Kubuntu USB-stick

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
het is misschien een hele simpele vraag, maar ik ben echt een leek wat linux betreft. Ik heb kubuntu 5.10 (of hoe het ook heet) geinstalleerd op een pentium 2, 350mHz. Het loopt allemaal maar nu heb ik geprobeerd om mijn sandisk usb stick te openen. Er gebeurd helemaal niks als ik de stick aansluit, maar als ik naar disk & filesystems ga zie ik de stick wel in de lijst staan maar kan ik niks veranderen. Hiervoor moet ik naar de administrator mode maar daar kom ik op de een of andere manier ook niet in. Dus op dit moment heb ik 2 vragen:
- hoe kan ik met dit OS werken met een usb stick
- hoe kan ik inloggen als administrator

later zal ongetwijfeld nog een vraag komen over draadloos internetten via usb, maar voorlopig moet ik eerst even linux doorhebben.
alvast bedankt

• SignOff
de titel moet natuurlijk kubuntu zijn

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52

Cyphax

Moderator LNX
De administrator gebruiker heet onder Linux "root". Wat bedoel je met "kan ik niets veranderen"? Geen schrijfrechten op de stick, maar je kunt de inhoud wel zien?
Overigens is inloggen als root wat lastiger, omdat je geen wachtwoord hebt. Het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.

Saved by the buoyancy of citrus

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
www.ubuntuguide.org

staat veel info over ubuntu. Ook hoe je als root kan inloggen of commando's uit kan voeren (sudo )

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 16-01-2006 00:23 ]

• SignOff
ja, ik had al een site gevonden waarop stond dat ik via een kontrol bij het control panel kon komen met alle rechten door "sudo kcontrol" in te typen. Dit is gelukt, ik kwam in het control panel en had alle rechten maar ik kon nog niks beginnen met de stick. hij ziet hem wel als opslagmedium maar ik kan de inhoud niet bekijken (tenminste niet dat ik weet) als ik de stick aansluit opent automatisch de konqueror maar dan geeft ie een fout, hij zegt dat dev/sda1 niet gevonden kan worden. De stick wordt dus wel herkend, in het control panel geeft ie het aan (sandisk cruzer micro) maar ik kan niet bij de inhoud.

• cnieuweboer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:37
Je kunt even kijken of er in je /etc/fstab zoiets staat.

/dev/sda1 /media/usbstick auto users,defaults,rw,noauto 0 0

Zo nee zou ik dat er even in zetten en kijken wat er gebeurd.
btw dat "/media/usbstick" in dus een mount point en die map moet dus wel bestaan.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
/dev/sda1 niet gevonden? Heb je nog andere USB dinges ingeplugd?
Wat bestaat er wel in /dev mbt sda? (ls /dev/sda*)

• SignOff

die regel stond niet in fstab, dus heb ik toegevoegd, alleen ik kan het niet opslaan....schrijven naar het bestand is niet mogelijk, controleer of u schrijftoegang heeft tot dit bestand... waarschijnlijk weer het probleem van de administrator. Hoe kan ik inloggen als administrator?

als ik naar /dev ga zie ik sda en sda1. ik heb verder geen usb spul ingeplugd.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
SignOff schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:54:

die regel stond niet in fstab, dus heb ik toegevoegd, alleen ik kan het niet opslaan....schrijven naar het bestand is niet mogelijk, controleer of u schrijftoegang heeft tot dit bestand... waarschijnlijk weer het probleem van de administrator. Hoe kan ik inloggen als administrator?

als ik naar /dev ga zie ik sda en sda1. ik heb verder geen usb spul ingeplugd.
Even in een console:
sudo [editor] /etc/fstab. Het zal gedit wel zijn, dus krijg je sudo gedit /etc/fstab
Dan kun je 'm denk ik wel opslaan.

• SignOff
Cyphax schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:56:
[...]

Even in een console:
sudo [editor] /etc/fstab. Het zal gedit wel zijn, dus krijg je sudo gedit /etc/fstab
Dan kun je 'm denk ik wel opslaan.
als ik dat invoer in een konsole krijg k een error:

error: " /var/tmp/kdecache-martijn " is owned by uid 1000 in stead of uid 0.
Link points to " /var/tmp/kdecache-root "
kate: ERROR: communication problem with kate, it probably crashed.

de editor is trouwens kate.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-02 11:37
en ' sudo kate /etc/fstab' werkt dus niet...?

geeft kate altijd die error als je hem probreert te draaien?

Je kan in Kubuntu niet inloggen als root omdat die account niet bestaat, of op inactief staat ofzoiets. Je kan hem wel aanzetten maar dat is niet nodig.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• SignOff
inderdaad, sudo kate /etc/fstab werkt niet... kate zelf werkt wel. ik heb al een keer tekst aangepast daar maar kon het alleen niet opslaan...

kan ik dan niet mijn account alle rechten geven op de een of andere manier?

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-02 11:37
Kan wel.... maar dat wil je eigenlijk niet...

Je bent zeker net overgestapt vanaf windows? Dan is het even wennen in het begin dat je een account heb waar je niet alle mee kan, maar na een tijdje gaat het prima.

heb je geen andere editors? gedit bijvoorbeeld... probeer ander gedit te instaleren (sudo apt-get install gedit) en dan met gedit proberen te veranderen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

jongens! het is niet echt de bedoeling dat je met de hand dingen in de fstab gaat toevoegen! Met welke editor dan ook (maar als het dan toch moet pak gewoon nano ofzo).

Het zou vanzelf moeten werken, en als dat niet zo is moet er onderzocht worden wat er dan niet werkt. Post bijvoorbeeld eens (het relevante deel van' de output van dmesg.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
smokalot schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:02:
jongens! het is niet echt de bedoeling dat je met de hand dingen in de fstab gaat toevoegen! Met welke editor dan ook (maar als het dan toch moet pak gewoon nano ofzo).

Het zou vanzelf moeten werken, en als dat niet zo is moet er onderzocht worden wat er dan niet werkt. Post bijvoorbeeld eens (het relevante deel van' de output van dmesg.
Nah daar heb je wel gelijk in. ;)
Okee Konqueror gaf de error dat /dev/sda1 niet gevonden kon worden. Maar die is er WEL zegt SignOff.
Als ie nog niet automatisch gemount wordt is het wel leuk even na te gaan of ie handmatig wel gemount kan worden. Die error van Kate blijft een beetje apart ook maar dat kan natuulijk aan Kate liggen (ik dacht aan GEdit omdat ik aan Ubuntu dacht, niet KUbuntu overigens :))

sudo mount -t vfat /dev/sda1 /media/usb
Als het mountpunt /media/usb is, anders even aanpassen.
Werkt dat?

• SignOff
gedit kan ik niet installeren, pakket kan niet gevonden worden.

dmesg geeft een hele waslijst, maar voor zover ik kan zien wordt de stick wel gewoon herkend. ik zal kijken of ik op de een of andere manier die lijst kan kopieren en op deze pc kan krijgen...

• SignOff
Cyphax schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:43:
[...]

Nah daar heb je wel gelijk in. ;)
Okee Konqueror gaf de error dat /dev/sda1 niet gevonden kon worden. Maar die is er WEL zegt SignOff.
Als ie nog niet automatisch gemount wordt is het wel leuk even na te gaan of ie handmatig wel gemount kan worden. Die error van Kate blijft een beetje apart ook maar dat kan natuulijk aan Kate liggen (ik dacht aan GEdit omdat ik aan Ubuntu dacht, niet KUbuntu overigens :))

sudo mount -t vfat /dev/sda1 /media/usb
Als het mountpunt /media/usb is, anders even aanpassen.
Werkt dat?
mount: aankoppelingspunt bestaat niet /media/usb

maar vraag me niet wat het wel moet zijn

@ozzie, idd net overgestapt van windows. het leek mij leuk om een keer linux te gebruiken dus ik heb ff een extra pc'tje geregeld waarschijnlijk als backup tis niet bepaald een supercomputer...

• SignOff
ik heb de output van dmesg in een bestandje zonder extensie, opgeslagen vanuit kate. Welke extensie moet k hem geven en waarmee openen? kladblok geeft alles door elkaar weer

• SignOff

• SignOff
vraag me niet wat ik heb gedaan maar ik kan op mn usb stick komen, dat werkt nu dus.

dan nu mijn volgende vraag, draadloos internetten via een usb stick...? de installatie-cd van belkin werkt al niet. is het een kwestie van gewoon inpluggen?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Welk bestandstype heeft de USB stick?

[ Voor 9% gewijzigd door Rob op 16-01-2006 19:33 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• SignOff
ik zat met de usb stick waarschijnlijk op de verkeerde plek te zoeken... /media/usbdisk en k ben bij de inhoud van mn stick. ik vraag me dan nog wel af wat het dan voor een melding was bij het aansluiten van de stick.. /dev/sda1 kan niet worden gevonden wordt dan aangegeven..

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
SignOff schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:42:
ik zat met de usb stick waarschijnlijk op de verkeerde plek te zoeken... /media/usbdisk en k ben bij de inhoud van mn stick. ik vraag me dan nog wel af wat het dan voor een melding was bij het aansluiten van de stick.. /dev/sda1 kan niet worden gevonden wordt dan aangegeven..
Automounter die niet helemaal werkt ofzo, misschien is je USB ding te traag ofzo. :)
/dev/sda1 bestaat niet als je USB stick niet ingeplugged is, en wellicht duurt het na het inpluggen te lang alvorens /dev/sda1 is aangemaakt voor de automounter.

• SignOff
eventjes geheel offtopic: k probeer nu die linux op internet te krijgen, dit wil volgens mij niet via de usb, dus ik wil deze pc wireless via usb laten internetten en de kabel die nu hierin gaat naar de linux doen. Alleen ik weet het ip van mn accesspoint niet meer dus ik kan er niet in komen om een mac-adres toe te voegen. Heeft iemand een idee om alsnog in de accesspoint te komen?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:46
in een terminal ping 192.168.(0/1).255.. dan gaat ie alle ip's in die range pingen, je kijkt vanwelke adressen je antwoord krijgt, en 1 daarvan is dus je accesspoint.. :)

• SignOff
k was al bang voor zon antwoord...

• SignOff
ping 192.168.(0/1/2).255 geven alle3 een time-out bij opdracht...

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Wireless, via USB... oh dear... heb je daar drivers voor?
Wat is de output van `sudo ifconfig`?

[ Voor 26% gewijzigd door Cyphax op 16-01-2006 22:48 ]

• SignOff
ik heb een cd-rom met drivers, maar ik kan niks installeren. Het zijn allemaal .exe bestanden van windows denk ik.

'sudo ifconfig' uitvoeren met of zonder stick ingeplugd?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:45

r0b

SignOff schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:23:
ik heb een cd-rom met drivers, maar ik kan niks installeren. Het zijn allemaal .exe bestanden van windows denk ik.

Wat voor wireless-over-USB stick is het?
Staat hij in deze lijst: http://www.linux-wlan.org/docs/wlan_adapters.html.gz ?

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
SignOff schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:23:

Dat is de pest dus, voor Windows zijn er gewoon netjes drivers bijgeleverd maar Linuxgebruikers staan weer in de kou. :/
ifconfig laat de huidige configuratie van je netwerkverbindingen zien (welk IP, MAC-adres, dat soort dingen) maar moet je met sudo uitvoeren als superuser. Als je dat USB-ding aansluit en je hebt drivers, dan kan jouw PC het netwerk op, en je kunt met ifconfig dan zien wat voor IP je hebt. Nu zal ifconfig je hooguit zoiets teruggeven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16436  Metric:1
          RX packets:1053 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:1053 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:102833 (100.4 Kb)  TX bytes:102833 (100.4 Kb)

Anyway, kijk even in de lijst die ex je gaf, als het even meezit wordt het allemaal ondersteund maar dan moet je nog een module hebben (maken of downloaden) en laden.

• SignOff
ik heb de belkin high-speed wireless G USB network adapter. Ik zag hem niet in de lijst staan... typenr. is F5D7051df.

ifconfig geeft inderdaad dat stukje code.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
http://linux-lc100020.sourceforge.net/
Die driver (onderaan de pagina) ondersteunt een aantal van die adapters, 1 daarvan is een Belkin die erg veel lijkt op de jouwe (maar niet identiek is daaraan afgaande op het typenummer), worth a shot zou ik denken.

• SignOff
oke, we gaan het proberen. mocht het niet werken, dan gaat gewoon de kabel die nu in deze win xp pc gaat naar de linux en het gaat deze pc gewoon wireless. maar dat is voor latere zorg. ik ga ff aan de slag met die drivers

• SignOff
juist... ik heb de 'zip-bestanden' geopened, nu ben ik bij zd1201.fw ik heb alleen geen idee waarmee ik die moet openen (sorry, ik ben echt een leek wat linux betreft)

• SignOff
hij herkent de stick wel trouwens, als ik in het KInfocenter kijk bij USB apparaten staat er de cruzer micro van sandisk en de belkin high-speed usb stick...

• smokalot

smokalot

titel onder

README van de firmware package:
README for zd1201 Wireless USB firmware.

This package contains the firmware needed for the zd1201 devices to work.
Simply typing 'make' as root (or using 'su') should install the two firmware
files in the proper firmware directory used by the hotplug scripts.

This package contains two files, zd1201.fw is the firmware file for using the
device as a normal 802.11b client. The file zd1201-ap.fw is used to put the
device in access point mode.

Please send questions to the sourceforge forum (in case of problems add 'dmesg'
output) at http://linux-lc100020.sourceforge.net/

Jeroen Vreeken, pe1rxq@amsat.org
En in de README van de driverpackage staan ook instructies, maar je moet daarvoor je kernel patchen, niet echt ideaal. Misschien is het dus makkelijker om ndiswrapper te gebruiken, daarvoor moet je de .inf (en .sys bestanden d8 ik) van de windows-driver hebben. Die staan in de .exe van de driverCD, dus die moet je ff ergens uitpakken (onder windows, of met wine ofzo).

Maar over ndiswrapper is genoeg documentatie te vinden.

• SignOff
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 Download the latest version of the ndiswrapper sources from here and
extract it with the command

tar zxvf ndiswrapper-version.tar.gz

This will create ndiswrapper-version directory. Change to that
directory and run

make uninstall
  make

Login as root and run
  make install

het begin is er, ik heb alle bestanden uitgepakt. maar vanaf dat 'make uninstall' snap ik er niks meer van. sowieso als ik 'make' typ krijg ik: command not found

oki, na 'apt-get install make' zijn we weer een eindje verder. Maar dan snap ik alsnog niks van 'make uninstall' als ik verander naar de ndiswrapper directory en ik typ 'make uninstall' dan krijg ik de melding: "can't find kernel sources in /lib/modules/2.6.12-9-386/build"
nadat ik de pakketten gcc-4.0 en build-essential heb geinstalleerd, krijg ik nog steeds deze melding
bij 'make uninstall' kan al iets niet verwijderd worden:
code:
1
2
3
4
5
6
 martijn@linux:~/ndiswrapper-1.8$ make uninstall
NOTE: Not all installed files are removed, as different distributions install ndiswrapper files at different places.
Run uninstall as many times as necessary until no "removing" messages appear below.
removing /lib/modules/2.6.12-9-386/kernel/drivers/net/ndiswrapper
/bin/rm: cannot remove `/lib/modules/2.6.12-9-386/kernel/drivers/net/ndiswrapper': Toegang geweigerd
make: *** [uninstall] Fout 1

[ Voor 69% gewijzigd door SignOff op 18-01-2006 20:05 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Je mist de rechten als gewone gebruiker om in die directory te schrijven (of er uit te verwijderen). Even met sudo (sudo make uninstall) proberen (dat geldt ook voor make install, dingen als ./configure en make kun je als gebruiker meestal wel uitvoeren maar make install en make uninstall werken in directories waarin een gewone gebruiker alleen leesrechten heeft). Anders doe je bijdehand en even een keer `sudo passwd root` en dan een wachtwoord invoeren, als je dat gedaan hebt kun je `su` draaien, dat root wachtwoord intypen en dan ben je domweg root, hoef je ook niet met sudo aan de gang.

[ Voor 28% gewijzigd door Cyphax op 18-01-2006 21:14 ]

• SignOff
'sudo make uninstall' geeft bijna dezelfde melding:

code:
1
2
3
4
5
6
  martijn@linux:~/ndiswrapper-1.8$ sudo make uninstall
NOTE: Not all installed files are removed, as different distributions install ndiswrapper files at different places.
Run uninstall as many times as necessary until no "removing" messages appear below.
removing /lib/modules/2.6.12-9-386/kernel/drivers/net/ndiswrapper
/bin/rm: cannot remove `/lib/modules/2.6.12-9-386/kernel/drivers/net/ndiswrapper': is een map
make: *** [uninstall] Fout 1

hij geeft niet meer aan dat de toegang geweigerd is, maar dat het een map is

[ Voor 11% gewijzigd door SignOff op 18-01-2006 21:25 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dat is of een fout (of gebrek) in Makefile (in die directory staat ie, daarin is ook gedefinieerd wat make, make install en make uninstall (oa) doen), of dat is wat ze bedoelen met "Run uninstall as many times as necessary ..".
Hoe dan ook, ik krijg niet de indruk dat die Makefile netjes in elkaar zit. :/

• SignOff
het zou zomaar kunnen dat ik nog pakketten moet installeren. Vandaag heb ik ontdekt dat ik 'gcc-4.0', 'build-essential' en 'make' nog moest installeren. is er nog een belangrijk pakket dat ik gemist heb?

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb twijfels bij die gcc versie, misschien had het slimmer geweest om gcc3.4.x te installeren. De kans is het grootst dat die driver beter voor een gcc uit die branch geschikt is.
(of ik loop nu heel erg achter en de compatibiliteitsproblemen die er waren zijn helemaal opgelost)
Of je nog andere paketten mist: geen idee, kijk even of er een README of INSTALL bij de driver zit, meestal staan daar wel dependencies in vermeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 18-01-2006 21:47 ]

• SignOff
gcc 3.4 kon niet worden gevonden toen ik sudo apt-get install gcc-3.4 deed.... 4.0 wel...

• smokalot

smokalot

titel onder

OK, les 1 linux-voor-mensen-die-windows-gewend-zijn:
software installeren is in principe een taak van de packagemanager, bij kubuntu dus apt-get. Omdat iedere distro zijn eigen manier heeft van dingen doen moet je niet zoeken op de site van de fabrikant van de software, maar op de site van de maker van jouw distributie.

als ik op de kubuntu wiki zoek naar ndiswrapper kom ik hier en [url=https://wiki.kubuntu.org/SetupNdiswrapperHowto] hier.

• SignOff
als ik het zo lees en volg lijkt het allemaal zo simpel... maar als ik het zelf doe gaat het NOOIT zoals beschreven staat. ik heb nu eindelijk gcc-3.4 geinstalleerd maar nu ndiswrapper, ik volg mooi de instructies op deze website (https://wiki.kubuntu.org/SetupNdiswrapperHowto) en er staat:

4. Lastly, before you configure your wireless connection, load your new module in the running kernel.

code:
1
modprobe ndiswrapper

als ik dit intyp loopt mijn computer vast.

als ik vervolgens toch doorga en punt 5 uitvoer krijg ik wel de melding dat
bcmrndis driver present, hardware present

maar als ik vervolgens iwconfig uitvoer, staat er geen wlan0 tussen. ik doe iets verkeerd... maar wat...

[ Voor 61% gewijzigd door SignOff op 20-01-2006 23:30 ]

• SignOff
ok, ndiswrapper staat erop, nu de drivers. Welke drivers heb ik nodig om de F5D7051 te laten werken? ik heb geprobeerd om de drivers te gebruiken die bijgeleverd zijn op de cd, maar daarmee wilde kubuntu niet meer opstarten en bleef hij hangen bij "loading modules". Ik heb kubuntu opnieuw geinstalleerd en gelijk alles volgens de instructies gedaan. Nu heb ik de drivers nodig. Zouden de drivers van F5D7050 werken?

ok, de drivers van de F5D7050 werken niet, ik heb de drivers van F5D7051 nog een keer geprobeerd en als ik de usb adapter ingeplugd heb, start het systeem niet op. Zonder de adapter werkt het allemaal wel. Als ik de adapter inplug als het systeem al opgestart is, loopt deze direct vast. Iemand een idee?

[ Voor 28% gewijzigd door SignOff op 23-01-2006 18:46 ]

• SignOff
dan maar gewoon via het draadje internetten... ik heb zoveel geprobeerd...

maar nu ff offtopic, het is waarschijnlijk heel simpel dus ik vind het onzin om daar een nieuw topic voor te starten en op internet kan ik ook weinig vinden.
Hoe maak ik een snelkoppeling naar firefox (of welk programma dan ook) op het bureaublad? ik heb firefox geinstalleerd volgens instructies ergens op internet. als ik nu "sudo firefox" intyp in een terminal, start firefox. Een snelkoppeling op het bureaublad: rechtermuisknop >> create new >> link to application.
Dan geef ik het beestje een naam, ga naar het tabblad applications, command: '/opt/firefox/firefox'
workpath: /opt/firefox
(of dat goed is weet ik dus niet) maar als ik nou de snelkoppeling open, dan start er iets. naast de cursor begint het logootje van FF te springen, onderin de taakbalk begint FF te laden maar er komt niks in beeld en na een paar tellen is dat laden ook afgelopen en weg uit de taakbalk.
Hoe is dit op te lossen?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Dat waren we al want we begonnen met een usbstick.
en op internet kan ik ook weinig vinden.
vast.
Hoe maak ik een snelkoppeling naar firefox (of welk programma dan ook) op het bureaublad? ik heb firefox geinstalleerd volgens instructies ergens op internet. als ik nu "sudo firefox" intyp in een terminal, start firefox.
In ubuntu is het gewoon slepen van het menu naar de desktop. Kan zijn dat het bij Kubuntu anders is.
Maar firefox start je niet op met sudo!!. Misschien moet je je eerst wat beter gaan inlezen in de materie.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• SignOff
1. het was internetten via een wireless usb-stick

2. van inlezen leer ik geen ene moer, ik leer het pas door het te doen alleen dan heb ik wel hulp nodig en slepen vanuit het menu had k zelf ook al bedacht alleen ik heb niks om te slepen maar ok, ik hoor het wel. hier word ik ook niks wijzer, ik zoek wel verder
bedankt

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
SignOff schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:24:
Dan geef ik het beestje een naam, ga naar het tabblad applications, command: '/opt/firefox/firefox'
workpath: /opt/firefox
(of dat goed is weet ik dus niet)
Dan moet je niet zoeken op google, maar op je bestandensysteem: /usr/bin/mozilla-firefox :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

SignOff schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:09:
ping 192.168.(0/1/2).255 geven alle3 een time-out bij opdracht...
Inmiddels misschien niet meer relevant, maar je kunt een ping-sweep doen met nmap, bijvoorbeeld nmap -sP 192.168.0.0/16 om van 192.168.0.0 tot 192.168.255.255 te kijken of er iemand reageert. Dat scannen van grofweg 65000 adressen duurt een eeuwigheid dus zodra hij de gevonden IP's laat zien kun je de scan wel afbreken met ctrl+c.
SignOff schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:49:
van inlezen leer ik geen ene moer, ik leer het pas door het te doen alleen dan heb ik wel hulp nodig en slepen vanuit het menu had k zelf ook al bedacht alleen ik heb niks om te slepen maar ok, ik hoor het wel. hier word ik ook niks wijzer, ik zoek wel verder
bedankt
Als je wilt leren werken met Linux zonder je in te lezen wens ik je veel sterkte en succes, dat kun je wel gebruiken...
Pagina: 1