Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
De exacte benaming van de wizard is "Thuisnetwerk of klein bedrijsnetwerk installaren"
[ Voor 12% gewijzigd door .daan op 15-01-2006 20:21 . Reden: verduidelijking ]
public void ik()
voor de volledigheid:Daantjuh schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:19:
Ik ga er even van uit dat beide pc's Windows XP draaien? Zo ja, dan is de eenvoudigste manier om op beide pc's de netwerk setup wizard te draaien (die vindt je in het configuratiescherm onder netwerken). Draai hem eerst op de download pc, en stel dan in dat je de internet connectie wilt delen met andere pc's in het netwerk. Vervolgens draai je de wizard op de nieuwe pc, en stel je in dat je gebruik wilt maken van de gedeelde internet verbinding. Als het goed is zou dan alles moeten werken.
ik heb het ook een tijdje zo gehad, het werkt wel maar de download pc moet ook aanstaan wil je op de 2e kunnen internetten
je hebt vaak gekloot met de instellingen enzo ( uuuuren aan lopen kloten)
als ik jou was zou ik gewoon de goedkoopste router nemen ( nog geen 20€ d8 ik) en dan werkt het automatisch ( in 99% van de gevallen )
Met Vriendelijke Groet,
Verwijderd
Tijd voor een nieuwe sig..
srry had ik er inderdaad ff bij moeten vermelden: nee, bijde draaien op Win 2kDaantjuh schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:19:
Ik ga er even van uit dat beide pc's Windows XP draaien? Zo ja, dan is de eenvoudigste manier om op beide pc's de netwerk setup wizard te draaien (die vindt je in het configuratiescherm onder netwerken). Draai hem eerst op de download pc, en stel dan in dat je de internet connectie wilt delen met andere pc's in het netwerk. Vervolgens draai je de wizard op de nieuwe pc, en stel je in dat je gebruik wilt maken van de gedeelde internet verbinding. Als het goed is zou dan alles moeten werken.
edit:
De exacte benaming van de wizard is "Thuisnetwerk of klein bedrijsnetwerk installaren"
@NightRaider: is niet erg me download pc staat tog bijna altijd aan
[ Voor 7% gewijzigd door Borgoth op 15-01-2006 20:44 ]
public void ik()
nee niet nogig ook denk ik er zit een unex router tussen type:nextIP IS050e dus die regelt dat.tiepeks schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:15:
toch zeker wel een crosscable gebruikt?
maar me enige probleem is dat ik niet de nieuwe pc gebruik kan laten maken ven de draadlose verbinding van me download pc. de draadlooze verbinding gaat via usb dus me netwerk kaart heb is gebruikt om me nieuwe pc op aan te sluiten met die unex router ertussen omdat ik geen crosscable heb van zo'n 3 meter.
Verwijderd
Zonder die router, is het wel mogelijk om die 2 pc's met elkaar te laten babbelen?? Je zou de pc ff kunnen loskoppelen en er wat dichterbij zetten..Ik zou nl eerst willen weten of dat wel mogelijk is voordat ik een draadloos iets ging installeren..Borgoth schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:20:
[...]
nee niet nogig ook denk ik er zit een unex router tussen type:nextIP IS050e dus die regelt dat.
maar me enige probleem is dat ik niet de nieuwe pc gebruik kan laten maken ven de draadlose verbinding van me download pc. de draadlooze verbinding gaat via usb dus me netwerk kaart heb is gebruikt om me nieuwe pc op aan te sluiten met die unex router ertussen omdat ik geen crosscable heb van zo'n 3 meter.
P.S. die hoe deel ik internet? word ik nie wijzer van.
Verwijderd
Is al door Koffie geschreven. Staat ook stap voor stap aangegeven wat je moet doen. Je moet er wel tijd inwillen steken om te lezen. Als dat gedaan is heb je grote kans dat hiermee jou probleem verholpen is.
nu is mijn probleem dat als ik me draadloos netwerk adapter deel via netwerk instellingen in het configuratiescherm hij deze niet vind vanaf de andere pc. ik ben nogal n00b op netwerk gebied dus kan iemand mij helpen?