Download forceren

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18
[Dit is een soort van vervolg op de vorige 2 topics]

In die 2 topics (Hoe forceer ik een download met javascript/php) is nooit een antwoord gepost, en aangezien ik dat nu nodig heb, vraag ik het nog maar eens (Ook copernic had weinig resultaat)

De vraag was dus: Hoe maak ik een link naar een bestand dat dan niet geopend wordt maar meteen gedownload (het mag met zo'n schermpje, maar in iedergeval dat het opgeslagen word)
Het gaat hier om een .txt bestandje dat met PHP wordt aangemaakt..

Ik heb header("Content-type: Application/octet-stream"); al gebprobeert, maar dat had als resultaat dat het bestand in quiktime word geladen (?)

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Inzippen? dan opent ie em met winzip vologens mij... en dan kun je em ook opslaan.

Of zie ik dit verkeerd? :)

• Tim
neej, dat zie je niet verkeerd, maar dat is niet de bedoeling :)
Mant hoe zip ik een textfile met PHP? :)
En het is ook de bedoeling dat het gewoon een txtfieltje blijft..

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

zie hieronder..

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Volgens mij kan dit niet, in iemand's browserinstellingen staat namelijk of bepaalde bestandstypen bij het openenen aan een programma worden gekoppeld of niet.
Als iemand een textfile dan expliciet aan z'n browser koppelt kan je niet forceren dat deze wordt gedownload.

Het alternatief hierboven van die zip-file vind ik trouwens een van de beste oplossingen hiervoor.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• HGM
  • Niet online

HGM

Volgens mij kun je t zo oplossen:

zet in .htacces dat je tekstje.txt door de php wilt halen.

in tekstje.php:
PHP:
1
2
3
4
5
<?
Header("Content-type: text/blabla");
Header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");
include("test.txt");
?>

Dan download ie dus tekstje.txt en daarin staat de content van test.txt

ALs je t werkend wil zien zal ik je wel ff een URL icq'en..

• Tim
En daar schier ik toch niks mee op?
Dan wordt ie telkens opnieuw opgehaalt van iternet in plaats van uit de browser cahce, het is eigenlijk de bedoeling dat je gewoon een download venstertje krijgt..
ZIP is dus geen optie, omdat je geen ZIP bestanden met PHP kan maken.. Dus blijft over de opslaan als functie, beetje omslachtig word het dan, maar goed..

• HGM
  • Niet online

HGM

Op zondag 21 januari 2001 13:27 schreef Timpie2000 het volgende:
En daar schier ik toch niks mee op?
Dan wordt ie telkens opnieuw opgehaalt van iternet in plaats van uit de browser cahce, het is eigenlijk de bedoeling dat je gewoon een download venstertje krijgt..
ZIP is dus geen optie, omdat je geen ZIP bestanden met PHP kan maken.. Dus blijft over de opslaan als functie, beetje omslachtig word het dan, maar goed..
Met mijn oplossing krijg je het standaard download venstertje en kan je m opslaan..

• Tim
Dank U :)

Verwijderd

header("Content-disposition: filename=inhoud.inc");
header("Content-type: application/octetstream");
header("Pragma: no-cache");
header("Expires: 0");

werkt perfect hier!

Verwijderd

Is dit ook mogelijk met files die je niet zelf genereerd of uploadt, oftewel kan je een speciaal soort link maken waardoor een .jpg wordt gedownload? (speciale target in <a></a> ofzo?

Verwijderd

guys?? nee zeggen mag ook hoor, maar laat mij niet zo in het ongewisse :?

• HGM
  • Niet online

HGM

hoe bedoel je precies??

dmv <a href> kun je dat niet voor mekaar krijgen..

Verwijderd

Ja oke stel je gebruikt voor een site een mooi font jij wil dat als iemand je site bezoekt dit font gedownload wordt en hierna geinstalleerd, kan dit aan de hand van code.

Of wordt het gewoon een popup waarmee ze de font kunnen downen en voor de rest niets? :???

edit:

Om maar even oude koeien uit de sloot te halen BTW :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 13:05 ]

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 21:27
nee, pas maar op dat cheatah hier niet langs komt, krijg je een hele lezing over installen ed, heeft ie imho wel gelijk in.

als je een website maakt moet je gewoon gebruik maken van de standaard fonts, wil je een ander font dan gebruik je hiervoor maar plaatjes, voor je logo bv of je menu, maar voor de echte text niet, je gaat iemand die je site bezoekt toch niet verplichten een bepaald font te downloaden?

<edit>
holy shit wat een kick zeg hey 7(8)7

[ Voor 6% gewijzigd door bolleh op 19-05-2003 13:09 ]

Verwijderd

Ja oke begrijp ik wel maarjah kan het altijd vragen :P

Dan zal ik maar genoegen moeten nemen met Arial Black :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 13:12 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

De topic is wat oud, maar de topic over font-embedding des te recenter :)

Moderne browsers ondersteunen font-embedding en is imho ook best een manier om alternatieve fonts te gebruiken.

In de parktijk zal het echter niet zo nuttig blijken, tenzij je een arty site hebt en bijvoorbeeld pixelfonts wilt gebruiken. Zorg dan uiteraard wel dat je altijd een bestaand font als back-up gebruikt.

Maar open hier even een nieuw topic over als je hier specifieke vragen over hebt.. dit topic ging origineel dus al helemaal niet over font-embedding zie ik ;)

Zoek dan wel eerst zelf even op font-embedding met Google ofzo..

[ Voor 60% gewijzigd door Bosmonster op 19-05-2003 13:51 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.