Voor iedereen die overweegt om TomTom aan te schaffen voor de MDA Vario wil ik onderstaande citaat uit een email van TomTom zelf onder de aandacht brengen. Voor wie het niet wist: De Qtek 9100, waarvan sprake is in het bericht, is identiek aan de MDA Vario van T-Mobile.
[citaat]
Let op: TomTom Navigator 3 en 5 zijn niet compatible met de Qtek 9100.
TomTom Navigator zal niet op uw Qtek 9100 werken. Wij zijn de Qtek 9100 nog aan het testen voor Navigator 5.
Uw type PocketPC (Qtek9100) is niet compatible met TomTom Navigator 5. Wij kunnen helaas niet garanderen dat uw type PDA probleemloos zal werken in combinatie met onze nieuwste software.
Wij zijn echter constant bezig met het testen van apparaten om een manier te vinden om onze software op deze apparaten te kunnen gebruiken. Pas op het moment dat wij na uitvoerig testen concluderen dat een apparaat probleemloos werkt zullen wij deze geschikt verklaren en op onze compatibiliteitslijst zetten.
Het is mogelijk dat een apparaat door bijvoorbeeld een tekort aan geheugen of een te langzame processor niet over de capaciteiten beschikt om te werken met onze software. Ook mede door de snelgroeiende computermarkt is het mogelijk dat een PocketPC die bij een eerdere versie wel geschikt was dit bij de nieuwe versie niet meer is.
Om te zien welke apparaten geschikt zijn voor TomTom Navigator 5 raden wij aan te klikken op onderstaande link.
• Link:
http://www.tomtom.com/3095
De informatie op deze pagina wordt bijgehouden. Indien uw PocketPC in een later stadium wel geschikt wordt bevonden kunt u dit nalezen op deze pagina.
[einde citaat]
Ergo: Wie het toch probeert hoeft waarschijnlijk niet te rekening op ondersteuning van TomTom. Hoe het zit met de garantie weet ik niet.
Voor mij is dit in ieder geval aanleiding om nog even te wachten.
Groet,
HenriB