Toon posts:

D600 voor 470 euro aanrader of totaal niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.mercadolibre.com.pe/org-img/preview/MPE/072005/82917_9619.jpg

Ik kan een Dell D600 overnemen voor rond de 470,- euro. dit zijn de specificaties:

- Intel Pentium M 1,6 Ghz, 1 Mb L2 cache
- 1024 MB RAM (2x 512 MB)
- 30 Gb Hitachi harde schijf,
- DVD-RW brander
- 14,1-inch XGA TFT-kleurenscherm, max resolutie 1400 x 1050
- ATI Mobility Radeon 9000
- Conexant D480 MDC v.92 56 Kbps modem,
- Geïntegreerde luidsprekers met 16-bits stereoweergave,
- WiFi Interne Broadcom DW1450 draadloze netwerkkaart 802.11 a/b/g
- Broadcom 570x Gigabit Ethernetcard (Cable, LAN, XDSL), 10/100/1000
- 1x Smart Card Reader,
- 2x USB 2.0,
- 1x PCMCIA cardbus,
- 1x parallel,
- 1x serieel,
- 1x externe VGA,
- 1x TV-uit (s-video),
- 1x RJ-45,
- 1x RJ-11,
- audio ingang/uitgang/koptelefoon/microfoon,
- Fast IR,
- Standaard toetsenbord QWERTY,
- ALPS touchpad 2-weg scroll-functie

Als ik hem zou overnemen zou ik er bepaalde dingen aan willen veranderen zoals:

- 80 gig harde schijf (maar weet niet welke, weet iemand misschien een goede vervanging?)
- 1024 MB RAM geheugen erbij (maar weet ook nog niet welke?)

Ik zal hem over het algemeen voor schoolwerk gebruiken zoals verslagen, werkstukken, presentaties, e.d. en daarnaast zou ik ook graag met zwaardere programma's zoals autocad en photoshop willen gebruiken. Zou deze dat aankunnen?

En ik heb hier en daar al gelezen dat de videokaart die erin zit goed genoeg is voor de meeste huidige games wanneer er voldoende geheugen aanwezig is. heeft iemand ervaring met deze videokaart? (ATI Mobility Radeon 9000)

heel erg bedankt voor jullie reacties ik heb er best wel wat aan gehad!

ik weet dat in de d600 een totaal kan van 2 gig aan geheugen dus het is mogelijk om er een stickje bij te doen en ja ik weet dat er dan 1-tje uit moet, maar aangezien ik de laptop voor een voordelige prijs kan kopen dacht ik dan kan er ook wel 100 euro bij voor een stickie van 1 gig.

ik zou eigenlijk niet weten of het mogelijk is om een videokaart te vervangen in een laptop. heeft iemand hier ervaring mee?

weet iemand misschien waar je op moet letten als je een harde schijf wilt vervangen van dell, want zijn het niet allemaal van die speciale afmetingen ofzo?

en ik zou willen weten of het mogelijk is bij dell laptops om de processor te veranderen en of dit niet teveel gevaren opleverd, want ik hoorde dat er iemand was die een 1.4 naar een 1.7 wilde gaan zetten is dit mogelijk?

ik had zelf in gedachte dat ik iets van 900 euro kwijt zou zijn dus ik heb nog wel de mogelijkheid om een aantal dingen te verbeteren als dit nodig is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 17:47 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:14
Ik weet niet hoeveel geheugensloten de laptop heeft dat moet je even checken, ik vermoedt 2, dat betekent dus dat je geen 1024MB RAM erbij kan stoppen zonder er eentje van 512 uit te halen. Op zich is 1024 natuurlijk wel zat.

En die Radeon 9000 is echt niet goed genoeg voor de huidige spellen hoor. Misschien de spellen uit de ut2004 generatie wel, maar Quake 4 en BF2 enzo zijn echt te zwaar voor die kaart.

Verder lijkt het me een goede laptop voor die prijs, dus doen!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

ik wil net zeggen, scherpe prijs!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 12:21
Doen zeer nette prijs, het is geen gamers laptop. Die prijs is zeker scherp :).

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik ken iemand die de laptop heeft. Heerlijke laptop. Prachtscherm. Hij heeft wel 512 meg ram. Is op zich genoeg voor huistuin en keuken gebruik ik weet niet wat je met je laptop wil gaan doen maar 1024 is genoeg. Voor de rest zou ik zeggen kopen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 15:27
Dit is zekers een leuke laptop voor school zaken. Aardig snel en lekker licht... Maar om er nou mee te gaan gamen en te gebruiken voor autocad, daar heb ik mijn twijfels bij. Het is wel een 14.1 inch scherm.
Verder is mijn ervaring dat het moederbord i.c.m. bluetooth niet helemaal lekker loopt. Productie fout volgens mij, maar als er nog garantie opzit kun je deze gratis laten vervangen door een monteur van dell (afhankelijk van het service contract/ extra garantie optie).

Verwijderd

ik heb een jaar geleden een d600 gekocht.
was toen een 1.4 met 256 mb.

De laptop bevalt mij uitstekend. Vooral de config die jij kan krijgen voor die prijs lijkt mij super.

(informeer ook of er stiekum een verzekering op zit, had de mijne zonder dat ik het wist. Hierdoor is gratis en voor niets het LCD vervangen, inverter was kapot.)

Nfsu underground 2 draaide bij mij nog redelijk, dat is de nieuwste game die ik er op heb gespeeld. Voor die prijks zou ik zeggen: ALTIJD doen. Accu gaat met office gebruikt 3 uur mee ;)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
specs kloppen niet, lees ze maar eens goed na ;)

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:41

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Ik tik dit bericht op een Latitude D600. Het is echt een zakelijke laptop, niet echt geschikt voor games. Bevalt mij echt prima, is bij ons de standaard laptop op de zaak! Scherm is echt top 1400x1050, is heerlijk spreadsheets maken of bewerken. Snel genoeg voor alle office en photoshop applicaties, geen ervaring met autocad.

De bekende zwakke punten (bij ons op de zaak dan), problemen met harde schijf (dus jouw plan om de harde schijf te vervangen is goed idee, en het moederbord levert wel eens problemen op (gaat opvallend vaak dood) en dat is een echt kostbare grap >450 euro reparatiekosten. Let trouwens ook op de accu, na een jaartje wordt dat echt behoorlijk minder. Dat licht denk ik ook aan hoe hij gebruikt is, ik doe nu 1,5 uur nog op een accu, terwijl een collega met nieuwe, ruim 3 uur doet. Indicatie is ook vreemd, zo staat hij nog op 40% en zo knippert het rode lampje dat je hem aan het net moet hangen.

Nou moet ik zeggen die laptops worden bij ons behoorlijk mishandelt, consultancy organisatie, dus altijd onderweg, veel met je tas "gooien", laptop als kladblok de hele vergadertafel langs laten gaan, enz, enz.

Bij ons trouwens alleen de 11 mbps wifi variant, maar voldoet voor mij prima.

Maar ik vind het een hele fijne laptop, klein, licht, toch 14" scherm met goede resolutie, snel genoeg voor meeste applicaties, maar niet echt voor games. Kortom een hele fijne laptop, absolute aanrader zeker voor 470 euro.

Edit: is 14" scherm, niet 15"

Edit2: Ik heb trouwens een 1.4 met 512 MB en nooit geen problemen met te weinig geheugen, dus die 1024 die er bij jou al in zit is volgens mij meer dan genoeg. Bovendien als je er 2 gieg van wil maken, moet je die 2x512 eruit halen en vervangen door 2x 1 gieg, zitten namelijk maar 2 geheugensloten in, dit is natuurlijk een duur grapje

[ Voor 15% gewijzigd door vanenkelen op 15-01-2006 16:08 ]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Als hij met 1,4 en 256 NFS:U2 nog kon spelen dan lukt dat jouw met 1,6 en 1GB ram dus ook en nog beter dan (allerlaatste nieuwste spellen wordt moeilijk,alles op low alleen denk ik 8)7 ). Je geheugen zou ik zo laten, eerder een betere videokaart dan maar dat zal erg moeilijk worden voor een laptop.

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Kijk ook goed na of je wel het geheugen uit kan breidden naar meer dan 1 gig. Mijn laptop kan namelijk niet voorbij de 1 gig (een asus maargoed)

Verwijderd

Ik gebruik hem ook dagelijks voor m'n werk en daarnaast ongeveer 500 van de 1300 klanten die wij ondersteunen als Service Desk. Ben er wel tevreden over maar het is geen gamers laptop, voor office etc. is hij uitermate geschikt :)

Wat we tegen komen op hardware fouten zijn netwerk kaarten die zorgen voor blauwe schermen en een paar kapotte hardeschijven.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33
Nog een d600 eigenaar hier, ook ongeveer een jaar geleden aangeschaft. De mijne heeft een 1.8ghz processor en 1024mb ram. Bevalt mij zeer goed eigenlijk, gewoon een compacte en lichte laptop, maar toch harstikke snel, het SXGA+ scherm vind ik ook heerlijk werken. Helaas zoals de rest al zegt niet echt geschikt voor games, ik gebruik m dan ook vooral voor m'n studie, waar die imo perfect voor is. Ik heb er wel eens 3dmark 2001 op gedraait, hij haalt zo'n 4000 punten. Dus ongeveer op geforce 2 niveau.

Volgens mij moet het wel mogelijk zijn de processor in deze laptop te vervangen, ik heb er bijgezeten toen een monteur mijn laptop uit elkaar haalde voor vervanging van de bluetooth module (plus voor de zekerheid het moederbord :p), en de proc zit gewoon in een socket net als bij een desktop pc. Ik weet echter niet of de koeling hierop berekend is, maar het lijkt mij dat alle d600's gewoon dezelfde koeler hebben. De videokaart kan je niet vervangen.
Hoe het zit met het vervangen van de hdd weet ik niet, ik weet wel dat je er gemakkelijk bij kan. Hij zit onder de polssteun en je kan m dr zo uithalen als je een paar schroefjes losdraait.

Bekijk trouwens nog even of er nog garantie op die laptop zit, de latitudes worden volgens mij standaard met 3 jaar garantie geleverd, dus grote kans dat je nog een jaar ofzo hebt, in dat geval moet je de garantie laten overschrijven op jouw naam. In ieder geval vind ik de laptop voor die prijs wel een koopje.... mits er niets mis mee is natuurlijk

[ Voor 20% gewijzigd door dribbel op 15-01-2006 22:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem aangeschaft~!!! bedankt voor al jullie tips.

ik ga hem vrijdag ff ophalen dus ben benieuwd!
Pagina: 1