Een vriend heeft het volgende probleem met zn Hercules 9700Pro kaart.
Na het installeren van drivers start de pc op en blijft hangen nadat alle programma`s zijn opgestart (ook in veilige modus).
Na het installeren van bepaalde drivers krijgt hij ook na het bovenstaande een melding "VPU Recover"
Zijn vorige mobo was een A7N8X en draaide de kaart probleemloos met de standaard meegeleverde drivers, dit mobo was gevallen en gebarsten.
De kaart is niet overclocked(geweest)
De pc draait wel met een Ti4200 Point Of View
Specs nu:
Athlon XP 2600+
Asus A7V880
Hercules 3D Prophet 9700Pro
2 x 512 Kingston
Target 350Watt psu, maar is dezelfde die op het vorige mobo zat.(A7N8X)
Wat heeft hij allemaal geprobeerd:
- Bij anderen ook bij mij de kaart getest en deze werkt gewoon top.
- Standaard meegeleverde drivers van cd-rom, iets nieuwere van de Hercules site, de laatste Catalyst van ATI, een vorige versie hiervan, laatste Omega en een oudere versie.
Elke keer de schijf geformatteerd en zelfs gewisseld met een IDE en S-ATA schijf.
- Bios met succes geflashed naar laatste versie (geen Beta) en uiteraard de bios instellingen gechecked.
- De laatste VIA 4in one drivers geinstalleerd.
De voeding geeft de juiste voltages behalve de +3.3, Asus probe leest +3.088, kan dit het probleem veroorzaken ?...omdat de 9700Pro extra voeding nodig heeft (FDD)
Hij heeft op dit moment niet de beschikking over een andere voeding zodat hij het kan testen.
Misschien hebben we wat over het hoofd gezien, ik ben ook niet helderziend
thx alvast
[KTC]
Na het installeren van drivers start de pc op en blijft hangen nadat alle programma`s zijn opgestart (ook in veilige modus).
Na het installeren van bepaalde drivers krijgt hij ook na het bovenstaande een melding "VPU Recover"
Zijn vorige mobo was een A7N8X en draaide de kaart probleemloos met de standaard meegeleverde drivers, dit mobo was gevallen en gebarsten.
De kaart is niet overclocked(geweest)
De pc draait wel met een Ti4200 Point Of View
Specs nu:
Athlon XP 2600+
Asus A7V880
Hercules 3D Prophet 9700Pro
2 x 512 Kingston
Target 350Watt psu, maar is dezelfde die op het vorige mobo zat.(A7N8X)
Wat heeft hij allemaal geprobeerd:
- Bij anderen ook bij mij de kaart getest en deze werkt gewoon top.
- Standaard meegeleverde drivers van cd-rom, iets nieuwere van de Hercules site, de laatste Catalyst van ATI, een vorige versie hiervan, laatste Omega en een oudere versie.
Elke keer de schijf geformatteerd en zelfs gewisseld met een IDE en S-ATA schijf.
- Bios met succes geflashed naar laatste versie (geen Beta) en uiteraard de bios instellingen gechecked.
- De laatste VIA 4in one drivers geinstalleerd.
De voeding geeft de juiste voltages behalve de +3.3, Asus probe leest +3.088, kan dit het probleem veroorzaken ?...omdat de 9700Pro extra voeding nodig heeft (FDD)
Hij heeft op dit moment niet de beschikking over een andere voeding zodat hij het kan testen.
Misschien hebben we wat over het hoofd gezien, ik ben ook niet helderziend
thx alvast