Toon posts:

Access database relatie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een database voor een vriend van me en in die database heb ik twee tabellen. Een gaat over Machine gegevens (het is voor een grondverzet bedrijf) en de tweede is een tabel die heet Machineonderhoud. Nu heb ik bij beide tabellen een veld dat 'Type' heet.

In dat veld staat in de eerste tabel dus de naam van de machine. Nu wil ik in de tweede tabel dat ik in het veld Type uit een dropdown list machine's kan kiezen die ik in de tabel 'Machine Gegevens' heb ingevuld.

Nu heb ik echt het héle internet af-gegoogled en elke mogelijke relatie geprobeerd maar het wil me maar niet lukken. Ik wed dat de oplossing verschrikkelijk makkelijk is maar ik kom er maar niet uit
code:
1
2
3
4
TB1                     TB2
Type    ---------       Type
serienummer         Datum
PK                      Monteur

Ik heb mijn ecdl access maar dat is inmiddels al weer een tijdje geleden, is er iemand die me hiermee kan helpen?

EIDT// Ik zie dat ik 'm in het verkeerde subforum heb geplaatst, excuseer mij!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 22:21 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Access bespreken we niet in Software Algemeen, maar in Officesuites en -software :) Daarom verplaats ik je topic even.

Welke versie van Access gebruik je?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:23:
Access bespreken we niet in Software Algemeen, maar in Officesuites en -software :) Daarom verplaats ik je topic even.
Ik had het ook vermeld in de openingspost toen ik het later zag.
Welke versie van Access gebruik je?
Ik gebruik Access uit het XP pro office pakket.

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 20:15
gaat het werken vanuit een programmeer taal of vanuit access zelf ?

Verwijderd

Topicstarter
NoFearWizz schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:32:
gaat het werken vanuit een programmeer taal of vanuit access zelf ?
Vanuit Access zelf.

• NoFearWizz
Heb je de relatie tabel al geprobeerd? hier mee kan je relaties tussen de verschillende tabellen aangeven. hierdoor krijg je een plusje voor je record en zo kan je de gegevens zien die bij dat record horen uit de andere tabel. ?!

Verwijderd

Topicstarter
NoFearWizz schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:34:
Heb je de relatie tabel al geprobeerd? hier mee kan je relaties tussen de verschillende tabellen aangeven. hierdoor krijg je een plusje voor je record en zo kan je de gegevens zien die bij dat record horen uit de andere tabel. ?!
Ja, zover was ik dus al. Maar ik wil de gegevens uit het veld 'Type' in Tabel 1 in Tabel 2 kunnen selecteren uit een dropdown list. En dat krijg ik maar niet voor elkaar.

• NoFearWizz
ik werk elke dag met access :D op me werk :) ik kan me herrinneren dat wij dat ook gebruiken in de tabellen. ik zal morgen eens kijken misschien dat ik er wat uit kan halen hoe je dat bereikt.

Verwijderd

Topicstarter
NoFearWizz schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:38:
ik werk elke dag met access :D op me werk :) ik kan me herrinneren dat wij dat ook gebruiken in de tabellen. ik zal morgen eens kijken misschien dat ik er wat uit kan halen hoe je dat bereikt.
Dat zou geweldig zijn! Alle hulp voor die tijd is natuurlijk ook meer dan welkom!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Kijk eens bij het tabelontwerp van tabel2, veld selecteren en dan op het tabbladje opzoeken...
Even stoeien (F1) en je moet er wel uit komen denk ik. :)

offtopic:
In een vorig topic van je noemde ik de voorbeelddatabase 'noordenwind' waarin echt heel veel voorbeelden te vinden zijn; ook bv van het maken van keuzelijsten. Heb je die nu al eens bekeken?

[ Voor 46% gewijzigd door Lustucru op 15-01-2006 23:44 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
In een vorig topic van je noemde ik de voorbeelddatabase 'noordenwind' waarin echt heel veel voorbeelden te vinden zijn; ook bv van het maken van keuzelijsten. Heb je die nu al eens bekeken?
In het bewuste topic is het toen niet helemaal tot me doorgedrongen denk ik, ik ga hier zeker nog even naar kijken. Bedankt! Als ik met behulp van deze database mijn antwoord gevonden heb zal ik het even melden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 00:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
De desbetreffende dropdown list is inmiddels gelukt! Nu heb ik alleen nog eén vraag.

Nadat ik een bepaalde optie heb gekozen uit dat dropdown lijstje, zou ik graag willen dat er een aantal checkboxes beschikbaar worden om aan te klikken (hoeft slechts bij eén optie uit dat menu).

In Noordenwind heb ik hierover niks kunnen vinden, ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Een onderwerp per draad is genoeg...
Enne, vergeet je niet als je een onderwerp over het 'enablen van controls in een afterupdate event' hé dat zou je in google in kunnen tikken begint erbij te vermelden wat je zelf ook al bedacht en geprobeerd hebt?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.