Link op bepaald gedeelte van gif (plaatje)

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik heb gezocht, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik het precies moet zoeken, dus vandaar maar ff deze post...
Ik wil graag 1 achtergrondplaatje op een website maken, met op dat plaatje verschillende teksten.
Is het nou mogelijk om met een bepaald programma bepaalde gebieden op dat plaatje te selecteren om daar vervolgens een link aan vast te plakken ???
Ik heb wel 'plaatje' op 'plaatje' geprobeerd met Frontpage, maar dat wilde me niet lukken.
Ik ben een beginneling met dit soort dingen, so please help me out.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je kan image maps maken

als je daarop zoekt in google kom je er wel uit denk ik

http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official
eerste hit is direct al prijs

verder is het bekent dat frontpage de slechtste manier is om websites te maken he?
(hoewel ms word is nog slechter, maargoed dies er niet voor gebouwd)

[ Voor 78% gewijzigd door BasieP op 15-01-2006 17:55 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 16:06
Je kan het ook met css doen.
Met css kan je precies bepalen waar een <a> element moet komen te staan, en de grootte. Dus mijn advies is eigenlijk leer css. Want ook als je een goede website wilt maken moet je daar toch verstand van hebben. Je kan met de basis van CSS al maken wat jij wil

* Geert.H weet eigenlijk niet zeker of het wel correct is, maar who cares, 't werkt :p

Misschien is de oplossing van BasieP beter, want je kan er even wat meer mee :)

[ Voor 17% gewijzigd door Geert.H op 15-01-2006 18:48 ]

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
Ghoekzema schreef op zondag 15 januari 2006 @ 18:44:
Je kan het ook met css doen.
Met css kan je precies bepalen waar een <a> element moet komen te staan, en de grootte. Dus mijn advies is eigenlijk leer css. Want ook als je een goede website wilt maken moet je daar toch verstand van hebben. Je kan met de basis van CSS al maken wat jij wil

* BasieP weet eigenlijk niet zeker of het wel correct is, maar who cares, 't werkt :p

Misschien is de oplossing van BasieP beter, want je kan er even wat meer mee :)
misschien is mijn oplossing idd meer naar wat de TS voor ogen heeft, echter, imagemaps zijn bejaard, en worden praktisch niet meer gebruikt.

css is idd een betere oplossing, je kan idd zoals jij zegt text op een divje gooien, en het divje een background-image meegeven, maar je kan ook transparante divjes daar weer overheen gooien, en daar de onclick van afvangen (met behulp van JS)
zo kan je hetzelfde effect bereiken als imagemaps, maar zonder de gare stippellijntjes om selecties die zo veel browsers laten zien

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• XangadiX
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Hmm, dit is wel een beetje erg een basic vraag; probeer de volgende keer eerst eens zelf wat te zoeken of via msn het aan iemand te vragen. Of kijk eens op sites als w3schools.

Stoer; Marduq

Dit topic is gesloten.