[IPB] ip logged login

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• schuimpie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-08 19:13
heyz, ik heb een forum dat runt op IPB V2.1.2. Mijn site wordt op dit moment lastiggevallen door hackers. Ze hebben mijn database weten te bemachtigen en dus ook logins van admins/mods andere belangrijke personen.
Ik zou graag willen weten of er een modificatie is waarbij een member alleen kan inloggen vanaf een bepaald ip adres. Ik heb het wel eens gezien maar dat was op een phpbb board.
Hoop dat jullie mij hier wat info over kunnen geven.

schuimpie

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik denk dat je niet ip's moet gaan blokeren, maar dat je serieus moet gaan zoeken naar de beveilingslekken in je software/server

ik ken het softwarepakket verder niet, maar kijk eens op hun site/forum en kijk of er andere zijn met zulke problemen

[ Voor 34% gewijzigd door BasieP op 15-01-2006 18:30 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Naast de replie van BasieP kunnen we je niet echt verder helpen. Het is waarschijnlijk niet zo lastig om even een if-statement toe te voegen; maar dat valt meer binnen het supportforum van IPB dan binnen het subforum SA :) Ik stel dan ook voor dat je dit probleem neerlegt bij diegenen die de code van binnen en buiten kennen; dit is immers een featurerequest die je zelf kan doorvoeren, of de makers, maar wij niet :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.