Sinds kort heb ik een Gemini UMX-SE mixer aangesloten op mijn oude SB Live! 5.1 geluidkaart. Door de goede kanaal-splitsing en lage latency van de kX Audio drivers (ASIO als ik me niet vergis), heb ik nu een opstelling waarop line-out1 op channel1 van de mixer is aangesloten, en line-out2 op channel2. De aansturing via Traktor DJ Studio werkt prima.
Nu mijn vraag. Ik wil een dergelijke opstelling ook makkelijk kunnen verplaatsen voor het draaien op locatie. De twee meest praktische opties die ik voor me zie:
1) Laptop aanschaffen met 2x line-outs en goede driver ondersteuning.
2) Laptop met goede externe geluidskaart aanschaffen.
Of er laptops met zulke audio-mogelijkheden bestaan is me na Google-en nog niet duidelijk. En aan de andere kant vrees ik dat een externe geluidskaart voor een te hoge latency zal zorgen (momenteel is die 'al' 23ms).
Suggesties voor Laptop (design is een pre) en e.v. aanschaf externe geluidskaart zijn dan ook erg welkom. Merci alvast!
Nu mijn vraag. Ik wil een dergelijke opstelling ook makkelijk kunnen verplaatsen voor het draaien op locatie. De twee meest praktische opties die ik voor me zie:
1) Laptop aanschaffen met 2x line-outs en goede driver ondersteuning.
2) Laptop met goede externe geluidskaart aanschaffen.
Of er laptops met zulke audio-mogelijkheden bestaan is me na Google-en nog niet duidelijk. En aan de andere kant vrees ik dat een externe geluidskaart voor een te hoge latency zal zorgen (momenteel is die 'al' 23ms).
Suggesties voor Laptop (design is een pre) en e.v. aanschaf externe geluidskaart zijn dan ook erg welkom. Merci alvast!