Toon posts:

Is mijn computer geschikt (te maken) voor video?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb thuis een oude Pentium 200 Mhz , 192 MB RAM en 16 MB videogeheugen staan welke ik op de TV wil aansluiten om vervolgens films (DIVX en DVD) vanaf te spelen. Mijn TV heeft een VGA aansluiting. Ik heb dus een monitor kabel tussen de videokaart van de pc en de TV aangesloten.

Alles werkt in principe goed. Op de PC staat Windows XP prof NL SP2 met Mediaplayer Classic afkomstig uit de laatste versie van het Mega Kazaa Lite Codecs pack.

Mijn probleem is dat ik sommige DIVX/DVD bestanden alleen stotterend kan afspelen terwijl andere wel gewoon afgespeeld kunnen worden. DIVX films (700 MB) lukken prima maar een 185 MB DVD bestand wordt stotterend afgespeeld. Waar kan dit aan liggen? Ik heb het zelfde probleem bij een Pentium 4 1.9 GHz PC met 512 MB RAM en 64 MB videogeheugen (laptop) maar ik heb het probleem niet bij een Pentium 4 2 GHz met 768 MB RAM en 128 MB videogeheugen. Lijkt me toch niet dat je minstens 128 MB videogeheugen nodig hebt om films af te spelen??

Mijn vraag is nu hoe kan ik mijn oude PC geschikt maken voor het afspelen van films. Dit is het enigste wat hij hoeft te doen. Welke codecspack kan ik het beste gebruiken, moet ik meer geheugen bijplaatsen of een nieuwe videokaart?? Windows 98 i.p.v Windows XP??

Bedankt voor de hulp,

Roland

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-02 16:06
Ligt het niet aan je hardwareversnelling?

Better, Best, Bendtner

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Een pentium 200 is simpelweg te traag voor de meeste (hoge kwaliteit) video.

Waarom de P4 1.9 ook stottert is mij niet duidelijk, dat zou een codec probleem kunnen zijn, of de laptop staat in energie spaarstand waardoor de processor niet op 1.9 GHz draait, maar veel langzamer.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik sluit meaan bij de conclusie van Nvidiot, een P200 is gewoon nietsnel genoeg om divx video met een hoge compressie te decoderen.

Van de laptop zou ik de codecs evwn nakijken. Videogeheugen is niet het belangrijkste als het op video aankomt.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Probeer met een p450 of meer. Gebruik alleen win98 of 2k in het uiterste geval. XP vertraagt ontzettend. Het laagste waarop ik een hoge kwaliteit xvid en divx vloeiend heb laten spelen was een 433Mhz Celeron laptop met 128mb geheugen, 8mb ati videokaart en windows 98. Daarop was ook DVD te spelen.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
je hebt ook videokaarten met hardware matige accelerator hoor. Dan zou het alsnog prima kunnen draaien op een p1

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:02

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

jozy schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:15:
je hebt ook videokaarten met hardware matige accelerator hoor. Dan zou het alsnog prima kunnen draaien op een p1
Dat is behoorlijke onzin. Het enige dat eventueel nog zou kunnen is een hardware mpeg2 decoder waardoor er op een P1 naar een DVD gekeken kan worden. Voor mpeg 4 (en divx xvid enz enz) zul je minimaal naar een P2 of P3 moeten kijken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

en what about een hardware mpeg4 decoder?

http://www.tomshardware.com/2002/06/21/at_last/

Geen idee of dan toch die P1 toch krachtig genoeg is :D

hmm ik zie net dat een Duron 650 waarmee ze testen een cpuload van 10% heeft dan..

misschien doet ie het nog wel :p

[ Voor 28% gewijzigd door IEF op 15-01-2006 17:28 ]

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

als je alleen video wilt kijken.

Features:
# Video Playback: DivX, AVI, MPEG, MOV, FLC, DL, VideoCD and more
# Audio Playback: MP3, WAV, VOC and more
# Picture Display: JPG, BMP, GIF, PCX, TGA and more

System Requirements:
QuickView Pro is a 32 bit protected mode program and therefore needs at least a 80386 processor and a VGA card. It will run under DOS 3.0 or better, or in a DOS shell under Windows 95/98/ME and OS/2

http://www.multimediaware.com/qv/qvpro256.zip

>.< >.< >.< >.<

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 02:02
Je kan misschien ook overwegen om toch voor linux te gaan. Ik weet niet meer hoe het heet, maar er is een linux projectje waarbij ze en player hebben gemaakt (bootable vanaf cd of hdd) welke video kan afspelen vanaf een pentium 1. (nu zal het vast wat beter werken op minimaal een pentium 2, en een videokaart met goede hardware decodering :) )
Ik dacht dat er ook wel wat leuke videokaartjes bestaan welke dit nog fatsoenlijk kunnen icm jouw systeempje

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik zou het redelijk onzinnig vinden om bijvoorbeeld een kaart van 150 euro in een oude computer te zetten terwijl je voor 150 euro ook een snellere computer koopt die prima divx/dvd kan afspelen.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

daft_dutch schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:38:
als je alleen video wilt kijken.

Features:
# Video Playback: DivX, AVI, MPEG, MOV, FLC, DL, VideoCD and more
# Audio Playback: MP3, WAV, VOC and more
# Picture Display: JPG, BMP, GIF, PCX, TGA and more

System Requirements:
QuickView Pro is a 32 bit protected mode program and therefore needs at least a 80386 processor and a VGA card. It will run under DOS 3.0 or better, or in a DOS shell under Windows 95/98/ME and OS/2

http://www.multimediaware.com/qv/qvpro256.zip
Een 386 heb je nodig om het programma te kunnen draaien ja. Iets zegt mij dat je dan nog steeds niet fatsoenlijk naar video kunt kijken :P

🖥️ | 🚗

Pagina: 1