Na lang gelurkt te hebben op het forum zag ik mij genoodzaakt om een topic te starten.
Ik moet voor een maat van me een systeem samenstellen. Het moet ongeveer €1000 kosten. Sinds kort is hij verslaafd aan battlefield 2 en in de toekomst wil hij wat gaan rommelen met videobewerking (heeft sinds kort een nieuwe videocamera). Het is geen fanatieke gamer dus het hoeft geen top pc te worden.
Hij had goede ervaring met asusmoederbord dus de vraag was om deze keer ook een asus uit te zoeken. Ik heb gekozen voor asus p5ld 2 de luxe omdat het onboard sound en lan heeft en Sata II aansluiting.
Over de 6800GS heb ik goede recenties gelezen en hij is niet duur. Er kan altijd nog een snellere videokaart in maar dit is voor battlefield wel genoeg dacht ik zo.
De muis heb ik uit de best buy guide januari editie gehaald
Ik heb gekozen voor de p4 3ghz omdat deze vrij goedkoop was. Voor de 3,2 ghz betaal je al €40 meer
Met de duurste configuratie kom ik net onder de €1000 uit.
Tot nu toe heb ik het volgende samengesteld
Moederbord: Asus p5ld2 de luxe € 133,97
Geheugen 512 x 2 = 1 gb pc 3200 cl 2 crosair € 110,21
of
Geheugen 1gb x 2 = 2 gb pc3200 cl2.5 twinmos €166,00
Processor intel p4 630 (s775 3 ghz 800mhz 2mb) €173,00
Videokaart 6800 GS pci-E €189
Harde schijf seagate barracuda sata II 160 gb €83
of
harde schijf western sata II 200gb €88
DVD brander Nec nd 4550 €42
DVD speler (moet ik nog zoeken) +/- €25
Muis logitech g5 laser muis €55,50
Toetsenbord (moet ik nog uitzoeken) +/- €25
Mijn vragen zijn
Geheugen
Welk geheugen zal ik kiezen? 1gb is tegenwoordig het minimum en omdat dual channel sneller is heb ik voor twee reepjes gekozen. Zal ik nu kiezen voor 2x 512 en in de toekomst nog eens up te graden als dat nodig is of ik kies voor 2x1gb en ik ben gelijk klaar voor de komende jaren.?
Voeding
Welke voeding heb ik nodig? Zelf zat ik te denken aan +/- 450 watt voeding.
Hebben SATAII harde schijven een aparte aansluiting nodig en heb ik daar met de aanschaf van een voeding rekening mee te houden?
Harde schijf
Is SataII merkbaar in het dagelijks gebruik?
Alvast bedankt voor de moeite
Johan
Edit
Zelf ben ik een amd fan, maar de maat van me kiest voor intel. Het is zijn geld. Misschien ga ik een alternatief met amd cofiguratie maken
Ik moet voor een maat van me een systeem samenstellen. Het moet ongeveer €1000 kosten. Sinds kort is hij verslaafd aan battlefield 2 en in de toekomst wil hij wat gaan rommelen met videobewerking (heeft sinds kort een nieuwe videocamera). Het is geen fanatieke gamer dus het hoeft geen top pc te worden.
Hij had goede ervaring met asusmoederbord dus de vraag was om deze keer ook een asus uit te zoeken. Ik heb gekozen voor asus p5ld 2 de luxe omdat het onboard sound en lan heeft en Sata II aansluiting.
Over de 6800GS heb ik goede recenties gelezen en hij is niet duur. Er kan altijd nog een snellere videokaart in maar dit is voor battlefield wel genoeg dacht ik zo.
De muis heb ik uit de best buy guide januari editie gehaald
Ik heb gekozen voor de p4 3ghz omdat deze vrij goedkoop was. Voor de 3,2 ghz betaal je al €40 meer
Met de duurste configuratie kom ik net onder de €1000 uit.
Tot nu toe heb ik het volgende samengesteld
Moederbord: Asus p5ld2 de luxe € 133,97
Geheugen 512 x 2 = 1 gb pc 3200 cl 2 crosair € 110,21
of
Geheugen 1gb x 2 = 2 gb pc3200 cl2.5 twinmos €166,00
Processor intel p4 630 (s775 3 ghz 800mhz 2mb) €173,00
Videokaart 6800 GS pci-E €189
Harde schijf seagate barracuda sata II 160 gb €83
of
harde schijf western sata II 200gb €88
DVD brander Nec nd 4550 €42
DVD speler (moet ik nog zoeken) +/- €25
Muis logitech g5 laser muis €55,50
Toetsenbord (moet ik nog uitzoeken) +/- €25
Mijn vragen zijn
Geheugen
Welk geheugen zal ik kiezen? 1gb is tegenwoordig het minimum en omdat dual channel sneller is heb ik voor twee reepjes gekozen. Zal ik nu kiezen voor 2x 512 en in de toekomst nog eens up te graden als dat nodig is of ik kies voor 2x1gb en ik ben gelijk klaar voor de komende jaren.?
Voeding
Welke voeding heb ik nodig? Zelf zat ik te denken aan +/- 450 watt voeding.
Hebben SATAII harde schijven een aparte aansluiting nodig en heb ik daar met de aanschaf van een voeding rekening mee te houden?
Harde schijf
Is SataII merkbaar in het dagelijks gebruik?
Alvast bedankt voor de moeite
Johan
Edit
Zelf ben ik een amd fan, maar de maat van me kiest voor intel. Het is zijn geld. Misschien ga ik een alternatief met amd cofiguratie maken
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 16:22 ]