Toon posts:

Onboard geluids kaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb hier een computer staan met een A8n-SLI Deluxe, en AMD 3000+. Nou werkte het geluid altijd prima, alleen nu heb ik 2 schijven van 300Gb in raid 0 gezet, enwindows opnieuw geinstaleerd erop. Alles werkt nou, alleen mijn geluidskaart word niet meer gevonden.

Ik heb met Everest gekeken, maar daar staat hij ook niet in, en ik heb de drivers van de CD geinstaleerd(Handmatig, want de CD zelf vond de geluidskaart ook niet).

Ook heb ik de BIOS gecontroleerd en gereset, maar ook dit leverde geen resultaat op.

Bij Hardware geeft hij ook geen problemen.

Er staat ook geen speakertje rechtsonderin, en hij speelt dus geen geluid af.

Weet iemand miss. wat dit kan zijn? Ik heb ook al op het forum hier gezocht, maar heb eigenlijk nog geen antwoord gevonden.

Alvast bedankt, mocht je reageren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik installeer mijn computer wel opnieuw zonder raid 0. Jullie weten het blijkbaar ook niet. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Na aanraden van een paar mensen op een ander forum hier mijn ondervindingen gepost.

Het volgende heb ik reeds geprobeerd:

Jumpers op de goed plaats gezet, windows opnieuw gestart, vind hij nieuwe hardware: multimediacontroller. Ik helemaal blij, ik installeer de driver, wil verder gaan met andere dingen installeren, oppeens krijg ik een blauw scherm, windows start op nieuw op, en hij kan de geluidkaart weer niet vinden :( .

Daarna heb ik de computer weer ( :r ) opnieuw geinstalleerd, hij start mijn computer opnieuw op, maar vind geen nieuwe hardware Crying or Very sad .

Heb voor de zekerheid nog een keer met everest gekeken, maar die kond hem ook niet vinden. Daarna BIOS opnieuw gecontroleerd, maar ook daar stond de kaart 'enabled'.

Ik gok zelf zomaar dat de kaart stuk is :'( .

Word weeeer een paar weken wachten voordat ik mijn moederbord weer terug heb, mocht hij echt stuk zijn |:(

EDIT : Ik installeer mijn PC nu wel gewoon, en zet er zolang een externe geluidskaart in, hopend dat we nog tot een oplossing komen, Mocht het dan alsnog blijken dat mijn moederbord stuk is dan hoef ik hem toch niet meer opnieuw te instaleren als ik een vervangend heb.

EDIT 2: Ik heb er een geluidskaartje ingestopt, en start me computer op. Hij geeft weer een melding nieuwe hardware gevonden, installeerd automatisch de AC 97 Geluidskaart (ik weet nou niet of het de kaart op mijn mobo was of mijn geluidskaart die ik er net heb ingestopt, ik denk het laatste omdat hij die op mijn mobo niet kan vinden), en na de instalatie druk ik op voltooien, en mijn PC herstart zomaar uit zichzelf opnieuw. Na de reboot, geeft hij nog steeds geen geluid en hij vind die kaart nog steeds niet :? . Ik ga nu systeem hertel doen en even uitzoek welke kaart hij net geinstalleerd heb.

Ik hou jullie op de hoogte.

EDIT 3: Ik heb misschien wat gevonden op de asus site:

Question
When using AMD dual core CPU with 32bit Windows XP SP2, the onboard multimedia device is missing in Device Manager. What is wrong?

Answer

This issue has been fixed in BIOS 1011 or later. Please update from
http://support.asus.com/d...us&model=A8N-SLI%20Deluxe
Dus dat ga ik nu proberen. Alleen wel raar dat de audio het wel deed :/ . Nouja als hij het hierna maar doet.

EDIT 4: Helaas, na een BIOS update werkt me geluidskaart ook niet. Na het overplaatsen doet hij het niet meer. Alle onderdelen zijn hetzelfde, behalve de Harde Schijf; Het was en keer 250, en nu 2 keer 300.

Hun wisten het niet meer. Weten jullie nog iets wat ik kan proberen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 16:26 ]