Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bluetooth + nokia 6230 + wndows xp

Pagina: 1
Acties:
  • 1.517 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik hoor het jullie denken.. Daar gaan we weer...

Ik heb een of andere wazig USB bluetooth stickje gevonden in een doos met hardware die we ooit opgekocht hadden hier. Het gaat om een CANYON - CN-BTU1

Ik kan na het installeren van de drivers niet connecten met de telefoon met nokia pc sute. ook kan ik geen bestanden versturen van mijn windows xp bak naar de gsm. Ik kan wel bestanden ontvangen op de pc die van de gsm afkomstig zijn.

Ik heb gelezen dat ik de software moet gebruiken die er standaard bij zit, dus ik heb die meuk gedownloaden en de software werkt gewoon totaal niet. Hij vraagt om een of andere lcense.dat, die geef ik hem en dan doet het niets meer.

Hoe krijg ik in godsnaam verbinding met me gsm. Ik wil nou eindelijk eens mp3 op dat ding zetten :(

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:04:
...Hij vraagt om een of andere lcense.dat, die geef ik hem en dan doet het niets meer...
Je installeert blijkbaar de Widcomm drivers die erbij zitten. Voor Nokia PC Suite heb je die niet nodig. Je kunt gewoon de standaard, universele Windows XP SP2 drivers gebruiken. (Microsoft-enumerator voor Bluetooth & USB Bluetooth Device)

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:10:
[...]

Je installeert blijkbaar de Widcomm drivers die erbij zitten. Voor Nokia PC Suite heb je die niet nodig. Je kunt gewoon de standaard, universele Windows XP SP2 drivers gebruiken. (Microsoft-enumerator voor Bluetooth & USB Bluetooth Device)
Ik kan kiezen in pc suite welke ik wil gebruiken. En beiden werken niet.

• gertvdijk
Oke, dat snap ik, maar dat bedoelde ik niet. Deïnstalleer de Widcomm drivers en laat de stick gewoon herkend worden met 'plug & play'. WinXP SP2 heeft standaard drivers aan boord.
Kijk dan in Apparaatbeheer of er inderdaad Microsoft-enumerator voor Bluetooth staat... Ja?
Als het goed is staat er dan in je taakbalk een leuk Bluetooth icoontje. Heb je die? Ook in het Configuratieschem kan je dan Bluetooth instellingen wijzigen (Microsoft).
Pair je telefoon en laat dan pas PC Suite het werk doen. (kan ook vanuit PC Suite overigens)

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:45:
Oke, dat snap ik, maar dat bedoelde ik niet. Deïnstalleer de Widcomm drivers en laat de stick gewoon herkend worden met 'plug & play'. WinXP SP2 heeft standaard drivers aan boord.
Kijk dan in Apparaatbeheer of er inderdaad Microsoft-enumerator voor Bluetooth staat... Ja?
Als het goed is staat er dan in je taakbalk een leuk Bluetooth icoontje. Heb je die? Ook in het Configuratieschem kan je dan Bluetooth instellingen wijzigen (Microsoft).
Pair je telefoon en laat dan pas PC Suite het werk doen. (kan ook vanuit PC Suite overigens)
Dat had ik al gedaan, maar dat werkte niet. PC suite kon mijn gsm niet verifieren en ik kon geen files turen van pc naar gsm, wel van gsm naar pc.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 20:12 ]

• gertvdijk
Heb je je pc ook geautoriseerd in je telefoon? Je merkt soms niet dat je telefoon je de vraag stelt of 'pc-naam' verbinding wil maken. resultaat: time-out
Maar dan zou het verzenden van pc --> gsm niet gelukt zijn...

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:26:
Heb je je pc ook geautoriseerd in je telefoon? Je merkt soms niet dat je telefoon je de vraag stelt of 'pc-naam' verbinding wil maken. resultaat: time-out
Maar dan zou het verzenden van pc --> gsm niet gelukt zijn...
Hij geeft na 2 seconde al metteen de melding in pc suite dat verbinden niet mogelijk is, en in het bluetooth programma wat in je taakbalk staat als ik een file wil verzenden (met sleutel of zonder sleutel) dat verbinden niet mogelijk is. ook in 2 seconden. Lijkt me niet logisch dat de timeout 2 seconden is.

Ook ligt het niet aan me bluetooth stick want een andere stick van msi deed het ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
ff een schop dan maar..

Ik heb hetzelde probleem als ik met de infrarood mijn files op mijn pc wil krijgen.. Als ik met de gsm een bestand verstuur via Irda werkt het wel. Ik kan ook met de pc bestanden versturen naar de gsm. maar ik kan niet met Nokia pc suite op mijn gsm komen :?

ik krijg dan bij filemanager de volgende fout melding.

code:
1
De bewerking kan niet worden voltiiood.

Jah, lekker duidelijk. Met 2 gsm geprobeerd en het werkt met geen van 2! Hoe kan ik dit nou oplossen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:11:
[...]

Dat had ik al gedaan, maar dat werkte niet. PC suite kon mijn gsm niet verifieren en ik kon geen files turen van pc naar gsm, wel van gsm naar pc.
Die melding krijg ik ook in pc suite; de telefoon kan niet verifieerd worden of iets dergelijks

• gertvdijk
Werken jullie met versie 6.7? Dat is de laatste versie voor de meeste recente Nokia telefoons, waaronder de 6230.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
melding van license.dat krijg met gedownloade bluetooth software. Ik heb zelf de cd versie van een msi bluetooth explorer en daarmee krijg ik geen melding er over.
Installeer ik een nieuwe versie ervan (er overheen of kaal) dan blijft hij om dat bestand zeuren (waarschijnlijk heeft het te maken met licentie geld aan de "bluetooth foundation")
Krijg je op je gsm wel een melding dan een pc probeert te connecten? of anders om?
Zo niet dan ligt het aan de kant van de pc m.b.t. de drivers

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:12:
Werken jullie met versie 6.7? Dat is de laatste versie voor de meeste recente Nokia telefoons, waaronder de 6230.
Ja.

• gertvdijk
klaasbram schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:25:
melding van license.dat krijg met gedownloade bluetooth software.
Je maakt dan gebruik van de WIDCOMM drivers, zoals al eerder vermeld. Niet doen als je alleen maar gebruik wilt maken van PC Suite. Microsoft heeft zelf drivers aan boord. Geen license gezeik dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:47:
[...]

Je maakt dan gebruik van de WIDCOMM drivers, zoals al eerder vermeld. Niet doen als je alleen maar gebruik wilt maken van PC Suite. Microsoft heeft zelf drivers aan boord. Geen license gezeik dan ook.
Zoals ik al eerder zij heb ik het nu over mijn infrarood...

Verwijderd

gertvdijk schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:12:
Ja met die versie werk ik ook inderdaad, en maak gebruik van de drivers van microsoft, ik heb niet de cd erin gehad van mijn msi usb dongle

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 19:04 ]

Verwijderd

*Schop*

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik binnekort maar eens die oude pc suite van nokia uit de kast ga halen.. Er staat me iets van bij dat die nooit problemen gaf... Met mijn irda dan..
Pagina: 1