Svideo werkt alleen wanneer een tv is aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• wannanoow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02-2025
Hallo,

Ik heb een laptop (acer 1692, ati x700) welke ik op mijn tv in de huiskamer aan wil sluiten. Nu heb ik een setje bij de Lidl gehaald dat draadloos beeld en geluid kan overzenden. Mijn Ati-driver weigert echter beeld door te sturen wanneer er geen tv aangesloten is (mijn zender wordt niet herkent als TV). Wanneer ik eerst een TV rechtstreeks aansluit en dan snel overprik naar de zender blijft hij ongeveer 30 seconden beeld doorzenden, maar dan stopt hij er weer mee.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:39

Wildfire

Joy to the world!

wannanoow schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:37:
Hallo,

Ik heb een laptop (acer 1692, ati x700) welke ik op mijn tv in de huiskamer aan wil sluiten. Nu heb ik een setje bij de Lidl gehaald dat draadloos beeld en geluid kan overzenden. Mijn Ati-driver weigert echter beeld door te sturen wanneer er geen tv aangesloten is (mijn zender wordt niet herkent als TV). Wanneer ik eerst een TV rechtstreeks aansluit en dan snel overprik naar de zender blijft hij ongeveer 30 seconden beeld doorzenden, maar dan stopt hij er weer mee.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt.
In de Catalyst drivers zit een optie om de TV-out te forceren, ongeacht of er een TV wordt gedetecteerd of niet.

Als je bij je beeldschermeigenschappen zit, ga je naar het tabblad Weergaves en klik je daar op het knopje 'Problemen oplossen'.

Afbeeldingslocatie: http://www.wildfire.tweakdsl.nl/GoT/tv.png

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 15-01-2006 19:45 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• wannanoow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02-2025
Bij mij komt die knop er niet te staan, ook niet wanneer ik een TV aansluit.
Ik heb de nieuwste Catalyst drivers van ATI wel geïnstalleerd...

iemand enig idee?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:39

Wildfire

Joy to the world!

wannanoow schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:01:
Bij mij komt die knop er niet te staan, ook niet wanneer ik een TV aansluit.
Ik heb de nieuwste Catalyst drivers van ATI wel geïnstalleerd...

iemand enig idee?
Hmmm, vreemd. Ik heb de ATI Catalyst 5.12 drivers... het enige wat ik me kan indenken dat de optie bij jouw drivers ergens anders zit of niet aanwezig is, aangezien jij -als het goed is- de Mobility of Omega-drivers gebruikt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe