Mijn laptop moet sinds 2 weken veel meer blazen dan vroeger. Met blazen bedoel ik koelen, het maakt erg veel lawaai en het is nog niet lang. De laptop is zo'n 9 maanden oud, geen virussen (Norton AntiVirus 2004) en geen spyware (Ad-Aware SE Pro). Weet iemand hoe het komt dat er ineens zoveel moet gekoeld worden?
Als de coolvinnen (of hoe het ook mag heten) vol zitten met stof, verplaatst deze minder lucht, meer toeren nodig om je CPU te koelen.
Heb het zelfde gehad met een gewonen pc, leek wel een luchtkanon
Alleen Ad-Aware is tegenwoordig niet meer de oplossing, scan eens met hitmanpro.
Heb het zelfde gehad met een gewonen pc, leek wel een luchtkanon
Alleen Ad-Aware is tegenwoordig niet meer de oplossing, scan eens met hitmanpro.
[ Voor 18% gewijzigd door RaZ op 15-01-2006 14:50 ]
Ey!! Macarena \o/
stof in het koellichaam, maar dat gaat geleidelijk..
wordt de laptop ook warm(er) het kan zelfs zijn dat het koellichaam los zit.
de cpu krijgt het daardoor warmer en zal de fan harder laten draaien
wordt de laptop ook warm(er) het kan zelfs zijn dat het koellichaam los zit.
de cpu krijgt het daardoor warmer en zal de fan harder laten draaien
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Is het geleidelijk aan harder gaan blazen of kwam dat ineens?
Ik neem aan dat de fan die harder gaat blazen temperatuursgevoelig is.
Zo ja dan kan het liggen dat er stof of iets in zit waardoor een bepaald onderdeel(en) warmer wordt(en).
En btw er wordt niks gezegd dat de CPU fan de oorzaak is.
Ik neem aan dat de fan die harder gaat blazen temperatuursgevoelig is.
Zo ja dan kan het liggen dat er stof of iets in zit waardoor een bepaald onderdeel(en) warmer wordt(en).
En btw er wordt niks gezegd dat de CPU fan de oorzaak is.
[ Voor 12% gewijzigd door ErikRedbeard op 15-01-2006 14:55 ]
hitmanpro vind ik niks, het haalt gewoon super veel software die allemaal wil beveiliging => Trage computer.
Verbruik, deze image.
Ik weet het niet, maar sinds 2 weken blaast hij harder, ik denk dus plots.
Verbruik, deze image.
Ik weet het niet, maar sinds 2 weken blaast hij harder, ik denk dus plots.
[ Voor 19% gewijzigd door _Quinten_ op 15-01-2006 14:57 ]
Voldemort2 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:57:
hitmanpro vind ik niks, het haalt gewoon super veel software die allemaal wil beveiliging => Trage computer.
Die super veel software wordt geinstalleerd, en pas gebruikt als je het opstart. Wat ik wel weet, is in mijn geval, ad-aware weinig vind, ten opzichte van de pakketten die via hitmanpro gevonden worden.
Maar is je eigen keuze hoor
Gebruik je trouwens niet een 1 of ander programma van je laptop die je fans aansturen? Kan zijn dat je per ongeluk de settings hebt aangepast naar standje windtunnel?
[ Voor 17% gewijzigd door RaZ op 15-01-2006 15:03 ]
Ey!! Macarena \o/
Als ik teveel AntiSpyware heb, dan wordt de computer te traag omdat die software beveiligd via het internet (FF kan dat evengoed als die programma's).RaZ schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:01:
[...]
Die super veel software wordt geinstalleerd, en pas gebruikt als je het opstart. Wat ik wel weet, is in mijn geval, ad-aware weinig vind, ten opzichte van de pakketten die via hitmanpro gevonden worden.
Maar is je eigen keuze hoor
Gebruik je trouwens niet een 1 of ander programma van je laptop die je fans aansturen? Kan zijn dat je per ongeluk de settings hebt aangepast naar standje windtunnel?
Die stand aangepast, misschien mijn broer of ouders per ongeluk gedaan. Hoe zet ik het dan weer normaal?
Ik draai regelmatig hitmanpro, en als dat ding klaar is, sluiten alle programma's netjes af, en is het dus niet meer actief. Maargoed, we zien je spy-ware topics wel te gemoedVoldemort2 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:08:
[...]
Als ik teveel AntiSpyware heb, dan wordt de computer te traag omdat die software beveiligd via het internet (FF kan dat evengoed als die programma's).
Uhm... Kom ff de handleiding brengen, dan kijk ik wel eventjes.Die stand aangepast, misschien mijn broer of ouders per ongeluk gedaan. Hoe zet ik het dan weer normaal?
Geen idee, het is jouw laptop, mag aannemen dat je ergens wel iets met informatie over de bijgeleverde software hebt.
Ey!! Macarena \o/
Zoek een compressor, knal paar korte schoten perslucht in alle gaten van je laptop. Er komt een stof wolkje vrij en je hebt de jaarlijkse onderhoud van intensief gebruikte laptops geleerd. (standaardprocedure van de hoge school helpdesk)
Ad-aware is niet genoeg, de oppervlakkige scans van Hitman pro ook niet. Ik gebruik Ad-Aware en Spybot Search & Destroy met eigen instellingen, zo kan ik dieper scannen dan Hitman pro.
Ad-aware is niet genoeg, de oppervlakkige scans van Hitman pro ook niet. Ik gebruik Ad-Aware en Spybot Search & Destroy met eigen instellingen, zo kan ik dieper scannen dan Hitman pro.
Het is een Acer TravelMate 2700, P4, 3GhZ, 512 MB RAM (grafische kaart ken ik niet).
Dat knallen, hoe doe ik dat? Welke gaten, die aan de onderkant of zijkant? Kan je je laptop zo niet helemaal kapot krijgen?
Dat knallen, hoe doe ik dat? Welke gaten, die aan de onderkant of zijkant? Kan je je laptop zo niet helemaal kapot krijgen?
[ Voor 65% gewijzigd door _Quinten_ op 15-01-2006 15:38 ]
Verwijderd
luchtstoten bedoelen ze hier.
achteraan of aan de zijkant is er wss wel een opening voor je laptopcooling
Kan je dat dan niet kapot krijgen? Er zitten denk ik allemaal koperen platen naast elkaar, dus als je dat stof dan nog dieper steekt?Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:47:
luchtstoten bedoelen ze hier.
[ Voor 17% gewijzigd door _Quinten_ op 15-01-2006 15:49 ]
Perslucht creert een overdruk in je laptop zodat het stof snel langs andere gaatjes naar buiten gaat.Voldemort2 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:48:
Kan je dat dan niet kapot krijgen? Er zitten denk ik allemaal koperen platen naast elkaar, dus als je dat stof dan nog dieper steekt?
Korte schoten is meer dan genoeg, als je continue perslucht inblaast dan draaien de ventilators tegen een onzinnig hoge toerental, dat is niet bepaald gezond.
Pagina: 1