Toon posts:

RAMDISK fout tijdens installatie fedora

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik probeer fedora 4 x86 64 te installeren op mijn server maar wanneer ik de cd's in mijn server gooi dan komt ie niet verder omdat hij geen RAMDISK kan vinden, nu heb ik wat gezocht op het internet en er staat heel erg veel over beschreven alleen helpen de mogelijke oplossingen niet.

Dit probleem wordt veroorzaakt door de intel chipsets die niet goed ondersteund worden. Ik heb daarvan de 915GV chipset (Asus P5GV-MX) met Celeron D 331 processor en een 20gb IDE hdd.

Nu is er een booti915.iso dat als ware een bootcd is waar je de rest vanaf een FTP of HTTP server kan installeren. Het probleem is echter wanneer ik deze boot en zo instel dat hij naar mijn FTP server moet gaan omdaar de bestanden vanaf te halen, hij zegt dat de bestanden op die server niet overeenkomen met de cd waarvan ik boot (booti915.iso dus).

Nu DENK ik dat dit komt omdat booti915.iso is gemaakt voor de x386 PC, ik wil hem alleen op een 64bit systeem draaien, dus nou vroeg ik me af of jullie weten of hier een dezelfde iso voor bestaat alleen voor de x86 64 systemen.

De volgende andere oplossingen heb ik geprobeerd maar zonder succes:
- Tijdens het booten van de installatie CD de "garbage" methode gebruiken, dus bijvoorbeeld garbage intypen, dan op enter tikken waarna hij een foutcode aangeeft dat deze iso niet bestaant en vervolgens op enter drukken zodat hij wel goed hoort te booten.
- Bovenstaande methode alleen de laatste enter vervangen met linux acpi=off nofb
- In mijn bios ACPI, Plug and play OS en APM uitschakelen
- bios updates controleren, ik heb de nieuwste, er is nog een nieuwere, namelijk een beta maar dit installeer ik liever niet

Wie heeft ervaringen met dit probleem, wie weet waar ik een booti915.iso kan vinden voor x86 64 of wie heeft voor mij nog wat oplossingen die ik zou kunnen proberen?