[7800GT-TVout] Hoe zet ik dat verdeelkastje aan?

Pagina: 1
Acties:

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Klinkt misschien als een domme vraag, maar ben toch redelijk wanhopig 8)7
Ik heb zo een speciaal video in/out/HDTV kastje voor mn 7800GT, en heb nu mn TV erop aangesloten.
Zou je denken dat dit direct moet werken, maar helaas. Geen beeld op de TV, de kaart detecteerd de TV niet (ook niet wanneer je TV-out forceert). Nu viel mij op dat het lampje 'ON' niet gaat branden op het verdeeldoosje.
Weet iemand hoe ik dit kastje aan zet, OF wat ik eventueel over het hoofd zie??

Het gaat om het volgende type kastje:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/labs/rev-asustop-vivo.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 15-01-2006 23:32 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zat er geen adapter bij voor in een stopcontact? Of is er een aansluiting op het toestel waar AC bij staat of waar een adapter in past? Zo niet zou het automatisch aan moeten gaan dus is het ofwel verkeerd aangesloten of iets dergelijks, ofwel is het stuk.

Als hij stuk is zijn er nog 2 mogelijkheden:
- Ofwel is alleen het ON-ledje stuk en zou de adapter naar behoren moeten werken.
- Ofwel is de adapter zelf stuk en doet hij niets meer.
In beide gevallen zou ik ermee terug gaan naar de winkel.

Is er voor de rest niets dat op een schakelaar lijkt of wat ervoor kan dienen?

Wat ook nog zou kunnen, maar is ZEER te betwijfelen is dat er batterijen in moeten. Maar daar is een kleine 0.001% kans op. O-) Als het al zoveel is :Y)

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Nee, zat geen stroom adapter bij. Ik vraag me ook af als er wel echt een ledje onder zit, of als het gewoon witte verf is. Ik heb t ook nog steeds niet werkend gekregen, ben nu al in correspondentie met alternate, als zij een oplossing hebben.

• kluyze
  • Niet online
Is het misschien een knopje wat je aanziet als een LED? Kun jer er misschien op duwen? Anders moet je er eens een foto van maken en hier posten, dan kunnen wij jou vertellen of er een LED in zit. Als je er zelf niet uitkomt natuurlijk.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Door middel van een zaklamp erop te schijnen en met een vergrootglas te kijken, ben ik er zelf al achter gekomen nu dat er geen ledje op zet. Het is ook zo klein, en niet indrukbaar. Helaas kan ik geen foto maken op dit moment van het apparaatje.Het lijkt er gewoon echt op, dat ik een bepaald driver onderdeel voor de ViVO mis, of dat iets mn ViVo splitter niet detecteerd.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 16-01-2006 18:47 ]

• kluyze
  • Niet online
Heb je de WDM driver geinstalleerd? Naar mijn weten moet je die installeren bij vivo graka's om de vivo te enablen. Ik heb het nooit moeten doen (Ik heb nog nooit vivo of zo gehad) Maar omdat je zegt dat het lijkt dat iets ontbreekt.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ik heb WDM driver 4.13 geïnstalleerd, gevonden op de nVidia website. ASUS zei dat deze automatisch van de CD-ROM ging indien iets dergelijks werd gedetecteerd, maar volgens mij heeft de ASUS installatie dit niet gedaan. Hierna heb ik zelf de WDM 4.13 drivers geïnstalleerd, waarna Windows een stukje nieuwe hardware detecteerde (waarschijnlijk het ViVo onderdeel dus). Ook heb ik inmiddels geupgrade naar ForceWare 81.89.

Volgens Alternate zijn WDM drivers ook niet nodig, omdat drivers voor deze splitter icm TV-Out standaard in de ForceWare drivers zouden moeten zitten.... maar goed - probleem alsnog niet opgelost.

iig bedankt voor de hulp tot nu toe kluyze :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 16-01-2006 19:21 ]

• kluyze
  • Niet online
Hoe zit het met de rest van de aansluitingen? Ik bedoel tussen het kastje en de tv? hoe is dit aangeloten? Ik heb hier ook een s-vhs naar scart adapter waar ik de richting moet instellen. Misschien heb je daar iets verkeerd aangesloten of ingesteld? En je tv zelf, moet je daar iets instellen?

offtopic:
Dat is graag gedaan :*)

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ik heb het geprobeerd met:
- Een S-Video kabel
- Een gele composite kabel
- Een gele compostie kabel naar een scart plug
- Op 2 verschillende TV's

• kluyze
  • Niet online
Hoe zit het dan met die tv's? Hier heb ik ene JVC die moet geloof ik ingesteld worden voor s-vhs en dergelijke. ergens een instelling dat hij het juiste kanaal met de juiste aansluiting associeerd. Ik zou het anders ook niet meer weten. Mijn ideeen zijn spijtig genoeg op.

Kan je je tv eigenlijk aansluiten zonder dat kastje, rechstreeks van je 7800 naar de tv dus? Zo ja, hoe reageerd je systeem dan?

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ik heb hier ook een JVC, ook met die instellingen. Ik zal eens kijken als VHS werkt!
En helaas kan ik niet rechtstreeks een S-Video erin proppen :(

EDIT: Dit helpt ook niet, ten tweede ziet Windows de TV niet eens hè .. :(
Waarom moeten ze dan ook zo een raar kastje eraan maken, en niet gewoon een S-Video poort :P:P

[ Voor 39% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 16-01-2006 20:12 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het kastje wel werkt, want de Video-In functie doet het naar behoren. Nu alleen nog de TV out aan de praat krijgen :P

-- Toevoeging:
Toen ik zonet de Video-In applicatie van ASUS wou starten had het programma het over pinnen welke niet aangesloten waren. Daarna een reboot -> crash. Nog een reboot -> Windows normaal starten.
Beetje vreemd allemaal :|

[ Voor 44% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 17-01-2006 17:28 ]

Verwijderd

rippance, is het ondertussen al gelukt want ik heb hier tijd terug ook mee zitten klooien en toen werd mijn beeld zwart als die naar windows ging en kon ik dus helemaal niks mee doen , dus weinig zin om weer te gaan proberen dat die dus weer zwart word en dat ik weer moet formaten omdat niks meer werkt :D

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Nee, hij detecteeerd al wel een TV, maar nog steeds geen beeld :P
Pagina: 1