Toon posts:

Ten einde raad met WIFI! help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen van het forum,

Ik registreer me nu alleen om deze vraag te stellen, ik hoop dat iemand me er mee kan helpen.
Ik heb pas een draadloos netwerk geinstalleerd, waarbij ik gebruik maak van een Linksys WAG54G adsl gateway en op de pc's een usb dongle of pci kaart van conceptronics (54mbps). Nu heeft het gisteren de hele dag perfect gewerkt, maar als ik nu op de pc beneden op het netwerk wil werkt dit niet. Constant verbind de pc met het netwerk, signaalsterkte is zeer goed, alleen binnen 10 seconden valt de verbinding weer weg. Wacht 5 seconden en hij is er weer en wacht weer 10 seconden en hij is weer weg. Ook weet ik dat de toekenning van Ip-adressen niet helemaal goed gebeurt, maar zodra ik de ip's probeer te verversen hangt de boel omdat de verbinding dus constant wegvalt.

Nu is mijn vraag dus: weet iemand van een van deze apparatuur dat het gewoon niet goed samen werkt of is het gewoon een kwestie van bereik? Ik heb naar mijn idee nu werkelijk alles geprobeerd, maar het probleem blijft zich voordoen.

En zeg nou niet dat ik nieuwe apparatuur moet kopen, want het heeft een paarmaanden geleden perfect gewerkt! ;)

Alvast bedankt!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Nieuwe kopen. :p.

Lees dit maar even door: linksys wag54g verliest verbinding met internet
De hele WAG54G serie zijn gewoon bagger. Bij enkelingen werkt het goed indien zij een analoge versie hebben en de allerlaatste frmware update mits zij een v2 model hebben. De ISDN gebruikers kunnen het voornamelijk schudden met dit model.

[ Voor 61% gewijzigd door XthinkZ op 15-01-2006 14:57 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb naar mijn idee nu werkelijk alles geprobeerd
Wat heb je precies geprobeerd? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Zet eens de ernegie beheer van je wifi kaartje uit.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je WPA encryptie aanstaan soms? Daar schijnen ook nog wel eens moeilijkheden mee te komen. Dus in dat geval even WEP proberen. (En daarna kijken hoe je alsnog WPA kan fixen ;))

Wat ook nog zou kunnen is dat er iets stoort in je omgeving. Bijvoorbeeld ander netwerk in de buurt. Misschien dat je dan eens een ander kanaal kan proberen. 6 bijvoorbeeld, ipv 11.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik heb ook verbindingsproblemen met mijn Linksys WRK54G. Er zijn wel ideeen over deze problemen maar ik heb daar nog nergens een oplossing gevonden.

De DECT telefoons die veel gebruikt worden geven soms problemen. Ik kan het alleen nog niet hard maken.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Topicstarter
even om terug te komen wat ik allemaal heb geprobeerd:

ik heb alle kanten op lopen schuiven met pc's en router, heeft geen effect op de verbindingssterkte.
Ook heb ik zon beetje alle verschillende coderingsmogelijkheden geprobeerd, en ik heb geprobeerd om de boel terug te zetten naar 11mbps. het heeft allemaal geen effect. Ook firmware updates helpen niet
het begint erop te lijken dat het usb dongletje gewoon de boosdoener is. Het ding heeft misschien wel moeite met lang aanstaan, wie weet

• XthinkZ

XthinkZ

Als je me niet geloofd, het is een bekend probleem met deze serie.
Ik had er 3 geinstalleerd bij mijn klanten, en uiteindelijk allemaal hetzelfde probleem.
Zoek in dat topic die ik aangaf de laatste firmware op en probeer die.
Werkt dit niet dan zou ik linksys bellen en laten omruilen voor een nieuw model.

Voor de rest is het zonde van je tijd om te gaan lopen priegelen met deze serie...

Verwijderd

Topicstarter
Even ter info..het is opgelost en het lag dus aan de encryptie en beveiliging.
Met WPA knalde iedereen eruit
met WEP krijgt de USB dongle geen IP's door
zonder encryptie/beveiliging werkt alles als een trein en nog sneller dan voorheen ook.

Het enige probleem is nu dus dat het netwerk niet is afgeschermd

Iemand daar ideeen voor?

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:51:
Even ter info..het is opgelost en het lag dus aan de encryptie en beveiliging.
Met WPA knalde iedereen eruit
met WEP krijgt de USB dongle geen IP's door
zonder encryptie/beveiliging werkt alles als een trein en nog sneller dan voorheen ook.
Het enige probleem is nu dus dat het netwerk niet is afgeschermd
Iemand daar ideeen voor?
Eentje nemen die wel doet wat ie moet doen en geen problemen geeft als je er een beveiliging opzet? :+.

Maar ff serieus, er is een topic over de WAG54G van meer dan 800 post.
Als het alleen aan de instellingen lag dan krijg je echt niet zoveel mensen in een topic met hetzelfde onderwerp.
Ik begrijp best dat je geen 800 post wilt lezen, maar als je echt van plan bent om uit te zoeken waar heet aan ligt dan hebje geen keus net zoals ik.
Het komt er op neer dat een firmware update alle problemen moet verhelpen. Voor de AnnexA is er wel een nieuwe firmware uit en een aantal zijn er positief over.
Alleen zit de WAG54G aan zijn end of life en komt er voor de AnnexB versie helemaal geen verlossende firmware meer uit. Ik heb er 1 omgeruild en er nog twee liggen die stof lopen te vreten. Moet maar eens tijd maken om ze op te sturen...

[ Voor 45% gewijzigd door XthinkZ op 19-01-2006 12:34 ]

Pagina: 1