hallo tweakers,
Ik heb een probleem met een alpha notebook van een kameraad.
Het betreft een amd 2500 cpu met via apollo kt266/KT 333 chipset.
Dit heb ik achterhaald met sisoft sandra 2005/r3.
Dit omdat ik van dit notebook geen drivers kan vinden. Ik weet dat de alpha's afkomen van de jewel notebooks,echter kan ik van deze notebook geen match maken naar een bepaald notebook type van jewel.
Op zich geen probleem maar als iemand weet welk type van jewel het betreft dan laat het maar weten
Het probleem wat ik met de alpha notebook heb is als volgt:
Er zit een ethernet controller in van Uniwill Rhine(VT 6102 chip).
Nu heb ik van de via chipset driver site de rhine 2 drivers af kunnen halen en kunnen installeren.
Echter na installatie, is de kaart geinstalleerd en lijkt alles in orde.
Echter de kaart staat op slechts 10mb en ik had zelf 100Mb verwacht.
Daarnaast krijg ik geen internet verbinding met de Rhine netwerkkaart naar het internet toe.
Het kan niet liggen aan de gebruikte cat5 kabel of mijn router met @home, want er hangen al drie pc's aan.
Ik heb sterk het idee dat de poort zelf defect is...dit omdat het pcmcia slot niet eens werkt.
Had er een wlan card in gedaan en er komt niet eens spanning op de kaart te staan,normaal springt er meteen een ledje aan van power on.
Zelf weet ik niet of ik nog meer kan instellen...ik hoop dat jullie iets weten wat ik zou kunnen doen.
Thx!
Endy
Ik heb een probleem met een alpha notebook van een kameraad.
Het betreft een amd 2500 cpu met via apollo kt266/KT 333 chipset.
Dit heb ik achterhaald met sisoft sandra 2005/r3.
Dit omdat ik van dit notebook geen drivers kan vinden. Ik weet dat de alpha's afkomen van de jewel notebooks,echter kan ik van deze notebook geen match maken naar een bepaald notebook type van jewel.
Op zich geen probleem maar als iemand weet welk type van jewel het betreft dan laat het maar weten
Het probleem wat ik met de alpha notebook heb is als volgt:
Er zit een ethernet controller in van Uniwill Rhine(VT 6102 chip).
Nu heb ik van de via chipset driver site de rhine 2 drivers af kunnen halen en kunnen installeren.
Echter na installatie, is de kaart geinstalleerd en lijkt alles in orde.
Echter de kaart staat op slechts 10mb en ik had zelf 100Mb verwacht.
Daarnaast krijg ik geen internet verbinding met de Rhine netwerkkaart naar het internet toe.
Het kan niet liggen aan de gebruikte cat5 kabel of mijn router met @home, want er hangen al drie pc's aan.
Ik heb sterk het idee dat de poort zelf defect is...dit omdat het pcmcia slot niet eens werkt.
Had er een wlan card in gedaan en er komt niet eens spanning op de kaart te staan,normaal springt er meteen een ledje aan van power on.
Zelf weet ik niet of ik nog meer kan instellen...ik hoop dat jullie iets weten wat ik zou kunnen doen.
Thx!
Endy