[XP] 2x Explorer.exe in task manager

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Een vreselijk vaag probleem voor mijn gevoel. Maar na een tijdje verschijnt in mijn task manager ineens een tweede explorer.exe.

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/explorer.gif

Ik dacht eerst aan een virus maar omdat ik nu zoveel tools heb gedraaid heb ik het toch maar in WOS gepost. Ik heb Kaspersky er overheen gehaald, Stinger, Hijackthis maar allemaal zonder een duidelijk resultaat. Het vreemde is dat explorer.exe die er later bij komt automatisch prioriteit 'High' heeft. Nu hoort explorer.exe volgens mij maar 1x voor te komen bij de processen van Task Manager. Dus ik vind het super vaag.

Ik heb eens gekeken met TaskInfo of ik wat verschillen zag tussen beide explorers maar dat is nihil. Op http://fizion.nl/zooi/explorer2.gif nog een afbeelding van twee screens van beide explorer.exe's.

Ik ben een beetje out-of-clues, ook zitten zoeken op Google, Microsoft etc. Dacht eerst aan een virus hoewel ik wel netjes aan het surfen ben maar heb steeds meer het idee dat er iets meer iets aan de hand is met Windows. Ik heb explorer.exe uit mijn Windows dir al door wat online virusscanners gehaald maar daar is weinig mee mis. Verder kom ik alleen nog 2 explorer.exe's tegen die ooit met een windows update zijn meegekomen.

Hoop dat iemand een zinvolle tip voor me heeft.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-03 12:19

Brantje

De post is daar >>

Sinds waneer is dit zo?
Merk je ook veranderingen aan je systeem (trager met opstarted oid.)

• maratropa
  • Niet online
"launch folder windows in separate process" aanstaan bij tools>folder options?

Of misschien iets vergelijkbaars, want dit zorgt voor meerdere explorer threads.

specs

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:00

SeatRider

Hips don't lie

Wat gaat er onderuit als je er 1 killt? En daarna de ander?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Brantje schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:42:
Sinds waneer is dit zo?
Merk je ook veranderingen aan je systeem (trager met opstarted oid.)
Mijn systeem loopt al een tijdje niet meer lekker. Ligt ook een beetje aan mijn configuratie en BIOS. Met een nieuwe BIOS loopt ie een stuk fijner, maar de retards bij GigaByte zijn niet in staat het BIOS zo te maken dat hij niet probeert te booten van externe USB drives. :X In F5 gaat dat nog prima maar daarna ziet hij de RAID controller niet meer waar mijn opstartschijven aanhangen. Maar goed, das ander verhaal. Verklaring van GigaByte is echt te suf 'dat komt door te weinig shadow memory waardoor de drivers van alle controllers niet allemaal geladen kunnen worden. Nou al zou dat zo zijn, in F5 kon het wel en geef dan in elk geval de interne HDD's voorrang op de USB drives. /frustratie.
gladiool schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:44:
"launch folder windows in separate process" aanstaan bij tools>folder options?
Of misschien iets vergelijkbaars, want dit zorgt voor meerdere explorer threads.
Damn, dat was dus inderdaad zo :X voel me blond. Ik ga wel even in de gaten houden of dat het ook daadwerkelijk was want ik blijf het raar vinden dat ie dan een dergelijke process met prioriteit 'High' opstart.
VisaRider schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:49:
Wat gaat er onderuit als je er 1 killt? En daarna de ander?
Wanneer ik die laatste kill dan krijg zie ik een verschil. Kill ik de tweede dan is inderdaad mijn explorer pleitte en moet ik die even handmatig weer aanschoppen.

Iedereen alvast bedankt! Ik ga eens kijken of de tip van gladiool me er helemaal vanaf heeft geholpen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het starten van meerdere explorers kan overigens wel degelijk zinvol zijn - hierdoor heb je bijvoorbeeld veel minder 'last' ervan mocht een van je explorers crashen. Persoonlijk zet ik die optie meestal aan :)
Pagina: 1