[Ipod] 1 nummer op 2 albums

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Ik wil graag weten of het volgende mogelijk is me mijn Ipod G4:

Ik heb een nummer Summer of '69 van Bryan Adams die op 2 verschillende albums staat te weten "Reckless" en "So far so good".

Om het nummer op beide albums te laten spelen moet ik nu 2 keer op mijn Ipod plaatsen met een andere naam voor de album.
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om 1 nummer op 2 (of meer) albums toe te wijzen om dubbel kopieren te vermijderen? Zo ja, hoe?

Ik gebruik op dit moment Ituns 4.7

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Buiten het feit dat ik denk dat dit niet kan; lijkt het je prettig dat de geluidsterkte met de omringende liedjes kan verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je iPod negeert gewoon enige mapstructuur. Dus als je dat nummer 2x hebt, 1 keer met in de tag het album Reckless en 1 keer met SFSG, zul je hem dus ook 2 keer tegenkomen op je iPod.

Wil je hem niet dubbel tegenkomen, moet je één van die tags aanpassen. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Roamor op 15-01-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Hoi Roamor,

Kan je wat specifieker uitleggen? Hoe negeer ik de Ipod mapstructuur om een 2e tag voor een nummer aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De ipod negeert normaal de mapstructuur van de originele bestanden. iTunes maakt gewoon semi-willekeurige directories aan waarin de mp3's (die op de ipod weer een willekeurige naam hebben) komen te staan. Dit is voornamelijk gedaan om te voorkomen dat vreemde tekens in de namen van mp3's het afspelen voorkomen (want het ipod filesystem accepteert geen accenten in filenames).

Wat Roamor impliceerd is dat je je twee mp3's identiek tagt. Dan weet de ipod namelijk het verschil niet meer en zou het mp3tje maar 1 keer op je ipod komen te staan (ik geloof hier niet zo in). Het antwoord helpt natuulijk niet, want je mp3tje hoort dan in ieder geval niet meer bij één van de twee albums.

[ Voor 3% gewijzigd door Sendy op 16-01-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het is dus niet te voorkomen helaas.. Ik heb het ook wel met enkele nummertjes die zowel op verzamel, best of en normale albums voorkomen. Echter veel meer dan 100 MB aan dubbelen zal het niet zijn, dus zoveel maakt het ook niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36
Sendy schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:39:
De ipod negeert normaal de mapstructuur van de originele bestanden. iTunes maakt gewoon semi-willekeurige directories aan waarin de mp3's (die op de ipod weer een willekeurige naam hebben) komen te staan. Dit is voornamelijk gedaan om te voorkomen dat vreemde tekens in de namen van mp3's het afspelen voorkomen (want het ipod filesystem accepteert geen accenten in filenames).
Hier komt bij dat dat is gedaan zodat de iPod ze snel mogelijk je MP3'tjes kan laden.
Wat Roamor impliceerd is dat je je twee mp3's identiek tagt. Dan weet de ipod namelijk het verschil niet meer en zou het mp3tje maar 1 keer op je ipod komen te staan (ik geloof hier niet zo in). Het antwoord helpt natuulijk niet, want je mp3tje hoort dan in ieder geval niet meer bij één van de twee albums.
De enige manier om idd. je mp3'tje maar één keer op de iPod te krijgen is door één versie te verwijderen. Identiek taggen helpt niet.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1