Kennissen van me, waar ik onlangs een nieuwe pc heb neergezet, willen deze via wlan op internet hebben. Ze zijn al in bezit van een sweex router, en voor de pc hebben ze een benq usb wlan adapter. Echter, de pc staat in de speelkamer, welke zich in het tuinhuis bevind. De router staat ongeveer 4 meter van de achtergevel op de benedenverdieping.
Je voelt de bui misschien al hangen; ik heb geen wlan ontvangst in het tuinhuis. Nu zat ik een beetje te kijken naar alternatieven om dit op te lossen, en zag dat o.a. Linksys een range expender in het assortiment heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? In hoeverre versterkt dit het signaal echt? Of zou ik misschien beter kunnen kijken naar een ander wlan kaartje met een flinke externe antenne oid?
Alvast bedankt voor jullie adviezen!
Je voelt de bui misschien al hangen; ik heb geen wlan ontvangst in het tuinhuis. Nu zat ik een beetje te kijken naar alternatieven om dit op te lossen, en zag dat o.a. Linksys een range expender in het assortiment heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? In hoeverre versterkt dit het signaal echt? Of zou ik misschien beter kunnen kijken naar een ander wlan kaartje met een flinke externe antenne oid?
Alvast bedankt voor jullie adviezen!