[XP] DirectDraw om zeep?

Pagina: 1
Acties:

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-03 12:38
Ik merkte het doordat ik dit prog wilde testen:
[rml]W3ird_N3rd in "[ HDTV]High-Definition Television. Wat he..."[/rml]

Ik kon geen videos met directdraw afspelen, enkel gdi lukte. Dan maar dxdiag gedaan, die me dit wist te vertellen:
Afbeeldingslocatie: http://student.vub.ac.be/~bandries/img/DD.JPG

Nochtans werkt de DD test zonder probs, ook games lopen vlot. Directx opnieuw installeren is blijkbaar niet zo vanzelfsprekend, als iemand me zou kunnen zeggen hoe dat moet is het mssn al gefikst.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De laatste drivers voor je kaart? Welke versie van Windows gebruik je? Dit per de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Bob
WinXP pro, radeon 7500 mobile, officiele ibm drivers en ook laatste catalysts getest.

• Bob
Niemand? Lijkt me echt stom als ik hiervoor moet formatten...

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Heb je al eens geprobeerd met DriverCleaner de drivers dr helemal af te halen en daarna gewoon de ATI drivers droverheen te hooien ?
Verder kun je misschien gewoon de DirectX 9.0c installer runnen, die checked meestal ook wel op missing/upgraded components....

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Bob
Net alles wat maar op een ati bestand leek van mijn pc gezwierd, en dan de laatste catalysts erop gezet. Nu crasht dxdiag bij het opstarten, bij een 2de maal opstarten zegt hij dat de vorige keer een directshow check de crash veroorzaakte, wat wel goed kan want ik kan zoals je weet geen films afspelen met directdraw/directshow.
Het probleem zit dus voor een groot deel bij directx, die installer helpt me niet verder want die zegt na 1 sec: alles is geinstalleerd, veel pret... :|

Ik moet die installer dus op een of andere manier wijsmaken dat ik helemaal geen directx heb en dat hij dat maar eens snel moet installeren. Ik heb al wat regkeys verwijderd maar veel helpt dat niet.

edit: dxdiag crasht nu niet meer, met een codec-ding van 3ivx is dat probleem van de baan.
nu ga ik nog wat pogingen doen om directx eraf te flikkeren

[ Voor 12% gewijzigd door Bob op 17-01-2006 11:12 ]

Pagina: 1