Toon posts:

[Plantronics Audio 90] Repareren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik zit weer eens met een probleempje.
Zoals je misschien al uit de titel af kan leiden is mijn headset kapot gegaan.
Het betreft de Plantronics audio90:
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/img_resize_Big.asp?img=image/producten/40451-big.jpg

Bij mij doet alleen de linkerkant het niet meer, dit is natuurlijk niet fijn om CoD2 mee te spelen (gebruik nu de microfoon van de headset en geluid uit de boxjes). Ik heb ze nu langer dan een jaar dus garantie zit er niet meer op. Daarom vroeg ik me af of het mogelijk was deze te repareren, zodat de linkerkant weer geluid produceert. Waarschijnlijk is alleen dat interne kabeltje gebroken oid.
Ik heb zitten zoeken op google naar dingen als; "audio90 repair" en "internal cable breakage plantronics" enz. maar kwam nix nuttigs tegen. Ook hier op GoT kon ik er niets over vinden.
Iemand ervaring met een soortgelijk probleem? Het is toch wel weer €40 aan hardware dat er na een jaar mee ophoudt. Gisteren merkte ik al dat de linkerkant af en toe wegviel, nu issie er helemaal mee gestopt. Daarom denk ik ook dat het gewoon een los kabeltje is.
Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe dit te fixen is, dan kan er weer fatsoenlijk gegamed worden.

Alvast bedankt.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:51
Dit heb ik ook! En ook geen idee hoe het te fixen :S...

*bookmarked*

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:25:
Bij mij doet alleen de linkerkant het niet meer, dit is natuurlijk niet fijn om CoD2 mee te spelen (gebruik nu de microfoon van de headset en geluid uit de boxjes).
Ik heb hetzelfde probleem bij die van mij, ik moet het bonnetje nog eventjes zoeken :P
Ik heb ze nu langer dan een jaar dus garantie zit er niet meer op.
Je hebt minimaal 2 jaar garantie hoor :)
Daarom vroeg ik me af of het mogelijk was deze te repareren, zodat de linkerkant weer geluid produceert. Waarschijnlijk is alleen dat interne kabeltje gebroken oid.
Is te doen, maar kost waarschijnlijk meer tijd (en dus geld) dan een andere halen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:41
Ik heb mijn plantronics laatst ook gefixt, de linkerspeaker deed het niet. Bleek aan het kabeltje te ligen wat je kan zien als je tussen de speakerkamer kijkt en de mic.hoofsteun.

Maar het is zo te solderen en in elkaar te schroeven/klikken.

If it aint broke, fix it till it is!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Dat is echt zo'n probleem dat je met elke (cheap-ass) headset krijgt na een tijdje. Heb een zo'n Logitech setje en ik gebruik hem 4x per jaar op een LAN en hij kraakt ondertussen ook langs alle kanten :(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Damn zijn wel veel mensen met dit probleem dus...behoorlijk zwak product dan.

@wolfboy: 2 jaar, weet je dat zeker? Moet ik dan RMA? zal eens gaan kijken op plantronics.nl

@Venxir: Heb helaas geen soldeerbout, maar volgens mij is het bij mij net zo.
als er nog garantie op blijkt te zitten ga ik dat eerst proberen. Heb je misschien niet een iets uitgebreidere uitleg om het apparaat uit elkaar te halen, en vervolgens weer te monteren enz? Ik denk dat mensen met hetzelfde probleem die geen garantie meer hebben er ook wel wat aan hebben.
als het niet te veel moeite is

Edit: heb even gekeken op plantronics.nl en vond dit:
Garantie
Wij begrijpen dat de tevredenheid van de klant niet alleen afhangt van de manier waarop het nieuwe product werkt, maar ook van de prestaties op lange termijn. Wij hebben zo veel vertrouwen in de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze producten, dat wij een volledige garantie van twee jaar bieden op onze callcenter- en kantooroplossingen en een garantie van één jaar op alle in de detailhandel verkochte producten.
Lijkt me dus niet dat er nog garantie op zit? Ik heb namelijk geen call-center thuis (helaas)...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 22:05 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:00:
@wolfboy: 2 jaar, weet je dat zeker? Moet ik dan RMA? zal eens gaan kijken op plantronics.nl
Heel zeker, maar je moet wel terug naar de leverancier, niet naar plantronics.

Hier de reactie op een mail naar plantronics kreeg:
Beste mr. [naam],

Bedankt voor uw e-mail en getoonde interesse in ons Plantronics
produkten.
Het lijkt er sterk op dat inderdaad u niet zelf verantwoordelijk bent
voor het defect in de headset.
Wanneer de headset niet ouder is dan twee jaar, kunt u deze gratis laten
vervangen bij uw verkoper met vertoon van aankoopbon.
Voor verdere vragen, kunt u te aller tijde contact opnemen met ons
gratis helpdesk op :0800 752 6876

Met vriendelijke groeten,

Nora
Plantronics Europe

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank, daar heb ik wat aan!
Ik heb bij die winkel al voor duizenden euro's aan hardware gekocht binnen zo'n anderhalf jaar, dus denk niet dat ze heel moeilijk gaan doen. Wel vaag dan dat er op de site staat dat het maar 1 jaar is.
Zal er morgen even heen bellen dan horen jullie het wel.

Verwijderd

je kan het ook makkelijk zelf fixen, als je weet waar de kabelbreuk zit. Heb ik ook met mijn audio90 gedaan. Ik had toen een kabelbreuk redelijk dicht bij het kleine volume potmeter dingetje, dus heb ik een stuk kabel weggeknipt, dat stukje plastic opengehaald, en opnieuw vastgesoldeerd. Prima te doen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:32:
je kan het ook makkelijk zelf fixen, als je weet waar de kabelbreuk zit. Heb ik ook met mijn audio90 gedaan. Ik had toen een kabelbreuk redelijk dicht bij het kleine volume potmeter dingetje, dus heb ik een stuk kabel weggeknipt, dat stukje plastic opengehaald, en opnieuw vastgesoldeerd. Prima te doen ;)
Mja, waarom zelf gaan klooien, als je gewoon recht hebt op een nieuwe?

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb deze headset ook. Kraakt nooit, zit stevig inelkaar en geeft goed en mooi geluid, voor ongeveer 30 euro. Heb hem al een heele tijd, nooit problemen mee gehad. Of iedereen gaat er niet goed mee om, of gewoon toeval dat mijn headset wel blijft werken :D

Verwijderd

Topicstarter
Kom net bij de winkel vandaan met een nieuwe Plantronics!
Zeker wel in orde dus! Gewoon een nieuwe gekregen, werd niet moeilijk over gedaan.
Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1