[XP] Windows freezes door USB Stick

Pagina: 1
Acties:

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-03 07:31

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Geachte tweakers :)

Mijn vader heeft een mooie computer :P Al een tijdje oud.. maar nu doet zich een vreemd probleem voor die ik niet kan oplossen... Namelijk het volgende:
Word er een USB stick ingestopt dan stop windows instantly met werken, geen muis, geen numlock, niks, noppes, nakkes, alles bevroren. Heb dit met verschillende sticks geprobeerd, maar alles resulteerde in een reboot. Nu werkt de stick op dezelde computer prima onder linux.

Hardware configuratie:
Aopen ax45-533 plus moederboord met wat Sis chips erop...
Pentium 2.66 GHz geloof ik...
Bios 1.03 (heb em geflashed, maar dat mocht niet baten)

Alle software uitschakelen, dmv handmatig killen :P Helpt ook niet.. verschillende usb ports geprobeerd, helpt ook niet... Ik ben ten einde raad. De computer draaid Windows XP32 SP2 met alle laatste hotfixes and patches van Microsoft den zelfe...

Wie oh wie heeft hier ervaring mee? B)

Verwijderd

miss vreemde vraag maar heeft pa meerdere partities?
t kan zo zijn dat (vraag me niet hoe) USB bijv. standaard
F:/ wil zijn oid.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De CPU is irrelevant.
SIS USB Host Controller drivers installeren (updaten)

Heb je normaal bij een crash een blauw scherm, of herstart die dan ook altijd spontaan? Want anders kan je nog wat dingen lezen en opzoeken op microsoft.com of google.

@vorige post: windows kent automatisch het eerstvrije stationsletter toe dacht ik

[ Voor 15% gewijzigd door Mizitras op 15-01-2006 20:41 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

@vorige post: klopt maar op de een of andere bizare wijze werkt dit niet altijd prob-loos. ik heb ongeveer hetzelfde euvel op mijn werk. Laat ik echter de pc de netwerk schijven f en h niet herkenn dan lukt t me wel.

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Hij heeft inderdaad meerder partities... zou het best kunnen wezen, ik zal er even naar kijken... Over die usb hostcontroller, die had ik ook al geupdate ;) Maar hij vertelde me dat in sp2 al de laatste versie zat... Iig ik ga ff kieken...

*Edit
Ok is er een manier om drive letter assignment in te stellen? Je kan wel drive letters veranderen van drives die al bestaan, maar daar heb ik niks aan. Zodra die stick erin gaat crasht hij.. zonder bsod of what so ever, gewoon freeze :P Kan niet veel vinden onder schijfbeheer... of moet ik dan in het register gaan klooien

[ Voor 42% gewijzigd door Wbdsgnr op 15-01-2006 21:31 ]

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:40
Stel die andere partities op een andere driveletters, Z: ofzo, dan weet je in ieder geval zeker dat het problleem daar niet kan zitten...

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wbdsgnr schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:12:
Hij heeft inderdaad meerder partities... zou het best kunnen wezen, ik zal er even naar kijken... Over die usb hostcontroller, die had ik ook al geupdate ;) Maar hij vertelde me dat in sp2 al de laatste versie zat... Iig ik ga ff kieken...

*Edit
Ok is er een manier om drive letter assignment in te stellen? Je kan wel drive letters veranderen van drives die al bestaan, maar daar heb ik niks aan. Zodra die stick erin gaat crasht hij.. zonder bsod of what so ever, gewoon freeze :P Kan niet veel vinden onder schijfbeheer... of moet ik dan in het register gaan klooien
Windows systeembeheer.

PS: kan je ook met de USB-stick erin al booten, probeer dat eens.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook gehad op mijn laptop. Er is een fix dmv een registerwijziging voor te vinden. Ik zou zo even kijken of ik hem nog kan vinden. Anders kan je misschien zelf even zoeken.
----
100% zeker weet ik het niet, maar je kan de volgende update even proberen:
http://www.microsoft.com/...5b688b7f86&DisplayLang=en

[ Voor 35% gewijzigd door Laurens op 15-01-2006 23:31 ]

Verwijderd

Heb je USB legacy support in de Bios al gechecked? Probeer het even aan of uit!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-03 15:53

MrDry

Desperados!

Je hebt een sis chipset las ik. USB en SiS zijn niet echt vrienden heb ik meerder malen gelezen. Mijn PC boot niet als er een USB BT Dongle is aangesloten.

Een USB 2.0 PCI kaart plaatsen en deze te gebruiken voor je USB connecties schijnt een goede oplossing te zijn. Ik heb het nog niet geprobeerd en haal mn dongles er maar weer uit tijdens het opstarten....

Quod licet lovi, non licet bovi

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
ikzelf heb ook een SIS chipset bordje en USB is geen enkel probleem
onder windows XP ....webcam usb2.0,printer,scanner,camera,IR-dongle,usb stick usb2.0
gaan perfekt.....ook booten met dongle of usb-stick!!!

Het enigste wat ik weet is dat windows 98 geen goede USB 2.0 ondersteuning heeft.
Wel UB 1.1 dus en alleen met speciale drivers (orangeware/nec) USB 2.0 ondersteund.

[ Voor 7% gewijzigd door wooley op 16-01-2006 12:23 ]

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-03 15:53

MrDry

Desperados!

wooley schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:22:
ikzelf heb ook een SIS chipset bordje en USB is geen enkel probleem
onder windows XP ....webcam usb2.0,printer,scanner,camera,IR-dongle,usb stick usb2.0
gaan perfekt.....ook booten met dongle of usb-stick!!!

Het enigste wat ik weet is dat windows 98 geen goede USB 2.0 ondersteuning heeft.
Wel UB 1.1 dus en alleen met speciale drivers (orangeware/nec) USB 2.0 ondersteund.
Ik zeg ook niet dat het nooit werkt maar er zijn veel usb problemen te vinden in relatie met SiS chipsets

Quod licet lovi, non licet bovi

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Nouja.. ik heb dus USB2.0 uitgezet in de bios... en voila hij werkt... hetzij usb 1.... dus pci kaartje zal inderdaad de beste oplossing zijn... bedankt voor alle moeite in iedergeval! Misschien heeft iemand anders er nog wat aan :)
Pagina: 1