Laptop adapter openen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-06 15:27
De adapter van mijn laptop zei gisteren "plop", naar het schijnt het geluid als het 230v soldeersel heeft losgelaten. In plaats van minimaal 100 euro neer te leggen voor een nieuwe loont het misschien wel de moeite om hem eerst van binnen te bekijken. Echter hoe krijg je zo'n ding open?

Weet iemand of dat er normaliter een zekering in zo'n ding zit (of dat de onderdelen uberhaupt vervangbaar zijn)?

Iemand tips voor het openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Die dingen zijn meestal aan elkaar gelijmt, dat word zagen en bikken dus. En of er vervangende onderdelen voor zijn, iets simpels als een zekeringetje moet wel lukken :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
Ik heb wel een haakse slijper liggen maar dat wordt te grof ben ik bang :) Dremeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:43

lasharor

7 december 2004

kosten maar 45 euro (belkin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 14:13
openmaken heeft zeker zin.
ik heb het eens gedaan voor de adapter van de camera van mijn buurman.
hij ging er niet zo voorzichtig mee om, en toen is een spoel losgekomen van de print.
even solderen, en hij was weer als nieuw. (8>

maar dat openmaken van zo'n adapter kan je het best een heel grote schroevendraaier voor gebruiken.
kijk wel eerst even of er onder de sticker toevallig geen schroeven zitten.
bijvoorbeeld door te kijken of je hem ergens in kan drukken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesenbaby
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Riesenbaby

dom geboren, niets bijgeleerd

Probeer het eens met een beitel op de lijmnaad, als je mazzel hebt springt hij dan open als je er met een hamer op klopt. Waarschijnlijk moet je het wel op meerdere plekken doen. Zo heb ik al een aantal verlijmde voedingen los getrokken.

succes

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ijzer/juniorzaagje proberen? moet werken denk ik :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gewoon de naad aflopen met een platte schroevendraaier... en steeds zachte tikjes geven, hoor je een krak, dan zit daar een punt waar de twee helften vast zitten geklikt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
Nou hij is dus open gegaan maar dat was echt een ramp. Laten we het er maar op houden dat de twee helfden erg goed zaten vastgelijmd. Van binnen leek er een chipje te zijn ontploft, einde oefening dus. Dan maar ene nieuwe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39586

ik maak dat soort adapters altijd open door met een stanly mes tussen de twee helften in te snijden. Als je dat vaak genoeg doet gaat de kast voldoende open en kun je de rest openbreken met een schroevendraaier. Als je de zaak gefixed hebt (de TS heeft pech met de ontplofte ic, maar vaak is het ook een draadbreuk of zo) kun de de zaak dan ook weer in elkaar lijmen.
Wel oppassen met het scherpe mes, altijd van je af snijden !
Pagina: 1