Ik ben sinds kort overgestapt van vsftpd naar proftpd, een hele verademing kan ik wel zeggen. Overstap is vooral omdat ik precies wil weten wie wat op welk tijdstip doet, de manier van beheer en de documentatie. Nu heb ik echter een probleem. Ik heb bij proftpd.conf een eigen manier van loggen beschreven, die is als volgt:
ExtendedLog /var/log/proftpd/transfer.log read,write transfer
LogFormat transfer "%t %a %u@%h %m %f %b %T"
ExtendedLog /var/log/proftpd/proftpd.log all all
LogFormat all "%a %h %u %t \"%r\" %s %b"
Nu een (modified) dump van één van mijn logfiles:
http://www.xs4all.nl/~marisj/misc/transfer.log
Nu het probleem zelf:
Bij "ftpuser" staat bij de tijd: +0000 en bij "admin" staat er +0100. In deze situatie is de tijd +0100 goed. Bij +0000 is de tijd een uur te vroeg.
Ik heb nog een aantal gebruikers waarbij dat voorkomt. De gebruiker "nobody" waar mijn ftp daemon standaard op draait, als er niemand is aangelogd, heeft de tijd ook op +0100 staan, net zoals alle andere gebruikers die ik niet zelf heb aangemaakt. Een andere gebruiker, die ik wel zelf heb aangemaakt, heeft de tijd op +0000 staan.
Kort gezegd, alle gebruikers die standaard op het systeem aanwezig zijn, of worden aangemaakt door programma's zoals proftpd, hebben de tijd op +0100 staan, wat goed is. Gebruikers die ik zelf aan maak, zoals "ftpuser" hebben de tijd op +0000 staan, wat niet goed is. Hoe kan ik dat veranderen?
De faq geeft mij geen antwoord hierop, en op google kan ik niet echt iets vinden wat betrekking heeft op de tijd icm de gebruikers.
ExtendedLog /var/log/proftpd/transfer.log read,write transfer
LogFormat transfer "%t %a %u@%h %m %f %b %T"
ExtendedLog /var/log/proftpd/proftpd.log all all
LogFormat all "%a %h %u %t \"%r\" %s %b"
Nu een (modified) dump van één van mijn logfiles:
http://www.xs4all.nl/~marisj/misc/transfer.log
Nu het probleem zelf:
Bij "ftpuser" staat bij de tijd: +0000 en bij "admin" staat er +0100. In deze situatie is de tijd +0100 goed. Bij +0000 is de tijd een uur te vroeg.
Ik heb nog een aantal gebruikers waarbij dat voorkomt. De gebruiker "nobody" waar mijn ftp daemon standaard op draait, als er niemand is aangelogd, heeft de tijd ook op +0100 staan, net zoals alle andere gebruikers die ik niet zelf heb aangemaakt. Een andere gebruiker, die ik wel zelf heb aangemaakt, heeft de tijd op +0000 staan.
Kort gezegd, alle gebruikers die standaard op het systeem aanwezig zijn, of worden aangemaakt door programma's zoals proftpd, hebben de tijd op +0100 staan, wat goed is. Gebruikers die ik zelf aan maak, zoals "ftpuser" hebben de tijd op +0000 staan, wat niet goed is. Hoe kan ik dat veranderen?
De faq geeft mij geen antwoord hierop, en op google kan ik niet echt iets vinden wat betrekking heeft op de tijd icm de gebruikers.
Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome