Ik ben bezig met een database voor een vriend van me en in die database heb ik twee tabellen. Een gaat over Machine gegevens (het is voor een grondverzet bedrijf) en de tweede is een tabel die heet Machineonderhoud. Nu heb ik bij beide tabellen een veld dat 'Type' heet.
In dat veld staat in de eerste tabel dus de naam van de machine. Nu wil ik in de tweede tabel dat ik in het veld Type uit een dropdown list machine's kan kiezen die ik in de tabel 'Machine Gegevens' heb ingevuld.
Nu heb ik echt het héle internet af-gegoogled en elke mogelijke relatie geprobeerd maar het wil me maar niet lukken. Ik wed dat de oplossing verschrikkelijk makkelijk is maar ik kom er maar niet uit
Ik heb mijn ecdl access maar dat is inmiddels al weer een tijdje geleden, is er iemand die me hiermee kan helpen?
EIDT// Ik zie dat ik 'm in het verkeerde subforum heb geplaatst, excuseer mij!
In dat veld staat in de eerste tabel dus de naam van de machine. Nu wil ik in de tweede tabel dat ik in het veld Type uit een dropdown list machine's kan kiezen die ik in de tabel 'Machine Gegevens' heb ingevuld.
Nu heb ik echt het héle internet af-gegoogled en elke mogelijke relatie geprobeerd maar het wil me maar niet lukken. Ik wed dat de oplossing verschrikkelijk makkelijk is maar ik kom er maar niet uit
code:
1
2
3
4
| TB1 TB2 Type --------- Type serienummer Datum PK Monteur |
Ik heb mijn ecdl access maar dat is inmiddels al weer een tijdje geleden, is er iemand die me hiermee kan helpen?
EIDT// Ik zie dat ik 'm in het verkeerde subforum heb geplaatst, excuseer mij!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 22:21 ]