Toon posts:

Mixen vanaf laptop met goede channel-splitsing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een Gemini UMX-SE mixer aangesloten op mijn oude SB Live! 5.1 geluidkaart. Door de goede kanaal-splitsing en lage latency van de kX Audio drivers (ASIO als ik me niet vergis), heb ik nu een opstelling waarop line-out1 op channel1 van de mixer is aangesloten, en line-out2 op channel2. De aansturing via Traktor DJ Studio werkt prima.

Nu mijn vraag. Ik wil een dergelijke opstelling ook makkelijk kunnen verplaatsen voor het draaien op locatie. De twee meest praktische opties die ik voor me zie:

1) Laptop aanschaffen met 2x line-outs en goede driver ondersteuning.
2) Laptop met goede externe geluidskaart aanschaffen.

Of er laptops met zulke audio-mogelijkheden bestaan is me na Google-en nog niet duidelijk. En aan de andere kant vrees ik dat een externe geluidskaart voor een te hoge latency zal zorgen (momenteel is die 'al' 23ms).

Suggesties voor Laptop (design is een pre) en e.v. aanschaf externe geluidskaart zijn dan ook erg welkom. Merci alvast!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Externe geluidskaart denk ik...

Budget: maya 44 usb
iets beter: esi u46dj
tha bomb: rme hammerfall hdsp + box

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 15-01-2006 15:31 ]

Wise enough to play the fool

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
teacher schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:28:
Externe geluidskaart denk ik...

Budget: maya 44 usb
iets beter: esi u46dj
tha bomb: rme hammerfall hdsp + box
Neem hierbij een IBM R41 en je kan lekker doormixen. Heb ik zelf ook een aantal jaren gedaan en werkt zeer goed als je het een beetje door hebt.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:10

Exterazzo

Qeasy

Bij feedback verkopen ze een PCMCIA geluidskaart met 2 audio outs:

http://www.feedback.nl/?id=55&b=ECHODJ4

Audentia

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-02 22:05
M-audio Firewire Audiophile.... 4 in- en 6 uitgangen. Als je digitaal niet meerekend: 2 in, 4 uit.
Heerlijk ding, gebruik ik ook om zo af en toe eens te draaien. Hardware monitoring is aanwezig in het kastje zelf, inclusief aparte levels voor de koptelefoonuitgang.
Bij mij hangt 'ie overigens aan een powerbook.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Exterazzo schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:21:
Bij feedback verkopen ze een PCMCIA geluidskaart met 2 audio outs:

http://www.feedback.nl/?id=55&b=ECHODJ4
Helaas zit je hiermee weer vast aan die teletubbieaansluitingen.

Verwijderd

Topicstarter
grappig dat er zoveel verschillende oplossingen worden aangedragen :) ik denk dat 'om te beginnen' een degelijk extern geluidkaartje als de Maya 44 USB al voldoende is om lekker met mijn Gemini mixer te kunnen spelen. allemaal dank voor jullie reactie!
Pagina: 1