SD Geheugenkaartfout: Kaart niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.468 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
Ben van 1 januari tot 10 januari op een onvergetelijke reis naar China geweest.
Heb daar dan ook genoeg foto's gemaakt, ik had 2 SD geheugenkaartjes mee voor in mijn Canon Digital Ixus II.

- Dane Elec SD 256MB
- Vivanco SD 256MB

Nadat ik mijn vivanco-kaartje had volgeschoten was het de beurt aan de Dane Elec kaartje om zich vol te laten schrijven. Helaas kreeg ik na ("gelukkig") ong. 40 foto's een geheugenkaartfout!
Ik toen meteen de camera uitgezet, en een aantal tellen later weer aan. Maar kreeg nog steeds een geheugenkaart fout.

Mijn hoop ging dus uit naar het recoveren zodra ik weer thuis zou zijn. Echter toen ik dinsdag, 10 januari, weer thuiskwam en het geheugenkaartje in mijn cardreader (Apacer ER151) stopte, zag mijn computer helemaal niks :?.

Het downloaden van wat Image/Photo Recovery Software van o.a. Tucows mocht dus ook niet werken, omdat het desbetreffende programma geen geheugenkaart kon vinden in het station.

Al met al heb ik zelf nog wel 473 foto's geschoten (mijn zus had gelukkig nog een 512MB MMC kaartje uit haar Nokia 6230 _/-\o_ ), en mijn reisgenoten samen iets meer dan 1200 :>
Maargoed, op dat ene geheugenkaartje stonden écht mooie foto's (van The End of the World in Sanya, China voor de kenners)

Iemand nog tips? Oplossingen?

Disclaimer: heb de search gebruikt, maar mijn probleem is wat unieker, aangezien de PC mijn kaartje helemaal niet ziet, wat bij de andere topics niet het geval was

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 15-01-2006 16:16 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Klinkt herkenbaar. Kaartje toevallig in China gekocht?

Afgelopen zomer was ik ook in China. Ik had een Kingston kaartje van 512 MB mee (uit Duitsland) en die werkte gewoon goed. In China nog een 512 MB "SanDisk" (zal wel nep zijn) gekocht (2x), en die hield er na ongeveer 25% kaart vol te hebben mee op. Daarna werden de foto's "corrupt" (rare gekleurde vlakken en strepen, typisch digitaal) en even later was er niet meer op te schrijven. Een reisgenoot van me had een ander kaartje van SanDisk, die het wel goed deed. Die van hem was made in Taiwan, die van mij made in China. Volgens mij worden daar dus zelfs de geheugenkaartjes nagemaakt met afgekeurd materiaal ofzo...

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:22:
Klinkt herkenbaar. Kaartje toevallig in China gekocht?

Afgelopen zomer was ik ook in China. Ik had een Kingston kaartje van 512 MB mee (uit Duitsland) en die werkte gewoon goed. In China nog een 512 MB "SanDisk" (zal wel nep zijn) gekocht (2x), en die hield er na ongeveer 25% kaart vol te hebben mee op. Daarna werden de foto's "corrupt" (rare gekleurde vlakken en strepen, typisch digitaal) en even later was er niet meer op te schrijven. Een reisgenoot van me had een ander kaartje van SanDisk, die het wel goed deed. Die van hem was made in Taiwan, die van mij made in China. Volgens mij worden daar dus zelfs de geheugenkaartjes nagemaakt met afgekeurd materiaal ofzo...
Nee, juist niet in China gekocht, zulke dingen zijn (vaak) echt troep daar.
Tis een originele Dane Elec kaartje, gekocht in Nederland, halverwege Juni 2005.
Is dus al eens eerder gebruikt geweest.
Edit: Made in Japan staat er achterop

[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 15-01-2006 16:27 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:05

job

Probeer: "Zero Assumption Digital Image Recovery" eens.
Speciaal voor geheugen kaarten. Is een gratis prog. Wel heb je een kaartlezer in je pc nodig.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
job schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:24:
Probeer: "Zero Assumption Digital Image Recovery" eens.
Speciaal voor geheugen kaarten. Is een gratis prog. Wel heb je een kaartlezer in je pc nodig.
Cardreader heb ik dus wel.
Maar mijn probleem is dus o.a. dat mijn PC het kaartje niet oppikt, ziet niks!.
Heb net dus ZADIR geprobeerd, maar tevergeefs, "Master Boot Record not found", oftewel geheugenkaartje niet gevonden.

Verwijderd

Dus hij ziet heel het kaartje niet? Misschien kun je dan proberen de contactpuntjes te gummen. (heeft bij me ooit gewerkt met 2 SM kaartjes)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:36:
Dus hij ziet heel het kaartje niet? Misschien kun je dan proberen de contactpuntjes te gummen. (heeft bij me ooit gewerkt met 2 SM kaartjes)
Nee, helaas, werkt ook niet. Windows zegt nog steeds "Please insert a disk into L:"
De camera ziet het geheugenkaartje wel :? . Daar zegt ie namelijk geheugenkaartfout

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

ik zou toch echt ff ergens iets anders gaan proberen. andere pc, andere cardreader, misschien iemand in de buurt met een cam met usb?

Aunt bunny is coming to get me!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-01 10:44
Zoek anders eens een andere cardreader?
Pagina: 1