Toon posts:

welke usb heb ik eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb mijn ouwe pIII weer eens aangeslingerd en er win2kserv opgezet enkel weet ik niet meer welke usb driver ik nodig heb. Hoe kan ik erachter komen welke manufacturer dit wonderapparaatje in mijn pc heeft gestopt? (zonder 'm open te schroeven)

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:00
Download een programma als Everest of het oude Aida32.
Die kan je waarschijnlijk wel vertellen welke USB controller je hebt, of welk moederbord je hebt. Dan kan je op de site van de fabrikant van je moederbord ws. wel de goeie drivers downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Everest werkt inderdaad. Het blijkt een Ali usb apparaat te zijn. Enkel kan ik op geen enkele manier op hun site ali.com.tw een driverdownload sectie vinden. Lekker sh*t

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:51
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:01:
Everest werkt inderdaad. Het blijkt een Ali usb apparaat te zijn. Enkel kan ik op geen enkele manier op hun site ali.com.tw een driverdownload sectie vinden. Lekker sh*t
Bij XP komen de USB drivers van Microsoft. Ze zijn daar onderdeel van SP 1.

Probeer eens de iIndows Update site.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb win2kserv

Verwijderd

Kun je je type moederbord zien met Everest? Download dan de drivers voor je mobo.

Verwijderd

Je hebt eigenlijk helemaal geen utilities nodig , gewoon booten , kijken welk moederbord je hebt , naar de site van de fabriek , drivers downloaden en klaar is kees (Cohen)!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 23:17 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je nou eens gewoon volle specs had gegeven hadden we je duidelijk advies kunnen geven...

Zoek op welk moederbord je hebt
Zoek de manual op voor dat bord + evt drivers
(ALi verwijst op de site daarnaar, daarom staan ze niet op de site van ALi, evenmin als dat je op www.ami.com een BIOS kunt downloaden)

Verder heb je er weinig aan om vage progjes te draaien - gooi die kast gewoon open en kijk welke chips je hebt.

/rant:

In mijn tijd... in mijn tijd... in mijn tijd bestonden er geen Aida32/Everest en Sandra progjes en moesten mensen nog leren hun eigen ogen en de hersenen die eraan gekoppeld zaten. Een progje draaien vervangt misschien dat eerste, maar zowat iedereen die in zo'n situatie een prog gebruikt vergeet zelf het tweede :X

Misschien ben ik oud, maar het is juist makkelijker dan ooit, er zijn meer resources online dan ooit en google kan ze beter vinden dan ooit. Maar nee, men blijft progjes draaien en het vreemd vinden dat de progjes niet het denkwerk kunnen doen |:(

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 15-01-2006 23:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.