Kubuntu USB-stick

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
het is misschien een hele simpele vraag, maar ik ben echt een leek wat linux betreft. Ik heb kubuntu 5.10 (of hoe het ook heet) geinstalleerd op een pentium 2, 350mHz. Het loopt allemaal maar nu heb ik geprobeerd om mijn sandisk usb stick te openen. Er gebeurd helemaal niks als ik de stick aansluit, maar als ik naar disk & filesystems ga zie ik de stick wel in de lijst staan maar kan ik niks veranderen. Hiervoor moet ik naar de administrator mode maar daar kom ik op de een of andere manier ook niet in. Dus op dit moment heb ik 2 vragen:
- hoe kan ik met dit OS werken met een usb stick
- hoe kan ik inloggen als administrator

later zal ongetwijfeld nog een vraag komen over draadloos internetten via usb, maar voorlopig moet ik eerst even linux doorhebben.
alvast bedankt

• SignOff
de titel moet natuurlijk kubuntu zijn

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52

Cyphax

Moderator LNX
De administrator gebruiker heet onder Linux "root". Wat bedoel je met "kan ik niets veranderen"? Geen schrijfrechten op de stick, maar je kunt de inhoud wel zien?
Overigens is inloggen als root wat lastiger, omdat je geen wachtwoord hebt. Het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.

Saved by the buoyancy of citrus

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
www.ubuntuguide.org

staat veel info over ubuntu. Ook hoe je als root kan inloggen of commando's uit kan voeren (sudo )

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 16-01-2006 00:23 ]

• SignOff