Q-tec Voeding.

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo N00bs.

Helaas is mijn voeding gister kapot gegaan, heb een mail gestuurd naar BE-quiet en ik moest hem terugsturen en dan zouden ze mijn geld terustorten.
Van dat geld wil ik een nieuwe videokaart kopen welteverstaan de 7800GTX.
Maar daar moet natuurlijk ook een goeie nieuwe voeding bij.. Ik heb mijn oog laten vallen op een goude Q-tec voeding van 600W. Omdat deze voeding nogal goedkoop in zijn prijsklasse is kan ik het goed combineren met de 7800GTX. En omdat ie 600W kan leveren is het geen probleem voor me nieuwe VGA.
Hebben jullie misschien betere ideeën, dan wil ik het graag horen!

Groeten Stefanos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet niet alleen kijken naar het Wattage dat de voeding kan leveren, maar ook stabiele voltlijnen, hoeveel ampere hij per lijn kan geven enz.. En daar is een Q-tec niet echt goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Q-tec is zeker geen goed merk voor voedingen, die 600W zal ie zeker niet continu kunnen leveren. Ik zou zelf liever een voeding kopen van een ander (duurder) merk. Zoek maar even in het "welke voeding heb ik nodig?" topic :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

hoi n00b

blijf asjeblieft af van q-tec voedingen, er is een reden dat die krengen zo goedkoop zijn

dag n00b

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 14:00
oXygeN schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:36:
blijf asjeblieft af van q-tec voedingen, er is een reden dat die krengen zo goedkoop zijn
Bijvoorbeeld omdat je er 5 per jaar kunt halen als je je PC een beetje frequent aan hebt staan ;) Meestal begeeft hij het, wordt het zaakje instabiel als de neten of krijg je opeens een enorme vibratie door een brakke ventilator. Weet je ook waar onze laatste drie Q-Tecs aan overleden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geld hebben voor een 7800GTX maar willen bezuinigen op een fatsoenlijke voeding? :X
Koop een goede voeding zoals een Tagan, Coolermaster of een ander A-merk met ongeveer 480 watt.
Zie ook het "welke voeding heb ik nodig" topic :)
Linkje: Welke voeding heb ik nodig? Deel 14
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:40:
Waarom zeggen jullie dat die voeding niet goed is?..
Ik heb het bij dynabite gevraagd en die raadde me zeker een Q-tec aan of een Sweex...
En ik ben bang dat die mensen er meer verstand van hebben dan hier.

Graag jullie reacties hierop.

Bedankt n00bs
Je komt naar een computerforum en zegt dat iemand van de dynabyte meer verstand heeft van computers _/-\o_ :D

[ Voor 70% gewijzigd door Satch op 15-01-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Nee!!!11

geen 7800gtx aan een q-tec hangen :'( zonde...

maw, kijk naar een goede a-merk voeding en bezuinig niet op eigenlijk het belangrijkste onderdeel van je pc ;)
Ik heb mijn oog laten vallen op een goude Q-tec voeding van 600W.
Dat zegt idd wel iets over de kwaliteit ja ;)
Omdat deze voeding nogal goedkoop in zijn prijsklasse is kan ik het goed combineren met de 7800GTX.
:? kan eigenlijk geen combinatie bedenken die nog slechter te combineren is...
En omdat ie 600W kan leveren is het geen probleem voor me nieuwe VGA.
Hij kan geen 600 watt leveren ;)

@ hieronder, omg :X

[ Voor 61% gewijzigd door _Ernst_ op 15-01-2006 19:44 ]

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bij dynabite gevraagd en die raadde me zeker een Q-tec aan of een Sweex...

Bedankt n00bs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
die qtec levert onder belasting minder power als een goede 350 watt merkvoeding
google maar eens naar testen op o.a.tomshardware etc naar die qtec
koop liever een goede 400 watter van antec/enermax daar heb je meer aan.

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Helaas is mijn voeding gister kapot gegaan, heb een mail gestuurd naar BE-quiet en ik moest hem terugsturen en dan zouden ze mijn geld terustorten.
Van dat geld wil ik een nieuwe videokaart kopen welteverstaan de 7800GTX
Hoe kun je van het geld dat je terugkrijgt voor een voeding een 7800 GTX kopen? Gezien je smaak in voedingen krijg je ongeveer 20 euro terug en wil je 400 euro uitgeven 8)7

En neem (zoals hierboven al tig x gezegd is) GEEN Q-TEC. Tenzij je geregeld terugn wilt naar de winkel.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36

Bedankt n00bs
haha, dan hebben die dynabyte geen verstand van :P (*of ze moeten deze cheapstuff voeding kwijt hebben ;))

Ik zou als ik jou was gewoon een A-merk voeding kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 17:33
q-tec , is een heel goed merk , zolang je in het budget segment met de rest van je computer blijft, een 7800gtx is niet goed voor een qtec, het zal wel werken , wees daar maar zeker van , maar, die voedingen kosten zo weinig om een reden , ik heb hier nu een qtec in mijn pc zitten , en ik moet je zeggen tis een goede voeding , lekker hoge en stabiele lijnen , maar ik typ dit nu op een sempron 3000+ , en mijn voeding is een qtec 500 watt bigfan .

nu die 500 watt bigfan zal nooit of te nimmer 500 watt gaan leveren , meer iets van een 350 a 400 , meer heb ik bijlange na niet nodig, ook omdat mijn systeem op twee voedingen draait, een qtec op je dure systeem is niet slim , geef je geld dan wijs uit, want je zou de eerste niet zijn die naar het cijfertje te veel kijkt, die 500 watt (of 600 in jouw geval ) is piek onder ideale omstandigheden ,niet continu .

koop een a-merk , zeker omdat je nu een a-systeem hebt , als je een mid range of budget systeem zou hebben zou ik je aanmoedigen , de qtecs zijn goedkoop en leveren genoeg stroom voor zon systeem , maar probeer er geen x2 of pentium 4 3.4 ofzo aan te hangen , dat trekt ie niet , gaat hij traag dood , en als je pech hebt neemt hij jou hele systeem mee ...

Out of the box? What box? There is no box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Bedankt n00bs
haha...dynabite...hahah

luister dan maar naar die meneer van dynabyte en kom hier terug als je voeding de helft van je hardware heeft opgeblazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt n00bs
Wth zeg ik dan tegen die winkel :| Sweex en Q-tec zijn allebei zware B merken, dat weet iedereen 8)7

Voor "normale" pc doen ze het wel, een office pc'tje die niet al tevaak aanstaat. Maar als je zo'n performance PC wilt, no way om er dan zo'n brol voeding in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een beetje pech neemt dan je Qtec voeding je hardware mee als ie ploft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Een huis moet je bouwen op een goede ondergrond.
Zo moet je je pc ook voorzien van een goede voeding, en Q-TEC is géén goede voeding. Lees aub wat revieuws.. daar staat het allemaal in uitgelegd.
En geloof aub niet die verkopers met de onzin praatjes...
Persoonlijk valt mijn keuze tegenwoordig op Enermax voedingen (één van de beste uit de test)

Succes met je aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Hmm, die TS heeft best wel humor :+ .

Koop een A-merk voeding van ongeveer 400 Watt. Die zal rondjes lopen om een Q-Tec voeding qua stabiliteit en power. Wel vreemd dat je wel het geld hebt voor een 7800GTX en niet voor een degelijke voeding. Als je dan toch zo eigenwijs bent om dat te doen, wil ik je aanraden om de rekening, doos en accesoires van je 7800 goed te bewaren. Die zal je dan binnenkort hard nodig hebben...

Dit is allemaal al tig keer gezegd in dit topic, maar ik benadruk het gewoon nog een keer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
Retail Name (if known) QTec Triple Fan 650W
Rated Output Power 650W
Specification ATX
Power Switch Yes
Input Voltage 220-240V, 50Hz
Fan(s) 2 x 80mm, 120mm
Cable runs 20-pin ATX
P4
half AT
3 x 4-pin Molex, 1 floppy
3 x 4-pin Molex, 1 floppy
SATA
Max currents +3.3V = 30A
+12V = 25A
+5V = 45A
Combined power for +3.3V and +5V 325W

QTec's Triple Fan 650W is clearly a joke power supply. From the triplet of cooling fans that battle against each other to cool very little, to the supposed ratings that don't even add up to 650W, finishing with the massive failure for the PSU to get anywhere near its rated output. At 350W the outputs started to fluctuate rapidly before settling down.

By 450W, efficiency was dropping like a stone, input power increasing at a very rapid rate. At 50% efficiency and 900W of input power with the PSU making a horrible screeching sound, PD and I stood well back and recorded its demise on video. At 1100W of input power (1.1 kilowatts), it popped with a massive bang, the internal fuse letting go in impressive style.

For its rediculously low cost, the QTec Triple Fan 650W can only be described as a clown's supply. Buy at your own peril and don't say we didn't warn you. The worst supply on test by quite some margin and a complete misadvertisement of capabilities, suckering people into a poor purchase.

Recommended system: None whatsoever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
zie hierboven uit test van 37 power supplys
http://www.hexus.net/content/item.php?item=1359&page=19
dit zegt genoeg over de qtecs!!!!!

[ Voor 61% gewijzigd door wooley op 15-01-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

Bedankt n00bs
Jaaa! nee echt die Q-tec is een aanrader! neem hem 8)7
als die het niet doet, post dan effetjes een berichtje.
dan kunnen we zien we er de echte n00b is...
hebben wij weer een leuke middag :D

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023

Bedankt n00bs
waarom vraag je het als je denkt dat die mensen er meer verstand van hebben? 8)7

Q-tec is vragen om problemen!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Waarom blijf je n00bs zeggen? Ga jij maar lekker een Q-tec voeding kopen en een 7800GTX van je teruggekregen geld van de oude voeding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:34:
Hallo N00bs.

Van dat geld wil ik een nieuwe videokaart kopen welteverstaan de 7800GTX.
Maar daar moet natuurlijk ook een goeie nieuwe voeding bij.. Ik heb mijn oog laten vallen op een goude Q-tec voeding van 600W. Omdat deze voeding nogal goedkoop in zijn prijsklasse is kan ik het goed combineren met de 7800GTX. En omdat ie 600W kan leveren is het geen probleem voor me nieuwe VGA.
Hebben jullie misschien betere ideeën, dan wil ik het graag horen!

Groeten Stefanos
Hallo N00bs? ...

Anyhow, Q-tec ..niet doen! Dat is echt niet een 600W voeding, dat zegt de label maar dat haalt hij nooit stabiel! Ze hadden een 650Watt voeding van Q-tec getest en om 500 Watt te krijgen moest het ding 1Kilowatt opzuipen, inderdaad een efficiency van 50%

Niet doen! Koop een goede 450Watt voeding ofzo..van een goed merk!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Bij veel winkels wordt je ook nog aangeraden om een Pentium 4 te kopen, en als je echt een slechte treft vertellen ze je ook nog hoe weinig stroom die verbruiken itt een Athlon 64. Dan loop je ook de deur uit met een radeon 9200SE 256MB, en tezamen met je enorme hoeveelheid van wel 128 MB SD ram ben je weer helemaal de man.

Probeer dat nog eens bij een goede winkel, zoals een Mycom. Daar zullen ze je vast iets anders vertellen. En als je geen vertrouwen hebt in ons, moet jij dat zeker kopen. Ik raad je echer aan om eens even te zoeken naar instabiele qtecs op de GoT search, vind je vast wel iets.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooley
Ik heb laatst nog iemand aan de deur gehad die z'n qtec had opgeblazen...tijdens internetten?
maar als jij denkt dat ze bij de dynabyte verstand hebben van voedingen???
moet je het zelf weten.........
in de personeels-advertentie laatst bij dynabyte vroegen ze iemand met verkoop-ervaring en kennis van PC was een pre' maar niet vereiste....??
en hier op tweakers net heb je 100000 en enthousiaste tweakers die je allemaal willen helpen.
m.a.w.een gigantische kennisbank.....doe er wat mee zou ik zeggen!
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kijk, dat is een onderbouwde post. :) Heb je ook een linkje? Ik wil die video wel eens zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:( :r
Daarom ga ik dus niet naar de dynabyte maar stel ik mijn computers zelf samen
En omdat ie 600W kan leveren is het geen probleem voor me nieuwe VGA
Je moet nog een hoop leren op het gebied van computers, je denkt zeker ook dat meer mhz = meer performance en dat AMD cpu's instabiel zijn (net zulke uitspraken die je vaak hoort)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Troll alert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Iets zegt mij dat deze TS het niet echt serieus meent, dus ik stel voor dat we hem hier gewoon lekker die Qtec laten kopen Of mischien wel 2, dan heeft 'ie in ieder geval reserve power.
Ik zou er persoonlijk nog geen halogeenlamp op durven laten branden, maar goed deze oppertweaker zal het ongetwijfeld wel beter weten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt n00bs
Dit is nu al een klassieker!

Edit: steeds als ik dit topic opnieuw lees lig ik in een scheur, het blijft gewoon grappig!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 10:28
Jongens, jongens...

Dat jullie überhaupt de moeite nemen om deze zielige persoon te helpen!

Wel weetikhoeveel geld aan een 7800GTX willen uitgeven en maar BLIJVEN beweren dat een Q-tec een goede voeding is... Als jij vindt dat een Q-tec een goede voeding is en als je denkt dat die Q-tec genoeg vermogen zal leveren, koop hem dan!

Ik stop je niet.

(Nu hebben ongeveer 300 mensen je gezegd dat Q-tec bagger is... Suit Yourself :X )

En ons ook dan nog eens 'noobs' noemen! Vraag lekker op een ander forum om hulp, will ya?! :7

[ Voor 11% gewijzigd door Lord Bendtner op 15-01-2006 20:25 ]

Better, Best, Bendtner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf ook de fout gemaakt een jaar geleden en na een half jaar was ie al overleden.
maar als je meer vertrouwen in dynabyte hebt dan hoef je het hier niet te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:21
Dit soort topics print je uit en lijst je in _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.ctgilles.net/images/pictars/trolls.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je moet nog een hoop leren op het gebied van computers, je denkt zeker ook dat meer mhz = meer performance en dat AMD cpu's instabiel zijn (net zulke uitspraken die je vaak hoort)
Jep, het is een intel systeem (andere post van hem).

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hallo N00bs.
Wil je soms geholpen worden of niet vraag ik me dan af. De afsluiter wijst er ook nog eens op dat je de policy niet kent.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
rofl wat een n00b :D

best wel jammer, misschien had ik hem nog wat advies gegeven :Y)

[ Voor 68% gewijzigd door KappeNou op 15-01-2006 20:33 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OMFG...

TS, als je geen troll bent, zou ik je ten zeerste aanraden om je hier goed in te lezen:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

Voor de rest van jullie:
Policy mbt replies in 'slechte' topics

Edit:
Na wat rondgepluis lijkt het alsof je geen relkloon/trol bent Stefanaki, maar je post zo brak dat dat vermoeden rijst :X Lees alsjeblieft de GoT Huisregels eens door. Als jij hier post met een verzoek om hulp zou het je sieren als je een beetje elementaire beleefdheid in acht nam. Dat je een of ander verkoopaapje bij Dynabyte eerder zou willen vertrouwen dan GoT is jouw zaak, maar je medeGoTters aanspreken als nOObs is echt niet de bedoeling - al was je eigen niveau hoog zou het niet mogen, laat staan zoals je nu hier te kennen geeft...

[ Voor 50% gewijzigd door dion_b op 15-01-2006 20:57 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.