internet via andere pc

Pagina: 1
Acties:

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
ik heb op me (download) pc internet maar nu wil ik ook op me nieuwe pc internet. nu heb ik een kabel getrokken van de ene pc naar de ander.nu kunnen ze elkaar zien. nu wil ik via me download pc me nieuwe pc ook late interneten (er dus een soort servertje van maken) zo is alles aangesloten:Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/3851/internet3fc.png nu is mijn probleem dat als ik me draadloos netwerk adapter deel via netwerk instellingen in het configuratiescherm hij deze niet vind vanaf de andere pc. ik ben nogal n00b op netwerk gebied dus kan iemand mij helpen?

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Ik ga er even van uit dat beide pc's Windows XP draaien? Zo ja, dan is de eenvoudigste manier om op beide pc's de netwerk setup wizard te draaien (die vindt je in het configuratiescherm onder netwerken). Draai hem eerst op de download pc, en stel dan in dat je de internet connectie wilt delen met andere pc's in het netwerk. Vervolgens draai je de wizard op de nieuwe pc, en stel je in dat je gebruik wilt maken van de gedeelde internet verbinding. Als het goed is zou dan alles moeten werken.

edit:
De exacte benaming van de wizard is "Thuisnetwerk of klein bedrijsnetwerk installaren"

[ Voor 12% gewijzigd door .daan op 15-01-2006 20:21 . Reden: verduidelijking ]

public void ik()

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 11:14

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Daantjuh schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:19:
Ik ga er even van uit dat beide pc's Windows XP draaien? Zo ja, dan is de eenvoudigste manier om op beide pc's de netwerk setup wizard te draaien (die vindt je in het configuratiescherm onder netwerken). Draai hem eerst op de download pc, en stel dan in dat je de internet connectie wilt delen met andere pc's in het netwerk. Vervolgens draai je de wizard op de nieuwe pc, en stel je in dat je gebruik wilt maken van de gedeelde internet verbinding. Als het goed is zou dan alles moeten werken.
voor de volledigheid:

ik heb het ook een tijdje zo gehad, het werkt wel maar de download pc moet ook aanstaan wil je op de 2e kunnen internetten

je hebt vaak gekloot met de instellingen enzo ( uuuuren aan lopen kloten)

als ik jou was zou ik gewoon de goedkoopste router nemen ( nog geen 20€ d8 ik) en dan werkt het automatisch ( in 99% van de gevallen ) :)

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Als je een kabel tussen beide pc's doet, zien de pc's elkaar wel? Maak een werkgroep aan waarop beide pc's elkaar kunnen zien. Als dat werkt, haal de kabel er eens tussenuit en probeer het opnieuw.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Deze al gelezen : Hoe deel ik Internet ? :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
Daantjuh schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:19:

edit:
De exacte benaming van de wizard is "Thuisnetwerk of klein bedrijsnetwerk installaren"
srry had ik er inderdaad ff bij moeten vermelden: nee, bijde draaien op Win 2k

@NightRaider: is niet erg me download pc staat tog bijna altijd aan

[ Voor 7% gewijzigd door Borgoth op 15-01-2006 20:44 ]

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
hier kun je zien dat ik hem gedeeld heb:
Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/1006/instellingen0rb.png
maar ik vind zoals eerder vermeld niks terug op de andere pc.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Heb je de link die Koffie gaf nu al doorgenomen? Het lijkt me dat je er met die informatie wel uit moet komen. Zo nee, geef dan duidelijk aan waar het misgaat en wat je instellingen zijn.

public void ik()

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 11:40
toch zeker wel een crosscable gebruikt?

specs

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
tiepeks schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:15:
toch zeker wel een crosscable gebruikt?
nee niet nogig ook denk ik er zit een unex router tussen type:nextIP IS050e dus die regelt dat.

maar me enige probleem is dat ik niet de nieuwe pc gebruik kan laten maken ven de draadlose verbinding van me download pc. de draadlooze verbinding gaat via usb dus me netwerk kaart heb is gebruikt om me nieuwe pc op aan te sluiten met die unex router ertussen omdat ik geen crosscable heb van zo'n 3 meter.

Verwijderd

Borgoth schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:20:
[...]

nee niet nogig ook denk ik er zit een unex router tussen type:nextIP IS050e dus die regelt dat.

maar me enige probleem is dat ik niet de nieuwe pc gebruik kan laten maken ven de draadlose verbinding van me download pc. de draadlooze verbinding gaat via usb dus me netwerk kaart heb is gebruikt om me nieuwe pc op aan te sluiten met die unex router ertussen omdat ik geen crosscable heb van zo'n 3 meter.
Zonder die router, is het wel mogelijk om die 2 pc's met elkaar te laten babbelen?? Je zou de pc ff kunnen loskoppelen en er wat dichterbij zetten..Ik zou nl eerst willen weten of dat wel mogelijk is voordat ik een draadloos iets ging installeren..

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
de 2 pc's kunnen al babbelen want ik heb al een paar bestanden over gezet nu is het zo dat ik me download pc niet kan laten werken als een soort server. ik heb al vanalles geprobeerd maar het lukt nie:( weet iemand een programmatje dat ik me pc als een soort server kan late werken?

P.S. die hoe deel ik internet? word ik nie wijzer van.

Verwijderd

Is al door Koffie geschreven. Staat ook stap voor stap aangegeven wat je moet doen. Je moet er wel tijd inwillen steken om te lezen. Als dat gedaan is heb je grote kans dat hiermee jou probleem verholpen is.
Pagina: 1