Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Wij willen graag een telefooncentrale aanschaffen voor ons bedrijf. Hiermee willen de telefonische bereikbaarheid vergroten/vergemakkelijken.

We maken momenteel gebruik van digitale telefonie van UPC met twee (2) lijnen.

De telefooncentrale moet de volgende opties hebben:

- Keuze menu > doorschakelen naar toestel
- Muziek tijdens wachten
- Tussen 10:00 tot 17:00 automatisch actief, daarna offline bericht.

Ik vraag me af wat de mogelijkheden zijn via onze digitale UPC lijn. Dit is dus geen ISDN. Kunnen er bijvoorbeeld meerdere gesprekken tegelijkertijd plaatsvinden?

Wat is de beste keuze qua centrale? Zijn er mogelijkheden zelf een server op zetten welke dit aan kan?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Als je zelf wat op wil zetten, is Asterisk the way to go. Is niet de makkelijkste weg, echter wel de meest flexibele, goedkoopste (is gratis) en je kan ermee wat je wil.

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Asterisk heb ik idd al voorbij zien komen via Google. Asterisk@home lijkt me wellicht een goede oplossing.

De vraag is dan echter werkt dit met de digitale telefoonlijn van UPC?
En wat voor voicekaart moet ik hiervoor hebben?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je hebt dan 2 dingen nodig... Kaarten (of externe kastjes, goedkoper en makkelijker verkrijgbaar, die heten ATA's) om je telefoons op aan te sluiten en kaarten om je telefoonlijn op aan te sluiten.

Kan je op je UPC digital lijn gewoon een normaal telefoontoestel aansluiten? Zo ja, dan kan je op ebay voor een paar euro speciale winmodems kopen (X101P geloof ik) waarop je je lijn aan kan sluiten.

Ik denk trouwens dat je je vragen beter in het grote Asterisk topic kan stellen, daar zitten meer mensen die er wat van weten.

Verwijderd

Als je gewone toestelen kan aansluiten kun je ook een simpele analoge huis tuin en keuken centrale gebruiken. 2 analoge lijnen naar buiten en klaar is klara.

Asterisk heeft natuurlijk voordelen (de basis software kost niets) maar is niet heel eenvoudig om op te zetten of te beheren. Aan de andere kant, als de TS een auto attendant wil ("kies 1 voor verkoop, 2 voor inkoop, 3 voor de boekhouding enz) dan zul je toch al in de wat duurdere centrales uitkomen. Het opzetten van Asterisk (met voice recording en de hele mikmak) heeft bij ons zo'n twee weken geduurd voordat het echt compleet naar wens liep. Zouden we het nog een keer doen, kan het natuurlijk sneller maar het kost gewoon flink wat tijd om alles uit te zoeken.

Voor wat betreft digitale telefonie. Je hebt twee lijnen. Dus maximaal 2 externe gesprekken. Interne gesprekken worden enkel beperkt door de centrale aangezien die niets met UPC te maken hebben.