Toon posts:

Sitecom DSL router aansluiten i.c.m Planet ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren,

Ik ben bezig op dit moment bij een kennis een Sitecom xDSL router aan te sluiten op zijn Planet ADSL lijn. Helaas heb ik na van alles geprobeerd te hebben nog steeds geen werkende internetverbinding (dit tik ik vanaf een andere verbinding)

De situatie.

xDSL router in het wanpoortje zit de kleine adsl telefoonlijn
Lanpoort 1 zit de pc aansluiting (duh)

Na de wizard doorgelopen te hebben kies ik voor handmatig instellen.
Ik vul mijn planet username in en wachtwoord en laat verder alles standaard staan.
Helaas kan hij maar geen verbinding maken steeds met de gateway zegt hij.

Ook op andere manieren via de wizzard wil het niet vlotten.
Ik kom er niet uit. Welke optie moet ik nu kiezen tijdens het configureren en wat moet ik instellen.

b.v.d

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-04 21:10
http://pmg.custhelp.com/c...GluZw**&p_li=&p_topview=1 al bekeken ?

(en dan met name het goede verbindingstype, VPI, VCI en encapsulation)

[ Voor 14% gewijzigd door ParaNoiMia op 15-01-2006 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er nog even dieper op ingaan om een sluiting van dit topic te voorkomen.
Ik heb dus ook al het e.e.a opgezocht hier maar kom ook niet verder.

Je hebt dus de Wizard van de sitecom xDSL router.
Ik ben in het bezit van planet adsl (via knp dus).

In de wizard kan ik kiezen voor:
Static IP Address
Dynamic IP Address
Dynamic IP Address with Road Runner
PPP over Ethernet
PPTP
Ik kies voor PPP over Ethernet hier.
Dan kan ik het volgende invullen:
4.4.1.4 PPP over Ethernet
• PPPoE Account and Password: the account and password your ISP assigned to you. For security, this field appears blank. If you don't want to change the password, leave it empty.
• PPPoE Service Name: optional. Input the service name if your ISP requires it. Otherwise, leave it blank.
• Maximum Idle Time: the amount of time of inactivity before disconnecting your PPPoE session. Set it to zero or enable Auto-reconnect to disable this feature.
• Maximum Transmission Unit (MTU): Most ISP offers MTU value to users. The most common MTU value is 1492.
Ik vul mijn username en wachtwoord in, en de rest laat ik leeg.
Mijn gegevens van planet zijn verder: (die ik nergens kan invullen overigens)
Beschrijving Waarde
VPI 8
VCI 48
Encapsulation VC-MUX
HDLC framing never

Standaarden
Beschrijving Waarde
Verbindingstype PPPoA (of PPTP-to-PPPoA relay)
PSTN ETSI ETR 328 (ITU-T G 992.1 annex a)
ISDN ETSI TS 101 388
DNS Dynamisch, door server verstrekt
DHCP Lease, door server verstrekt
IP-adres(sen) 1 vast IP-adres
MTU size 1500
Goed, als ik dit afrond maakt hij geen verbinding met het internet.
Nu heb ik ook uitgevonden dat ik een verbinding via PPPoE tot stand moet brengen.
Aangezien ik dit ook niet in het menu kan kiezen vraag ik me nu af in hoeverre ik het goed doet,
en wat niet? ..

(ps. ik kan niet de 'oude' adsl router eraan hangen omdat deze kapot is, en deze sitecom als nieuwe router dient)

Bedankt vast voor jullie hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Bumperdebump 8)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-04 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

kpn gebruikt als protocol PPP over ATM, VPI en VCI instellingen zijn 8.48 en daarmee moet je je modem dus ook instellen.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niet in een briefje of wat dan ook bij die modem stond...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

TS, heb je wel een router en modem in 1? als ik het zo lees heb je alleen een router, en als je je adsl-lijntje dan in de WAN aansluiting drukt gebeurt er idd weinig. ook ontbreekt het in je sitecom om te kiezen voor PPoA, want dat protocoll moet je gebruiken.

wat is het typenummer van je router/modem?

Verwijderd

Topicstarter
@Jvs
Neem me niet kwalijk dat ik ook niet alles weet.
Ik probeer alles op te zoeken maar de termen die je noemt komen me helaas niet bekend voor.

@Anton,
ik heb een xDSL router, dit type:
http://www.sitecom.nl/dri...p?groupid=1&productid=296

Hij is geschikt voor ADSL dus ik neem aan dat dit geen probleem moet zijn dan.
Hij geeft ook gewoon aan dat er een kabel in zit dus dit moet het niet belemmeren dan toch?

Ik kan inderdaad niet kiezen voor PPoa maar wel voor PPP met mijn PPPoE user en pass.
4.4.1.4 PPP over Ethernet
• PPPoE Account and Password: the account and password your ISP assigned to you. For security, this field appears blank. If you don't want to change the password, leave it empty.
• PPPoE Service Name: optional. Input the service name if your ISP requires it. Otherwise, leave it blank.
• Maximum Idle Time: the amount of time of inactivity before disconnecting your PPPoE session. Set it to zero or enable Auto-reconnect to disable this feature.
• Maximum Transmission Unit (MTU): Most ISP offers MTU value to users. The most common MTU value is 1492.
Ik snap er niet veel meer van :(

Verwijderd

Dit is dus niet goed. je hebt hier nog een ethernet adsl modem bij nodig... wat je nu hebt is alleen de router. ik weet het niet zeker, maar het kan best zijn dat je nu je wan-poort op je router hebt opgerookt. er heeft nu namelijk 45 volt opgestaan.

wat de configuratie betreft: ik heb ook een sitecom router, en in mijn router zit een "wizard internet verbinding" dan hoef je al die instellingen niet handmatig te doen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:13:
Dit is dus niet goed. je hebt hier nog een ethernet adsl modem bij nodig... wat je nu hebt is alleen de router. ik weet het niet zeker, maar het kan best zijn dat je nu je wan-poort op je router hebt opgerookt. er heeft nu namelijk 45 volt opgestaan.

wat de configuratie betreft: ik heb ook een sitecom router, en in mijn router zit een "wizard internet verbinding" dan hoef je al die instellingen niet handmatig te doen...
Gelieve voortaan ook mijn posts hierboven ook te lezen :)
De Wizard is dus ook doorgelopen.
Overigens lijkt het me sterk dat er 45 volt voor zon klein telefoonplugje stroomt.
De bedoel is overigens om NIET de adsl modem (die standaard op zit) te gebruiken maar alleen deze xDSL. Uiteraard kan het in nood wel, maar daar is deze router niet voorgekocht.
We willen hem gewoon alleen laten fungeren.

Dus de vraag is nu heb ik wat aan deze router op een of andere manier of niet ? :*)

Verwijderd

Deze ROUTER zal niet zonder MODEM werken... en ja een analoge telefoon lijn staat 45 volt op...

Je zal een ethernet modem moeten gebruiken icm deze router, of een router aanschaffen waar een modem zit ingebouwd. je kan niet je adsl-uitgang van je splitter in je Wan-poort op je router pluggen...
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:22:
[...]

Dus de vraag is nu heb ik wat aan deze router op een of andere manier of niet ? :*)
nee dus :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-04 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik viel je niet aan hoor, ik gaf alleen de juiste instellingen.

Even voor de overcompleetheid: Dit gaat zo niet werken. Een adsl verbinding moet altijd verbinding maken met een adsl modem, je kan dan achter die modem vervolgens een router hangen. Wat ook kan, is dat je een modemrouter hebt, waarin alles in een zit. Dus:"

adsl > modem > 1 computer
of:
adsl > modem > router > computers
of:
adsl > Modem/router > computers
en dus niet:
adsl > router > computers

Wat jij daar hebt, is een losse router. Hier kan je dus geen adsl kabeltje in stoppen, je moet hem samen met een adsl-modem gebruiken. Afhankelijk van het merk/type en de instellingen van dat modem, moet jij je router instellen. Je kan die router dus niet direct aan de verbinding hangen. Heb je nog wel een modem? Zoja, dan moet je even vertellen welke dit is, anders weten wij niet hoe je hem in moet stellen. (wellicht is bellen naar de helpdesk wat handiger voor je, zo duurt een uitleg namelijk eeuwen).

Als je geen dsl modem meer hebt, is het voor jou wellicht voordeliger om dit product terug te brengen en een modem/router aan te schaffen. Neem dan gewoon een speedtouch 546 van alcatel. Het voordeel: de provider kent die modem door en door en heeft er een goede support op, het instellen van de modem gaat makkelijk met een cd'tje of software van kpn en je bent er al.

Anders ben je bij een eventuele haperende verbinding al helemaal ver van huis, no offense, maar ik zie jou niet zo snel een analyse van het probleem doen en je provider weet ook niet hoe een sitecom router werkt, dus dat is helemaal vervelend...

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 17-01-2006 17:00 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:59:
Ik viel je niet aan hoor, ik gaf alleen de juiste instellingen.

Even voor de overcompleetheid: Dit gaat zo niet werken. Een adsl verbinding moet altijd verbinding maken met een adsl modem, je kan dan achter die modem vervolgens een router hangen. Wat ook kan, is dat je een modemrouter hebt, waarin alles in een zit. Dus:"

adsl > modem > 1 computer
of:
adsl > modem > router > computers
of:
adsl > Modem/router > computers
en dus niet:
adsl > router > computers

Wat jij daar hebt, is een losse router. Hier kan je dus geen adsl kabeltje in stoppen, je moet hem samen met een adsl-modem gebruiken. Afhankelijk van het merk/type en de instellingen van dat modem, moet jij je router instellen. Je kan die router dus niet direct aan de verbinding hangen. Heb je nog wel een modem? Zoja, dan moet je even vertellen welke dit is, anders weten wij niet hoe je hem in moet stellen. (wellicht is bellen naar de helpdesk wat handiger voor je, zo duurt een uitleg namelijk eeuwen).

Als je geen dsl modem meer hebt, is het voor jou wellicht voordeliger om dit product terug te brengen en een modem/router aan te schaffen. Neem dan gewoon een speedtouch 546 van alcatel. Het voordeel: de provider kent die modem door en door en heeft er een goede support op, het instellen van de modem gaat makkelijk met een cd'tje of software van kpn en je bent er al.

Anders ben je bij een eventuele haperende verbinding al helemaal ver van huis, no offense, maar ik zie jou niet zo snel een analyse van het probleem doen en je provider weet ook niet hoe een sitecom router werkt, dus dat is helemaal vervelend...
Kijk daar heb ik wat aan :)
Het merk van de adsl modem weet ik helaas even niet uit mijn hoofd.
Als ik de basics weet om dit aan te sluiten komt het goed.

Mijn idee:
De verbinding sitecom router <-> adsl modem moet lijkt mij met een crossover kabel dan.
Crossover in WAN poort van sitecomrouter steken.
En in poort 1 van de router een normale straight stoppen en de andere kant in de pc steken

Moet ik ook nog gaan forwarden dan? zodat ik voortaan op de sitecom router toch alles kan forwarden i.p.v op de adsl modem

Verwijderd

tussen het modem en de router komt ook een gewone straight kabel...
wat bedoel je precies met forwarden? zijn er bepaalde poorten die je juist wel, of niet op die ene pc wilt gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:22:
tussen het modem en de router komt ook een gewone straight kabel...
wat bedoel je precies met forwarden? zijn er bepaalde poorten die je juist wel, of niet op die ene pc wilt gebruiken?
Kijk de reden is dat het modem het liefst in zijn geheel vervangen moet gaan worden voor de router,
is dat de betreffende modem een mankement heeft (is nog niet oplosbaar).
Het mankement is dat hij elke keer (1x per weer in ieder geval) de NAT poorten verwijderd.
Aangezien op de pc een webserver draait, is dit verdraaid vervelend.

We dachten, als we nou die xDSL router volledig kunnen laten fungeren, zonder die modem.
Dan is dit probleem voorbij, echter na dit topic nu kom ik tot de conclussie dat ik wel de modem MOET gebruiken omdat de router geen pppOa ondersteunt en de modem wel.
Dus de modem op de router via een straight kabel begrijp ik nu dus.

Wat ik nu dan wil weten is:
Als de modem (zonder router nog ff) gewoon werkt met het internet,
dan plug ik een straight kabel tussen de router en de modem (in de wan poort van de router),
Kan ik dan in poortje 1 van de router de pc inprikken en werkt dan alles?

Of moet ik op OF op de router, OF op de modem wat forwarden zodat de router en modem elkaar zien? Dus hoe moeten eigenlijk deze 2 op elkaar afgesteld worden.
Want wat nou als ik bv poort 80 wil forwarden, moet ik dit dan doen op de router? of op de modem?

B.v.d

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:25
De opzet dient als volgt te zijn:

Je telefoonlijn steek je in de WAN poort van je MODEM. In de Ethernet poort van je MODEM plug je een straight UTP kabel. Het andere eind komt in de WAN poort van je ROUTER.

En in 1 van de Ethernet poorten van je ROUTER, steek je een straight UTP kabel. Het andere eind steek je in de netwerkkaart van je PC.

In je router moet je een portforward maken op poort 80 om je PC bereikbaar te kunnen maken vanaf het internet.

Verwijderd

Topicstarter
nextware schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:02:
.In je router moet je een portforward maken op poort 80 om je PC bereikbaar te kunnen maken vanaf het internet.
Dit stuk wou ik dus ff weten :)
Het aansluiten is natuurlijk niet moeilijk.

1/ Dus het enige wat ik moet doen is op de sitecom router,
poort 80 forwarden naar het ipadres van de modem?

2/ Hoe zit het dan als bijvoorbeeld een andere poort open wil zetten op de pc? dus poort 21.
Dan alleen in de sitecom router poort 21 invoeren en het ipadres van de modem en that's it?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 14:21 ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Of je kan je router als switch laten fungeren en je speedtouch als router dus kabeltje uit
speedtouch in lanpoort 1 en in 2,3 en 4 de overige pc's, hoef je niks te veranderen!
En heb je al n firmware update gedaan in je speedtouch ?
Deze firmware werkt bij mij perfect
4.2.7.16.0 dan is dat napt probleem wellicht opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door lamko op 19-01-2006 14:30 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
lamko schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:29:
Of je kan je router als switch laten fungeren en je speedtouch als router dus kabeltje uit
speedtouch in lanpoort 1 en in 2,3 en 4 de overige pc's, hoef je niks te veranderen!
Umm nu wordt hij weer ingewikkeld, ik begon het net te begrijpen. :+
Ik wil het liefst niets instellen op de modem omdat deze elke keer zijn forward porten 'verliest'
Op jouw manier gaat het dus niet voor vast werken (tijdelijk, totdat het wegvalt),
omdat ik dan alsnog in de modem poorten moet forwarden.

De manier van hierboven lijkt me dan geschikter, dus de router op de modem,
want ik wil tenslotte IN de router de poorten forwarden."

Dus als iemand nog aub hier antwoord op heeft, dan ben ik eruit:

quote:
.In je router moet je een portforward maken op poort 80 om je PC bereikbaar te kunnen maken vanaf het internet.

============================

Dit stuk wou ik dus ff weten

2/ Hoe zit het dan als bijvoorbeeld een andere poort open wil zetten op de pc? dus poort 21.
Dan alleen in de sitecom router poort 21 invoeren en het ipadres van de modem en that's it?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 14:33 ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Wel als je de firmware update !
Dan is dat wegvallen verledentijd, waarschijnlijk

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
lamko schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:05:
Wel als je de firmware update !
Dan is dat wegvallen verledentijd, waarschijnlijk
:X Reageer dan niet.
Zoals ik al zei het is een bekend probleem met die modem, en er is geen juiste firmware update van nog. Dat is ook mijn vraag niet overigens.

Dus nogmaals:
lamko schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:29:
Umm nu wordt hij weer ingewikkeld, ik begon het net te begrijpen. :+
Ik wil het liefst niets instellen op de modem omdat deze elke keer zijn forward porten 'verliest'
Op jouw manier gaat het dus niet voor vast werken (tijdelijk, totdat het wegvalt),
omdat ik dan alsnog in de modem poorten moet forwarden.

De manier van hierboven lijkt me dan geschikter, dus de router op de modem,
want ik wil tenslotte IN de router de poorten forwarden."

Dus als iemand nog aub hier antwoord op heeft, dan ben ik eruit:

quote:

============================

Dit stuk wou ik dus ff weten

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 11:22 ]

Verwijderd

mensen proberen je te helpen.

ik ga je nu een tip geven ok ?

breng die router terug en gooi je modem weg , en koop/steel een modemrouter alles in eentje die wel PPoE en al die andere dingen ondersteunt. dan ben je van alles af.\

En als jou router dat probleem hebt en firmware helpt niet of wat dan ook , dan blijf je die fout dus houden en zal het nooit gaan werken. dus je vraagt om een probleem op te lossen dat niet gaat. Bel desnoods de leverancier van die modem.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 12:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:22:
[...]

Gelieve voortaan ook mijn posts hierboven ook te lezen :)
De Wizard is dus ook doorgelopen.
Overigens lijkt het me sterk dat er 45 volt voor zon klein telefoonplugje stroomt.
De bedoel is overigens om NIET de adsl modem (die standaard op zit) te gebruiken maar alleen deze xDSL. Uiteraard kan het in nood wel, maar daar is deze router niet voorgekocht.
We willen hem gewoon alleen laten fungeren.

Zo ver ik me kan herinneren was dit zelfs 60v....

maar wat wil dit zeggen en wat heeft dit met de groote van het stekkertje te maken?

hoe hoeger het voltage hoe lager de stroom...... het vermogen blijft het zelfde....
Pagina: 1