Toon posts:

[BF2] problemen met videokaart drivers*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Battlefiefd 2 loopt bij mij sporadisch vast. Na een halve minuut te blijven hangen, krijg ik een blauw scherm met de melding dat NV4_disp een fout heeft veroorzaakt.

Het gaat om een leadtek 6800GT @ ultra speeds. Ik heb al verschillende drivers geprobeerd.. alleen de ''oude'' drivers doen het, maar dan doen andere spellen het niet meer zo goed. Dus niet echt een oplossing.

Verschillenin kloksnelheden geprobeerd, niets geholpen
In de bios gekloot... niets geholpen.
CPU en FSB minder hard laten lopen, niet geholpen.
andere drivers... 81.XX en 82.XX reeks geinstalleerd gehad. Niet geholpen.

Iemand een idee wat het wel kan zijn? 8)7

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Kwestie van troubleshooten: oude drivers grondig verwijderen, en andere drivers proberen. Dit keer op keer totdat je tevreden bent :)

Verwijderd

Topicstarter
Sja... dat is zo...

maar het is alleen bij Battlefield :S

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
En dus... ? :) BF2 levert zelf naar eigen zeggen geschikte drivers mee. Hiervoor zijn later nog door Nvidia verbeterde drivers uitgebracht. Er zijn dus meerdere drivers die je kunt proberen (zie bijv. www.guru3d.com e.d.). Het kan ook zijn dat je de oude drivers niet goed verwijdert hebt. Overigens zie ik nu dat je videokaart overgeclocked is, wat misschien ook nog tot problemen kan leiden.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet een grote sprong maken van de 82.xx drivers die ik nu heb, naar de op de dvd staande 77.30 :'(

Wie met een leadtek 6800GT, en een BF2 fan heeft welke drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Alle drivers geprobeerd die er zijn... (wat een werk |:( )

Zelfs de kaart ook niet overclocken, en alsnog blijf ik het houden.

Spel loopt sporadisch vast en gaat over naar en blauwe scherm. En geeft de n4-disp en een fysieke dump als foutmelding.

Andere spellen.... geen problemen....

Ook de meegleverder nVidia drivers geprobeerd.

ps. Hier komt zeker geen kip? }:O

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ben dan wel geen kip :+ , heb het probleem ook wel eens met bf2, met mijn 6600 non-gt.
en met wel eens bedoel ik 1x per maand ofzo.
Trouwens nadat ik met rivatuner de NVstrap opnieuw geinstalleerd had de nieuwste versie van rivatuner installeerde, kreeg ik een melding dat mijn " NVstrap driver" oud was en dat er een nieuwere versie geinstalleerd werd. nadien (nog ?) geen last meer gehad.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Hmm, download de recente drivers van de nvidia site.
Geen extra tools zoals dynamic clockadjustment of autocool voor de videokaart.
Kijk in je bios, of je AGP Aparture size op 256 Of hoger ligt.

Zelf een 6800GT AGP. En als mijn AGP Aparture size lager ligt, werkt het rot, crasht het vaak..
Kennelijk een memory probleem in het spel, want nu blijft het beestje goed werken.

Andere problemen zoals verbindingen die wegvallen.....EA weet hier van, Gamespy host hun servers...dus...is het de schuld van een ander.

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:09
Ik heb dus ook egt vage problemen met BF2 en videokaart drivers. Als ik nieuwere dan 78.01 gebruik krijg ik allerlei vage dingen, soort gaten in de grond, zwarte vlakken en drnet ging me beeld op stand by en toen kon ik niks meer en kreeg toen ook een bsod :|
Ik heb dit niet bij andere games ofzo...

Ik heb een 6600GT @ stock speeds. andere kaart, zelfde problemen :/
Dat wordt tog maar oude drivers installeren
Pagina: 1