Toon posts:

Parrot CK3300 en T-Mobile Vario met TomTom

Pagina: 1
Acties:
  • 1.278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Sinds kort heb ik een carkit van Parrot aangeschat, namelijk de CK3300. Dit is een bluetooth carkit inclusief GPS receiver. Ik mijn Vario probleemloos kunnen pairen en de telefoonnummers zijn correct gesynchroniseerd.
In de display van de Parrot wordt aangegeven:
- Netwerk OK
- 0.0 km !
- No fix: 11 Sat

In WM5 heb ik in de BT-settings het volgende aangemaakt:
- Partnerverband met Parrot CK3300 (Seriële poort + Handsfree aangevinkt)
- Binnenkomende poort (COM6)
- Uitgaande poort Parrot CK3300 (COM7)

In TomTom Navigator v5.21 heb ik bij WIJZIG VOORKEUREN > TOON GPS-STATUS als GPS-apparaat gekozen voor 'Andere draadloze GPS' en als port COM7 geselecteerd.

Ik zie nu wel in de display van de carkit het GPS logo verschijnen, echter TomTom geeft de volgende melding "Wacht op bruikbaar GPS signaal". Zonder GPS-ontvanger staat hier normaal gesproken altijd "Geen GPS-apparaat". Dit betekend dus dat de carkit wel een GPS-apparaat gevonden heeft, maar dat de fix niet helemaal lukt. Of zit ik ernaast?

Misschien dat er mensen zijn met dezelfde carkit die mij verder kunnen helpen?
Uiteraard zijn ook andere tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even beetje offtopic:
kan jij je telefoonboek wel synchroniseren met de 3300?? ik heb de CK3100 en het lukt met niet om te synchroniseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Telefoonlijst is bij mij wel gesynchroniseerd, alleen ontbreken enkele telefoonnummers. Waarom dit zo is ben ik nog niet volledig achter. Ik heb firmware versie 4.13c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand die me verder kan helpen? Ik ben toch niet de enige met deze carkit in Nederland??

Als iemand 'm werkend heeft zou ik dat heel graag willen weten.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 08:06
Je redenering klopt. Tomtom heeft wel een GPS ontvanger gevonden alleen krijgt de GSP ontvanger geen fix. Ik krijg met mijn bluetooth GPS ontvanger namelijk dezelfde melding als ik deze bijvoorbeeld in huis aanzet. Tomtom ziet dan wel de GPS ontvanger maar de ontvanger krijgt geen fix omdat hij binnen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 22:27

jurma

simply connecting...

Heb je ook al eens geprobeerd ipv draadloze ontvanger te kiezen een andere nmea kabel.
Deze zet je dan op baud 9600 en ook op COM7. Dit probleem had ik ook met mijn draadloze bt gps.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jurma schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:52:
Heb je ook al eens geprobeerd ipv draadloze ontvanger te kiezen een andere nmea kabel.
Deze zet je dan op baud 9600 en ook op COM7. Dit probleem had ik ook met mijn draadloze bt gps.
Ik kan helaas geen Seriële COM-poorten kiezen als ik 'Andere NMEA GPS'-apparaat sellecteer. Normaal staat hier COM6 en COM7. Nu staat er niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The big J schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:30:
Je redenering klopt. Tomtom heeft wel een GPS ontvanger gevonden alleen krijgt de GSP ontvanger geen fix. Ik krijg met mijn bluetooth GPS ontvanger namelijk dezelfde melding als ik deze bijvoorbeeld in huis aanzet. Tomtom ziet dan wel de GPS ontvanger maar de ontvanger krijgt geen fix omdat hij binnen ligt.
Alleen ligt mijn ontvanger (wired muis aan bluetooth carkit) gewoon netjes rechts achter de vooruit. Zou dus gewoon moeten werken en automatisch een FIX moeten krijgen, toch ook zonder software op PDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 08:31

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Had het zelfde met mn bluetooth GPS
bij mij was de oplossing heel simpel... bewegen :*)
in tomtom heb je de mogelijkheid je GPS status te zien,
check even hoeveel hij er ziet
wanneer die balkjes grijs zijn doet ie t niet te weinig bruikbare data..

toen ik ging bewegen (rondje rond het blok) werden ze blauw
gek genoeg had ik dat alleen de 1e 3 keer of zo, volgens mij onthoud de receiver
de ID's van de satelieten

succes

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Gee schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:46:
Had het zelfde met mn bluetooth GPS
bij mij was de oplossing heel simpel... bewegen :*)
in tomtom heb je de mogelijkheid je GPS status te zien,
check even hoeveel hij er ziet
wanneer die balkjes grijs zijn doet ie t niet te weinig bruikbare data..

toen ik ging bewegen (rondje rond het blok) werden ze blauw
gek genoeg had ik dat alleen de 1e 3 keer of zo, volgens mij onthoud de receiver
de ID's van de satelieten

succes
Nu ruim 800 km gereden zonder ook maar een seconde FIX. Is toch genoeg beweging als je 't mij vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Hopelijk heb je geen gecoate ruiten. Ga eens keertje helemaal uit je auto en kijk of signaal in GPS status beter wordt. Kijk op scherm van je Vario of signaal hier en daar blauw worden. Dan moet coords boven zwart worden. Dat is je fix.

Lukt het niet, vraag ff andere GPS muis en test zelfde situatie nog es. De kwaliteit van elke muis verschilt. En muis moet zo veel mogelijk bij de raam gezet worden voor weinig blokkering van inkomende signalen. Oudere chipsets fixen minder snel.

Beetje uitpluizen waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is echter dat ik mijn GPS-ontvanger niet buiten de auto kan houden aangezien deze wired aan mijn carkit vast zit en netjes gemonteerd op het dashboard zit.

Ik heb overigens geen gecoate ruiten. Ik krijg wel contact met mijn GPS-receiver alleen lukt het maar niet om een FIX te krijgen met de ruim 11 satelieten die er gedetecteerd zijn.

Heb ik nou wel of niet GPS-software nodig om een fix te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

ik weet (vrijwel zeker) dat je blackbox een update nodig heeft...
mja, het is wel wat gecompliceert allemaal omdat er een GPS in zit :?

maar ik denk wel dat het met een update te verhelpen is...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Underworld schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:14:
ik weet (vrijwel zeker) dat je blackbox een update nodig heeft...
mja, het is wel wat gecompliceerd allemaal omdat er een GPS in zit :?

maar ik denk wel dat het met een update te verhelpen is...
Met de blackbox bedoel je neem ik aan de centrale unit van de CK3300 carkit, deze heeft reeds de laatste firmware 4.13c. Wel heb ik venomen op het Parrot forum dat ze werken aan een nieuwe firmware versie waarin compatability voor WM5 verbeterd wordt. Zou dit uitkomst bieden voor het GPS probleem? Ligt het dan toch aan mijn Vario?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een reactie gehad van de technische supportafdeling van Parrot.
Hieronder de correspondentie:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear Sir,

Thanks for contacting our department.

Concerning your request, Could you please tell us if the car kit always states : NO FIX ?

Thanks for the information.

Best Regards
Parrot Technical Support

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear support.

Thanks for getting back to me so soon.

Regarding your question: my car kit indeed always states NO FIX.

It also displays:
- Netwerk OK
- 0.0 km!
- 11 sat
- GPS logo when connected

Recently, I've also detected another issue. My telephone list icon in the CK3300 menu is suddenly disabled.
I suppose has something to do with the synchronisation issue with WM5. When I turn on the ignition the carkit always starts the synchronisation but never finishes it. The symbol keeps turning.

Best regards,

Youri Festen

Dear Sir,

Thanks for getting back to us.

Concerning your request, if you have the mention NO FIX on the car kit whereas you have 11 satellites.
It can mean that you have a problem on the car kit or on the GPS antena.

Please send us the main unit and the GPS antena at :

Parrot SA
SAV
174 quai de jemmapes
75010 Paris
France

Please join a note explaining your request.
The reparation is free and you will receive your unit within 10 days.

The automatic synchronisation will be corrected with the newt firmware. it will surely solve the problem of the call
list.

Best Regards
Parrot Technical Support

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik sta op het punt een mda vario aan te schaffen, en ik heb ook een parrot ck300.
volgens de site van parrot is de mda vario niet geschikt voor gps ism ck3300.
is het je inmiddels gelukt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
Sorry voor de kick maar zijn je problemen inmiddels opgelost ?

De combi van gps en carkit lijkt mij ook ideaal, maar ja dan moet het wel werken.

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:49

Kroontje

...

bokkie11 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 08:57:
Sorry voor de kick maar zijn je problemen inmiddels opgelost ?

De combi van gps en carkit lijkt mij ook ideaal, maar ja dan moet het wel werken.
Ik heb deze carkit in combinatie met een Vario al bijna een jaar probleemloos in gebruik! Eenvoudig te installeren en een snelle fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
ok super, dan ga ik hem denk ik bestellen.

Hoe is de geluids kwaliteit van bellen ?
lukt het om tomtom over de spearer te horen ? / wat gebeurt er als je belt en navigeert tegelijk?
hoe moeilijk is het inbouwen ?

Kan je ook met 2 mobiels pairen ?

Alvast bedankt voor de info:)

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:49

Kroontje

...

- Geluidskwaliteit carkit is prima
- TomTom kletst nog steeds uit de speaker van de Vario, maar heb geen moeite gedaan om het over de speakers van de radio te krijgen en wil je dat überhaupt? Je radio/cd wordt gemute hè.
- Bellen en navigeren tegelijk is geen probleem.
- Inbouwen is echt een eitje. Wanneer je radio al met ISO-kabels zijn aangesloten, hoef je alleen de Parrot ertussen te pluggen, kind kan de was doen.
- Of je met meerdere mobiels kan pairen, geen idee.

Succes ermee!
Pagina: 1