Nieuwsitem Wireless op Windows XP kwetsbaarheid

Pagina: 1
Acties:

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Topicstarter
Uit de write-up bij SecurityFocus blijkt nogal duidelijk dat het probleem zich juist bij Ad-hoc netwerk configuraties voordoet, en niet bij enkel Access-Point (managed).

http://www.securityfocus.com/archive/1/421868

Ik heb dat onderaan ook al even gepost maar misschien kan iemand dit wat duidelijker maken in het artikel zelf?
Het zou imho wat duidelijker zijn als men deze zin:
Deze kunnen vervolgens zelf een draadloze verbinding opstellen met dezelfde naam, zodat de twee computers denken dat ze bij hetzelfde 'private' netwerk horen.
Zou wijzigen met 1 enkel woord in:
Deze kunnen vervolgens zelf een ad-hoc draadloze verbinding opstellen met dezelfde naam, zodat de twee computers denken dat ze bij hetzelfde 'private' netwerk horen.
Ook omdat dat één van de redenen is dat er niet zo'n stress is omtrent een hotfix/update.

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 16-01-2006 01:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Een wijziging lijkt me niet nodig, het gaat er daar gewoon om om globaal uit te leggen waar de zwakte in zit. Wat voor soort netwerk de hacker precies open moet zetten is daarvoor weinig relevant.

Wel relevant is natuurlijk dat je een dergelijke aanval kunt voorkomen door ad hoc-verbindingen uit te schakelen, en dat ook precies wat er even verderop in de tekst staat:
Andere maatregelen die genomen kunnen worden zijn het uitschakelen van de mogelijkheid om ad hoc-verbindingen aan te gaan [...]

Professioneel Hyves-weigeraar