Misschien kan je voor je PDF probleem Foxit Reader gebruiken?

Arrived anxious, left bored

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
De play- en pauzeknop verschijnen inderdaad niet, maar het afspelen gaat normaal gesproken - zonder de problemen, that is - prima. Nu krijg ik dus enkel geluid. Op een andere pc (met een probleemvrije Firefox) gaat 't trouwens prima.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Niemand? Ik word er echt gek van :X.