Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compaq TFT5005 backlight of inverter defect?

Pagina: 1
Acties:

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier twee Compaq TFT5005 schermen staan waarbij tijdens het gebruik er lichte en donkere plekken op het scherm zitten.

Na het openschroeven en aansluiten van zo'n scherm blijkt dat beide de backlight ccfl's voor ongeveer de helft fel wit zijn, en de andere helft minder fel wit is en overloopt naar bijna roze.

Ik heb zowel de inverter als een ccfl uit het andere scherm geprobeerd maar deze combinaties geven hetzelfde resultaat.

Kan ik hieruit concluderen dat beide inverters kapot/slecht zijn, of zijn alle ccfl's aan het einde van hun levenduur?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Eniste manier om ergens zeker van te zijn is een 100% werkende ccfl of een 100% werkende inverter eraan te hange...

Als een ccfl niet goed licht geeft kan dat net zo hard de invertor zijn als de ccfl...

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ikzelf heb zoiets meegemaakt met mn UV CCFL's. Ook die brandden nog maar voor de helft. Het bleek dus de invertor te zijn, nadat ik ze getest had op een andere invertor. Daar deden ze het weer perfect. Die invertor was dus brak.

• shadowrazor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-12-2024
V&A is daar goed voor, deze thread niet.

[ Voor 244% gewijzigd door Sprite_tm op 14-03-2006 19:23 ]

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:28

rdejongjr

Gnome

Meestal ligt dat idd aan een te zwakke/kapotte inverter

ik heb hier nog wel een goed werkende inverter van die monitor liggen

mail maar als je interesse heb.

rdejongjr at gmail punt com

[ Voor 92% gewijzigd door Sprite_tm op 18-01-2006 10:24 ]

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:28

rdejongjr

Gnome

Daar gebruik je v&a maar voor.

[ Voor 88% gewijzigd door Sprite_tm op 14-03-2006 19:23 ]

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Doe eens wat contactspray tussen invertor en bekabeling, wil ook wel eens helpen..

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Pagina: 1