Toon posts:

4x 512mb?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb in mijn pc nu 2x 512 MB kinston hyperx 400Mhz PC3200 geheugen in dual channel draaien...
Met het oog op de toekomst ben ik al naar meer geheugen aan het zoeken, dus alleen aan het orienteren. ;)
Ik heb een keer gelezen in een topic dat als je 4x 512 mb hebt, en mijn moederbord hebt (Asus A8N SLI Premium >:) ) dat je iets moest aan of uit zetten ofzo want met alle 4 de geheugenbankjes vol deed hij het niet...Vraag 1: Wat is datgene dat je aan of uit moet zetten?? :)

En verder wil ik weten of dat het uitmaakt of ik hetzelfde model geheugen neem (dus weer 2x 512 MB Kingston HyperX Geheugen) neem of dat ik het van een ander merk kan nemen.....Vraag 2: Maakt verandering in model geheugen qua prestaties veel uit?

En verder wil ik weten of ik dan 2x 512 MB er bij moet doen of 2x 1GB?....Vraag 3: 2x 512 MB er bij of 2x 1GB?? :?

_/-\o_ Alvast bedankt _/-\o_

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 09:53

HeepH

Dope Rapper

moet op 2t staan, doet ie automatisch.Ik zou voor de zekerheid hetzelfde geheugen nemen ja,liefst nog geheugen met dezelfde chips(das eigenlijk belangrijker dan het merk, want elk merk gebruikt verschillende chips, maar die verschillende chips worden ook weer gebruikt door verschillende fabrikanten,als je het nog snapt). En 2 Gb is echt voldoende voor elke applicatie.

Edit : die van jouw werken dus wel met zijn 4e, dat kan ik wel garanderen, probleem is alleen dat je dus naar 2t overstapt en dat kost wel wat performance (10 % bandbreedte ongeveer). Je kan ook kiezen voor 2 x 1 gb en je huidige geheugen verkopen.
WiLLoW_TieN schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:11:
[...]
Moet het wel GEEN Winchester Core zijn... ;) Want geen SSE3 dan 2T en @ 333 Mhz.
Klopt, dank je :)

[ Voor 104% gewijzigd door HeepH op 15-01-2006 16:13 ]

http://specs.tweak.to/16495

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

nforce 4 bordjes kunnen moeilijk doen als je alle 4 de bankjes vult.
Er zijn een aantal geheugenmodules die prima werken met z'n 4-en. Welke dat zijn kan je wel in de handleiding vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 15-01-2006 16:11 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Heephstan schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:10:
moet op 2t staan, doet ie automatisch, ik zou voor de zekerheid hetzelfde geheugen nemen ja.
Moet het wel GEEN Winchester Core zijn... ;) Want geen SSE3 dan 2T en @ 333 Mhz.

[ Voor 7% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-01-2006 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor :) , maar ben wel aardig bekend op pc gebied... :D
Maar wat is 2t? 8)7

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Een geheugen timing :)
Snuffel maar eens wat rond in je bios.

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:12:
Sorry hoor :) , maar ben wel aardig bekend op pc gebied... :D
Maar wat is 2t? 8)7
zal eens kijken waar het staat (heb dezelde plank, plank = moederbord :+)

OK, bij de bios : ga naar het tab advanced, dan naar cpu configuration dan naar dram configuration en daar staat dan 1t/2t memory timing, lees ik in het BOEKJE dat je bij je moederbord hebt gekregen.

[ Voor 33% gewijzigd door HeepH op 15-01-2006 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
hier voor zekerheid nog specs van pc:

Amd athlon 64 3500+ (Zalman gekoeld)
Asus A8N SLI Premium
2x Kingston HyperX 512MB 400MHZ PC3200
XFX Force 6600GT 128MB PCI-E (niet in SLI :)
2x 160 Ghz Harddisk (Sata, 7200RPM)
400 Watt Aopen voeding
2x Papst 80MM fans

Verwijderd

Topicstarter
Heephstan:
moet op 2t staan, doet ie automatisch.Ik zou voor de zekerheid hetzelfde geheugen nemen ja,liefst nog geheugen met dezelfde chips(das eigenlijk belangrijker dan het merk, want elk merk gebruikt verschillende chips, maar die verschillende chips worden ook weer gebruikt door verschillende fabrikanten,als je het nog snapt). En 2 Gb is echt voldoende voor elke applicatie.

Edit : die van jouw werken dus wel met zijn 4e, dat kan ik wel garanderen, probleem is alleen dat je dus naar 2t overstapt en dat kost wel wat performance (10 % bandbreedte ongeveer). Je kan ook kiezen voor 2 x 1 gb en je huidige geheugen verkopen.

kan ik beter huidig geheugen verkopen en 2x 1GB kopen of 2x 512 bijkopen??? :?

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

ik zou dus, als je niet overclocked, lekker je huidige geheugen verkopen en 2x1 gb kopen, das handige (minder chips :)) sneller (1t) en misschien nog wel goedkoper ook. Alleen 2x 1gb geheugen dat goed overclocked is lastig te vinden en duur. Heb trouwens ook ff laten zien hoe je je geheugen handmatig op 2t instelt, kan je even testen of jij het snelheidsverschil groot vind ;)

quoten doen we op dit forum met deze knop ;) :
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heephstan schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:21:
ik zou dus, als je niet overclocked, lekker je huidige geheugen verkopen en 2x1 gb kopen, das handige (minder chips :)) sneller (1t) en misschien nog wel goedkoper ook. Alleen 2x 1gb geheugen dat goed overclocked is lastig te vinden en duur. Heb trouwens ook ff laten zien hoe je je geheugen handmatig op 2t instelt, kan je even testen of jij het snelheidsverschil groot vind ;)

quoten doen we op dit forum met deze knop ;) :
[afbeelding] ;)
Waar heb jij alten zien dan hoe je je geheugen handmatig op 2t instelt? :?
Nog een ander vraagje....ik heb dus dit geheugen gekocht omdat ik me toch eens wou gaan verdiepen in het overclock-wereldje ;) ..Heb alleen nog niet kunnen uitvogelen hoe je dat nou doet, doen jullie dit in de bios? (en zoja, wat veranderen jullie dan) of doen jullie dit met een progammaatje(zoja, welke?)
En als ik dus 2x 1 GB koop...welk merk en model is dan een goede keuze (hoeft niet per se overclock geheugen te zijn :? )

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:30:
[...]

Waar heb jij alten zien dan hoe je je geheugen handmatig op 2t instelt? :?
Nog een ander vraagje....ik heb dus dit geheugen gekocht omdat ik me toch eens wou gaan verdiepen in het overclock-wereldje ;) ..Heb alleen nog niet kunnen uitvogelen hoe je dat nou doet, doen jullie dit in de bios? (en zoja, wat veranderen jullie dan) of doen jullie dit met een progammaatje(zoja, welke?)
En als ik dus 2x 1 GB koop...welk merk en model is dan een goede keuze (hoeft niet per se overclock geheugen te zijn :? )
Kijk maar een stukje naar boven, daar heb ik een post ge-edit. Daar staat in waar je je timings kunt veranderen, en in diezelfde menus kun je ook je computer overclocken,maar ik zou eerst nog eens wat meer gaan lezen over het onderwerp voor je daar mee aan de slag gaat. Geheugen van elk bekend merk (corsair,kingston,geil,ocz) maakt kwalitatief niet uit, tis de prijs, soms de garantie, en idd de overclockmogelijkheden van het geheugen die het geheugen evt duurder kunnen maken. gewoon geheugen van elk van de hierboven genoemde bedrijven is degelijk van kwaliteit. Wil je wel oc geheugen moet je toch echt eens wat meer lezen over wat oc en is, en dan terugkomen met specifieke eisen, want anders kan ik (wij)je niet helpen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat allemaal gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :)
PMG FAQ » Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?

Verder zijn de overige punten uit PMG FAQ » Geheugen ook wel van belang om te doorneme en dan met name de RAM FAQ.

Overigens zou ik me niet verbazen als de compatibiliteit gewoon in de handleiding van het moederbord staat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.