Hallo,
ik zoek een bepaalde classe om mijn db te benaderen.
ik heb bijv. de volgende code
Nu zie je dat ik 3x insert into toevoeg en 2x met de voorgaande table id die eruit zijn gerold iets doe. Ook moet ik 3x mysql_query aanroepen. Wat ik graag zou willen dat ik 3x het insert commando geef en 1x mysql_query aanroep. Maar wel zo dat hij het id wat hij aanmaakt bij de eerste tabel deze in de 2e table wordt gebruikt en de 2e id bij de 3e tabel? volgens mij moet dit goed kunnen. Zelf heb ik niet zoveel ervaring hiermee maar het lijkt mij onlogisch dat je 3x bijna de exact zelfde code aanroept. Nu heb ik op het internet gezocht naar een goede classe voor mysql maar heb dit niet kunnen vinden Iedereen heeft het over adodb maar volgens mij kan het hiermee niet
Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.
ik zoek een bepaalde classe om mijn db te benaderen.
ik heb bijv. de volgende code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $query="INSERT INTO `adressen` (`straat` , `postcode` , `plaats` , `huisnummer` , `toevoeging`) "; $query.="VALUES ('".$data["adres"]."', '".$data["postcode"]."', '".$data["plaats"]."', '".$data["huisnummer"]."', '".$data["toevoeging"]."') "; mysql_query($query) or die ("Door een query fout kan de pagina niet goed worden weergegeven2"); $factuuradresid = mysql_insert_id(); $query="INSERT INTO `klanten` (`naam` , `wachtwoord` , `rekening` , `plaats_bank` , `adres_id`, `adres_factuur_id`, `opmerking`) "; $query.="VALUES ('".$data["naam"]."', '".md5($data["password"])."', '".$data["rekening_nr"]."', '".$data["plaats_bank"]."', '".$adresid."', '".$factuuradresid."', '".$data["opmerking"]."') "; mysql_query($query) or die ("Door een query fout kan de pagina niet goed worden weergegeven"); $klantid = mysql_insert_id(); $query="INSERT INTO `contact_personen` (`klant_id`,`voornaam` , `achternaam` , `aanhef` , `telefoon` , `fax`, `email`) "; $query.="VALUES ('".$klantid."','".$data["voornaam"]."', '".$data["achternaam"]."', '".$data["aanhef"]."', '".$data["telefoon"]."', '".$data["fax"]."','".$data["email"]."') "; mysql_query($query) or die ("Door een query fout kan de pagina niet goed worden weergegeven"); |
Nu zie je dat ik 3x insert into toevoeg en 2x met de voorgaande table id die eruit zijn gerold iets doe. Ook moet ik 3x mysql_query aanroepen. Wat ik graag zou willen dat ik 3x het insert commando geef en 1x mysql_query aanroep. Maar wel zo dat hij het id wat hij aanmaakt bij de eerste tabel deze in de 2e table wordt gebruikt en de 2e id bij de 3e tabel? volgens mij moet dit goed kunnen. Zelf heb ik niet zoveel ervaring hiermee maar het lijkt mij onlogisch dat je 3x bijna de exact zelfde code aanroept. Nu heb ik op het internet gezocht naar een goede classe voor mysql maar heb dit niet kunnen vinden Iedereen heeft het over adodb maar volgens mij kan het hiermee niet
Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.
Inside The Matrix, they are everyone, and they are no one.