WinRoute Pro en Outlook Express

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05
Hoi,

Heb een probleempje.
Als ik mijn mail wil versturen met Outlook Express kom ik niet verder dan de helft van het bericht. Hij blijft namelijk gewoon steken op de helft.
Ik zit op PC2, PC1 is de host en draait dus WinRoute Pro.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt of weet iemand hoe dit op te lossen is, thanks.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
SMTP server instellen in Winroute?

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Daan
Oke, maar wat als ik nou 3 verschillende POP emailadressen heb?
Welke/wat moet ik dan instellen als SMTP?

Verwijderd

Wat heeft outgoing mail nou met incoming mail te maken ? Je hoeft maar één smtp server in te stellen, waarschijnlijk die van je internet provider (bv smtp.xs4all.nl). Je kan winroute inderdaad ook 3, 10 of 100 pop3 accounts laten uitlezen en deliveren bij "interne" users. Dit staat los van outgoing !

• Daan
Oh ok, weer wat geleerd :).
En als je niet bij xs4all zit, kun je die dan toch gebruiken? Lijkt me wel een snelle.. ;).

Verwijderd

Je kan alleen maar gebruik maken van de SMTP die de profider waarop jij inbeld beheerd.

Dus als je op WOL inbeld kan jij alleen maar mail verzenden op de SMTP van WOL.

Soms zijn er SMTP servers die deze vorm van beveiliging niet hebben, dan is het bevenstaande niet van toepassing maar die kom ik niet vaak tegen.

Zelf heb ik ook WinRoute Pro, en ik heb ook een mailserver lopen en heb geen problemen.

• Daan
Deze SMTP server moet ik lijkt me ook instellen bij me email accounts he? :)

Verwijderd

nee je moet pc1 als smtpserveropgeven als mail server van pc1 en van 2 en dan in je winroute smtp.isp.nl.
Pagina: 1