Ik kan een Dell D600 overnemen voor rond de 470,- euro. dit zijn de specificaties:
- Intel Pentium M 1,6 Ghz, 1 Mb L2 cache
- 1024 MB RAM (2x 512 MB)
- 30 Gb Hitachi harde schijf,
- DVD-RW brander
- 14,1-inch XGA TFT-kleurenscherm, max resolutie 1400 x 1050
- ATI Mobility Radeon 9000
- Conexant D480 MDC v.92 56 Kbps modem,
- Geïntegreerde luidsprekers met 16-bits stereoweergave,
- WiFi Interne Broadcom DW1450 draadloze netwerkkaart 802.11 a/b/g
- Broadcom 570x Gigabit Ethernetcard (Cable, LAN, XDSL), 10/100/1000
- 1x Smart Card Reader,
- 2x USB 2.0,
- 1x PCMCIA cardbus,
- 1x parallel,
- 1x serieel,
- 1x externe VGA,
- 1x TV-uit (s-video),
- 1x RJ-45,
- 1x RJ-11,
- audio ingang/uitgang/koptelefoon/microfoon,
- Fast IR,
- Standaard toetsenbord QWERTY,
- ALPS touchpad 2-weg scroll-functie
Als ik hem zou overnemen zou ik er bepaalde dingen aan willen veranderen zoals:
- 80 gig harde schijf (maar weet niet welke, weet iemand misschien een goede vervanging?)
- 1024 MB RAM geheugen erbij (maar weet ook nog niet welke?)
Ik zal hem over het algemeen voor schoolwerk gebruiken zoals verslagen, werkstukken, presentaties, e.d. en daarnaast zou ik ook graag met zwaardere programma's zoals autocad en photoshop willen gebruiken. Zou deze dat aankunnen?
En ik heb hier en daar al gelezen dat de videokaart die erin zit goed genoeg is voor de meeste huidige games wanneer er voldoende geheugen aanwezig is. heeft iemand ervaring met deze videokaart? (ATI Mobility Radeon 9000)
heel erg bedankt voor jullie reacties ik heb er best wel wat aan gehad!
ik weet dat in de d600 een totaal kan van 2 gig aan geheugen dus het is mogelijk om er een stickje bij te doen en ja ik weet dat er dan 1-tje uit moet, maar aangezien ik de laptop voor een voordelige prijs kan kopen dacht ik dan kan er ook wel 100 euro bij voor een stickie van 1 gig.
ik zou eigenlijk niet weten of het mogelijk is om een videokaart te vervangen in een laptop. heeft iemand hier ervaring mee?
weet iemand misschien waar je op moet letten als je een harde schijf wilt vervangen van dell, want zijn het niet allemaal van die speciale afmetingen ofzo?
en ik zou willen weten of het mogelijk is bij dell laptops om de processor te veranderen en of dit niet teveel gevaren opleverd, want ik hoorde dat er iemand was die een 1.4 naar een 1.7 wilde gaan zetten is dit mogelijk?
ik had zelf in gedachte dat ik iets van 900 euro kwijt zou zijn dus ik heb nog wel de mogelijkheid om een aantal dingen te verbeteren als dit nodig is.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 17:47 ]