[WLAN] Range expender ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kennissen van me, waar ik onlangs een nieuwe pc heb neergezet, willen deze via wlan op internet hebben. Ze zijn al in bezit van een sweex router, en voor de pc hebben ze een benq usb wlan adapter. Echter, de pc staat in de speelkamer, welke zich in het tuinhuis bevind. De router staat ongeveer 4 meter van de achtergevel op de benedenverdieping.

Je voelt de bui misschien al hangen; ik heb geen wlan ontvangst in het tuinhuis. Nu zat ik een beetje te kijken naar alternatieven om dit op te lossen, en zag dat o.a. Linksys een range expender in het assortiment heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? In hoeverre versterkt dit het signaal echt? Of zou ik misschien beter kunnen kijken naar een ander wlan kaartje met een flinke externe antenne oid?

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

Verwijderd

Het is niet mogelijk de router te verplaatsen?

• Timmert
  • Niet online
Ik geloof niet dat dat scheelt.. Hij staat een meter of 4 van de achtergevel af, en die bestaat uit enkel deuren met glas en hout. Bovendien zal je dan misschien van geen naar 1 streepje gaan, dat schiet natuurlijk ook niet op..

Verwijderd

Timmert schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:06:
Ik geloof niet dat dat scheelt.. Hij staat een meter of 4 van de achtergevel af, en die bestaat uit enkel deuren met glas en hout. Bovendien zal je dan misschien van geen naar 1 streepje gaan, dat schiet natuurlijk ook niet op..
Dan is het een slechte router, of die schuur is een heel eind weg...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:04

Klippy

Still Game

En van welk materiaal is het tuinhuis?
Gewoon stenen muur?

Anders zou ik eens proberen om bij het raam een antenne te plaatsen of het accespoint bij een raam te zetten.
Mis ook een beetje wat de afstand precies is, maar lijkt me niet dat die tuin zo super groot is. Ik had zelf ook problemen met een goedkoop accespoint, daarmee kwam ik niet eens tot buiten door 1 muur. Maar met een Linksys WRT54G heb ik buiten vol bereik en zelfs bij de buren, dus je materiaal maakt ook nog wat uit. Maar een range expander zal werken, alleen snap ik niet waar je die dan wil ophangen want die moet dan ook binnen hangen, dus dat scheelt maar 4 meter zeg je zelf...
Anders eens naar een nadere antenne kijken, maar ik denk dat je eerst een beter overzicht van de situatie moet geven.

Het is trouwens een expander, geen expender.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Timmert
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:12:
[...]

Dan is het een slechte router, of die schuur is een heel eind weg...
Metertje of 5. De router is een Sweex, dus dat zegt opzich al genoeg.. Ik ging er vanuit dat die router idd slecht zou zijn, maar dat het signaal in huis goed zou moeten zijn. Vandaar mijn gedachte van de expander in huis plaasten, deze heeft een beter bereik en zou er dus ontvangen moeten kunnen worden in het tuinhuis, wat overigens gewoon van hout is gemaakt imho. Maar een nieuwe router is wellicht goedkoper inderdaad..

Verwijderd

Ik heb een edimax ding, die staat hier beneden in een kast... ik zit 2 verdiepingen hoger en heb altijd volledig bereik. Zelfs bij mn oom en tante die 50 meter verderop wonen heb ik nog 1 streepje.

• Timmert
  • Niet online
Vanavond een Linksys WRE54G bij deze mensen geinstalleerd, het signaal is toegenomen van 0 naar 3 tot 4 streepjes. Prima dus :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:04

Klippy

Still Game

Mooi!
Alleen al mooi dat je de "oplossing" post want dat vergeten veel mensen ;)

edit:

Met een andere firmware kan je trouwens ook nog altijd de signaalsterkte wat opvoeren mocht het nodig zijn, maar dat kan je wel vinden hier op GoT en denk ook dat 't niet eens nodig is :)

[ Voor 58% gewijzigd door Klippy op 16-01-2006 23:39 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1