Toon posts:

Toetsenbord Shift + 1 2 3 etc werkt anders

Pagina: 1
Acties:
  • 3.191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :),

Ik heb hier het probleem dat als ik Shift + 2 doe, dat ik " krijg en geen @ zoals het moet, dat geld ook voor de toetsen 6 7 8 9 0 - = ] [ ; ' . / \ , `, die hebben allemaal een andere "betekenis", zelfs als ik me comp opnieuw opstart blijft het. Soms heb ik tijdens het gamen dat ik dus ergens op druk waardoor het zo is, en even later is het weer normaal omdat ik het dan waarschijnlijk weer gedaan heb, ik vind dit nogal irritant want je kan geen smylies typen etc. Weet iemand wat hier het probleem is? Ik heb de search al gebruikt :P

bedankt in ieder geval

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 13:48
een @ komt er toch door Alt-Gr + 2 te drukken :?

shift + 2 geeft hier 2

2 gewoon is é

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-12 14:39

Zerora

Ik Henk 'm!

Waarschijnlijk staat je toetsenbord instelling niet goed.
Moet je ff in je control panel van je OS de juiste toetsenbord instelling kiezen.

Maar je geeft erg weinig info.
Bijv. Welk OS ondervind je het probleem?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
kijk, als ik gewoon shift + 2 doe (normaal) komt er een @, als ik die "bug" heb, komt er een " als ik dat doe, de 1 3 4 5 zijn verder gewoon normaal en reageren met een ! # $ %, het lijkt wel iets van een toetsencombo, heeft iemand dit wel es gehad?

EDIT: Ik OS op windows XP Home editon, ik heb dit met alle 3 de computers die ik heb, en die hebben alles verschillend, geen zelfde mobo, tobo en muis etc. Normaal doet hij het gewoon goed maar als ik die "combo" intik gaat hij weer flippen..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 16:16 ]

Verwijderd

je moet gewoon de land instelingen van toetsenbord op VS zetten werkt bij mij :Y)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 16:18 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Druk eens op [control] + [shift]. Is het dan verholpen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12 22:41

Mud.Starrr

I shoot people for money

Lijkt erop dat je je tobo tussen US en duits(Edit: of nederlands) switched.

[ Voor 17% gewijzigd door Mud.Starrr op 15-01-2006 16:24 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Verwijderd

Dan is je toetsenbord instelling vast op Nederlands gezet.
Hij moet staan op Verenigde Staten (internationaal).

Ctrl + Shift should do it.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 16:20 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Idd, de taal instellingen zijn vast gewijzigd. Daarom vroeg ik ook of [control] + [shift] het oplost, want dat is de standaard toetsen combo om dat te wijzigen. Ik kan alleen niet meer vinden waar je dat instelt.

edit:

Gevonden!
"start", "configuratiescherm", "landinstellingen", naar het tabblad "talen".
Klik op de knop "Details". Wijzig hier eventueel de gewenste instellingen.

Ga dan naar "Toetsinstellingen", controleer daar alles, en klik dan nog op "Toetsencombinatie wijzigen".

edit2: \/\/\/ Het configuratiescherm wist ik wel, maar ik wist niet meer dat dat onder landinstellingen viel.

[ Voor 59% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-01-2006 16:26 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:22:
Idd, de taal instellingen zijn vast gewijzigd. Daarom vroeg ik ook of [control] + [shift] het oplost, want dat is de standaard toetsen combo om dat te wijzigen. Ik kan alleen niet meer vinden waar je dat instelt.
Configuratiescherm... bij XP iig.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

als het goed is links van het klokje heb je een klein stukje waar in mijn geval US staat. Ik denk dat bij jou DU of NL staat verander dit in US en je kan je dingen weer goed doen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
contol + shift helpt niet ik kan het zo niet aan krijgen (dus uit ook niet), misschien help dat toestenbord op VS zetten, hij stond nu op Engels (verenigde staten), ik zal kijken of het probleem zich weer voordoet..

bedankt in ieder geval :)

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

De hotkeys zijn ALT + SHIFT indrukken. Geen Control + Shift.

Dan switch je tussen de taalinstellingen. Dat moet wel werken, anders een aantal keer die combo proberen totdat hij goed staat. Om het te verhelpen zet je de hotkeys uit of zet je gewoon 1 taal in je instellingen.

Start > Configuratiescherm > Landinstellingen > Talen > Details

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Verwijderd

Beste mensen, ik heb ook nog een vraag en omdat ik eigenlijk geen nieuw topic hiervoor wil openen heb ik heb hier maar in gepost: hij sluit aan bij de bovenstaande vraag.

Ik heb een Vaio laptop, met qwerty toetsenbord. mijn toetsenbordinstelling is goed als ik hem op Verenigde Staten heb staan, echter het probleem is dat wanneer ik een nieuw venster open o.i.d. Windows Vista de instelling weer naar Nederlands zet, wat ik dus niet wil!

Hoe kan ik dit aanpassen? ik heb via configuratiescherm>landinstellingen>toetsenborden & talen>wijzigen de VS layout bovenaan gezet. Ik kan de VS instelling wel verwijderen, maar de Nederlandse niet.

Al met al een klein irritant puntje en ik hoop dat jullie de gouden tip hebben. Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1