[Laptop] DVI?

Pagina: 1
Acties:

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 09:43
Ik ben op zoek naar een laptop ter vervanging van mijn desktop. Alleen ik heb hier een (duur) Iiyama X436 17" monitor staan met DVI dus ik vind het erg zonde om een laptop zonder DVI aan te schaffen. Alleen nu heb ik nog geen enkele laptop gevonden die DVI ondersteunt in de prijsklasse 800-900!

Wie kan mij helpen? Het moet een mooi dingetje zijn (design vind ik heel belangrijk) en verder minimaal 512MB (liefst 1024), een redelijke hdd (40 of 60 ofzo) en een graphicskaart waar je simpele spellen zoals bijvoorbeeld Halo 1 mee kunt spelen. Er moet een DVD brander inzitten en een TV kaart. Verder maakt het me allemaal niet zo uit :)

EDIT: Sorry, dit moet natuurlijk in Complete Systemen & Laptops!

[ Voor 6% gewijzigd door Ad Hox op 15-01-2006 21:38 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is misschien offtopic, maar ik heb nog nooit een laptop gezien met een TV-kaart er in.
Ik denk dan dus ook, dat dat niet mogelijk is... ;)

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:00
Als je een laptop met tv kaart wil, moet je niet gaan kijken naar merken als asus,acer, toshiba of compaq/hp. Ik dacht dat merken als Medion, Jewel, Promedion, enz, enz hier en daar wel eens een laptop hebben met ingebouwde tv kaart.

Je dvi aansluiting wordt denk ik een probleem. Ik weet dat de Acer Ferrari serie een dvi aansluiting heeft, maar die zijn weer te duur en hebben geen tv kaart. Ik weet niet of het verschil tussen dsub en dvi echt goed te merken is. Heb laatst nog achter een 20" acer wide screen zitten werken die aangesloten was via dsub en dat gaf nog steeds een perfect beeld. Misschien moet je die eis dan toch eens heroverwegen.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-02 22:14
Dell heeft ook genoeg laptops met DVI meen ik (ze hebben het iig op de dockingstations)
Maar ja, of dat ook in die prijsklasse valt, denk het niet :P

[ Voor 27% gewijzigd door Hoyden op 15-01-2006 21:57 ]

• Ad Hox
Ja maar ook al is het voor het gevoel, want heb speciaal een DVI scherm haha! Een tv-kaart is dan een eis die ik laat vallen, dan koop ik wel een USB tv kaart. Blijven er dan nog wel DVI schermen over?

Die Dell dockstations hebben een convertor van DVI naar VGA...dus dan kijk je alsnog analoog en niet digitaal.

[ Voor 23% gewijzigd door Ad Hox op 15-01-2006 21:58 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vond net een laptop, weliswaar van Dell, maakt verder denk ik ook niet echt uit, met DVI, prijzen weet ik niet, zie nergens een optie om die online te kunnen bestellen.
Het is een InspironTM 9300

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> CSL

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Ad Hox
Ik zie hier ook geen prijs indd bij de Del...die HP's zijn mooi maar daar zit indd geen DVI op.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Ad Hox schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:54:
Ik zie hier ook geen prijs indd bij de Del...die HP's zijn mooi maar daar zit indd geen DVI op.
Moet je eens goed zoeken op de site. Op de eerste pagina kun je klikken op consument ofzo, dan zie je ergens laptops dan zoek je de 9300 en dan klik je op die 9300 ( :+ ). Dan kun je ergens klikken op configureren en bestellen en dan kan je hem naar wens aanpassen en zie je de prijs (geen paniek, je hoeft niet daadwerkelijk te bestellen :P ). Ik heb zelf de Inspiron 9300 met 6800go, zit gewoon DVI op. Denk dat dit standaard is op laptops met nieuwere/zwaardere vga's....

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:09
Ad Hox schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:57:
Die Dell dockstations hebben een convertor van DVI naar VGA...dus dan kijk je alsnog analoog en niet digitaal.
Dat is niet correct. De dockingstations voor de latitude D serie heeft in ieder geval een "echte" DVI aansluiting. Sowieso lijkt het me knap om een analoog videosignaal om te zetten naar een digitaal videosignaal, maar dat is een ander verhaal (andersom gaat natuurlijk wel).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Ad Hox
Ik bedoel het ook andersom :) Volgens mij stop je er een DVI stekker van je monitor in en komt er een VGA signaal uit (je hebt ook van die convertblokjes die standaard geleverd worden bij bijv. een Radeon 9800 pro/xt, om van DVI naar VGA te converteren als je geen DVI scherm hebt). Volgens mij is dat bij die Dell dingen ook zo.

Is een dell laptop aan te raden? Ik ga even eentje configuren, thanks. Ik ga gelijk checken voor Sony Vaio's of die DVI hebben.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:09
Aha, ok dan zitten we op één lijn. Het signaal wat uit het dock station komt is 100% digitaal (DVI). Je ziet dit o.a. door het betere beeld, maar ook in de instelling van de software. Tot slot is het beste bewijs wel dat de monitor je veel minder instelmogelijkheden geeft. Overigens zijn de latitudes erg mooie laptops, maar het is dan ook de (duurdere) zakenlijn.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 13:45
Mijn Dell heeft een dockingstation met DVI. Maarja, om nou altijd je dockingstation overal mee naartoe te nemen ;). Wel handig voor thuis, er zit namelijk ook ps2, extra usb, serieel en spdif op :).

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:54

PnD

like in Pinda ^_^

Op de docking station van mijn NC6000 zit ook DVI, maar of die nou echt DVI output geeft betwijfel ik..

• Ad Hox
Die Dell's zijn inderdaad wel mooi maar ook duur. Bij Sony heb ik het niet zo gauw kunnen vinden, maar volgens mij hebben die geen dock.

Weet iemand of HP een dock heeft? Ik vind dit een hele mooie laptop (aanbieding icm abbonement telefoon voor 700euri):

Afbeeldingslocatie: http://www.gsmeasy.nl/images/kassakoopje/big/458.jpg

Verder vind ik dit ook een mooie, maar ook geen DVI:
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmeasy.nl/images/kassakoopje/big/461.jpg

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 17:48
Ik weet 1 ding, voor wat je nu vraagt aan specificaties ga je bijlange na niet toekomen met je budget.
Design laptops vallen meestal in de duurdere prijsklasses, DVI is redelijk zeldzaam op een budgetlaptop. Hangt mijns inziens ook samen met de grafische kaart. Ook hier is het zo dat de duurdere grafische kaarten DVI ondersteunen en de goedkopere meestal niet.

• Ad Hox
Laten we de eis 'prijs' dan maar vallen, ik ben in voor alle prijsklasses laptops met DVI! Oke onder de 1500 euro dan.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

_WgV_

It's a magical world!

Er zat net nog iemand naast me met een Fujitsu-Siemens laptop met DVI uitgang. Weet niet precies welk type.

#StopBurningStuff

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:26
Wat dacht je van deze laptop. Best leuk prijsje moek zeggen.

/oeps ik zag je budget net niet. Volgens mij is er geen laptop met DVI in dat budget.

[ Voor 16% gewijzigd door tiguan op 16-01-2006 15:33 ]

• memento__mori
_WgV_ schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:29:
Er zat net nog iemand naast me met een Fujitsu-Siemens laptop met DVI uitgang. Weet niet precies welk type.
Deze misschien? AMILO A-1667G MN 80106

Processor: Mobile AMD Athlon™ 64 3400+
Besturingssysteem: Microsoft® Windows® XP Home Edition NL
Beeldscherm: 15,4" TFT WXGA 1280 x 800 Crystal View
Intern geheugen: 2048 MB DDR 400Mhz
Harde schijf: 100 GB IDE hard disk
Videokaart: ATI Mobility Radeon X700 128MB
Speakers: 2 Interne stereo speakers & Subwoofer
Audio: Azalia Codec (7.1 SPDIF)
Speler: DVD +/- RW +/- R double layer
Aansluitingen: 3 x USB 2.0, S-Video, 4-in-1-Cardreader, FireWire IEEE 1394, Touchpad, 1x ExpressCard Slot
Modem: 56 Kbps
LAN: 10/100 Mbps en WLAN 802.11g
Afmetingen: 360mm x 269mm x 37.1mm
Accu: Li-lon
Software: Microsoft® Works 8.0, Nero, Win DVD, Easy Guide On-line user Documentation, Driver & Utility CD, Adobe Acrobat Reader
Extra's: DVI/CRT adapter ik neem aan dat ie DVI heeft en dat je die met de adapter kan omzetten in CRT
Afstandsbediening voor Instant-on
Garantie: 1 jaar collect & return, 1 jaar telefonische helpdesk
Bestelnummer: LKN:NDL-178200-003
Prijs (incl. B.T.W) €1499,-

[ Voor 19% gewijzigd door memento__mori op 16-01-2006 15:47 ]

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:01
Ad Hox schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:24:
Laten we de eis 'prijs' dan maar vallen, ik ben in voor alle prijsklasses laptops met DVI! Oke onder de 1500 euro dan.
Dan valt binnen dit budget ook de Dell onder.
Zowel de huidige Inspiron 9300, maar ook de opvolger, de 9400.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:17
alle dell's kun je bestellen met een port replicator (das een onderdeel van het complete docking station) daar zit DVI op.

Verwijderd

Denk je van de Acer ferrari...

• memento__mori
Wat denk je van de 2000 euro's je daar voor moet neerleggen? 8)7

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:49
of denk aan de Acer Travelmate 8100 series.

specs

[ Voor 185% gewijzigd door -ErikE- op 17-01-2006 13:16 ]

• Ad Hox
Ik heb er nog een gevonden:

Aspire 9500 (alleen bij Centrino modellen)
Afbeeldingslocatie: http://acer.nl/acereuro/wr-resource/2251405683/upload/E0Entity3/1/Aspire9500_normal.jpg

Weet iemand of Sony een DVI docking station heeft?

Verwijderd

eur0fighter schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:01:
[...]

Wat denk je van de 2000 euro's je daar voor moet neerleggen? 8)7
GISTER besteld maar kost echt geen 2000 euries

Heb er 1250 voor neergelegd

• memento__mori
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:36:
[...]

GISTER besteld maar kost echt geen 2000 euries

Heb er 1250 voor neergelegd
Sry my bad, zie net dat ze in prijs verlaagd zijn. Een paar maand geleden kostte 'ie nog rond de 2k
Pagina: 1