Hallo, weet iemand of het mogelijk is een S/PDIF signaal draadloos te versturen? Ik wil namelijk het geluid van mijn PC naar mijn receiver sturen en een kabel trekken is nogal problematisch i.v.m. het wergwerken ervan.
Ik denk, ik weet he tniet zeker dat dat vrij moeilijk zal gaan. Als de verzender en ontvanger al om kunnen gaan met het signaal is het nog maar de vraag of het signaal niet te veel heeft verloren in de lucht, waardoor de decoder er misschien niks meer van kan maken.
Life is not about specs, it is about joy!
Misschien met een laser en een optisch dingetje
Ik las net van een gast die een zo'n video zender gebruikt heeft om zijn signaal te transportren. Blijkt echt te werken...
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Ja, maar is dat het analoge signaal of het S/PDIF signaal?deepspace schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:20:
Ik las net van een gast die een zo'n video zender gebruikt heeft om zijn signaal te transportren. Blijkt echt te werken...
Life is not about specs, it is about joy!
Las idd ook zoiets in de enige nuttige google hit (op de eerste paar pagina's). Dus gewoon coaxiale S/PDIF naar de composite aansluiting van een videotransmitter en dan vanaf de videoreceiver weer naar de coaxiale S/PDIF in van je receiver.deepspace schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:20:
Hiervandaan:
Wireless S/PDIF?
Someone wrote to ask whether or not it would be possible to use a wireless video sender to send S/PDIF around his house. I'd never thought of this but it seemed possible, and a great idea! I thought about it and concluded that it just might work. He went out and got a 2.4Ghz video sender from Radio Shack. Amazingly it worked, and he was able to send wireless S/PDIF.
[ Voor 34% gewijzigd door Orion84 op 15-01-2006 17:26 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Link, NU!deepspace schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:20:
Lijkt mij desondanks zeer wonderlijk, dat een S/PDIF signaal allerlei modulaties overleeft tijdens transport met zo'n 2,4 Ghz Composite zendertje
[ Voor 29% gewijzigd door gertvdijk op 15-01-2006 17:28 ]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Link is al gegeven zie ik 
Of het verwonderlijk is? nee, valt wel mee. Zo'n videolink heeft voldoende bandbreedte om het SPDIF signaal te transporteren. De modulatie/demodulatie werkt daarom ook behoorlijk goed op zo'n soort signaal.
Of het verwonderlijk is? nee, valt wel mee. Zo'n videolink heeft voldoende bandbreedte om het SPDIF signaal te transporteren. De modulatie/demodulatie werkt daarom ook behoorlijk goed op zo'n soort signaal.
Toch vind ik het niet zo'n elegante oplossing om dit op 2,4 Ghz te doen. Uit ervaring weet ik dat het bij mij thuis gewoon niet mogelijk is een redelijke beeldkwaliteit te verkrijgen met al die draadloze netwerken van mijn buren (5 stuks).
Is er ook zo'n composite transmitter die op een andere frequentie werkt?
Is er ook zo'n composite transmitter die op een andere frequentie werkt?
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Tja, je zit altijd met dat probleem, aangezien er niet al teveel frequenties zijn die wettelijk gebruikt mogen worden.
Gewoon paar kabelgoten halen?

Mooi is het niet mar dat interesseert niemand een ruk als je een 2m beamerscherm en 7.1 setje hangen hebt...

Mooi is het niet mar dat interesseert niemand een ruk als je een 2m beamerscherm en 7.1 setje hangen hebt...
Ik heb zo'n 2,4ghz transmitter + reciever en heb net geprobeerd mijn spdif signaal te transporteren. Dit werkte niet met mijn kastjes niet via de video aansluiting en niet via de audio aansluiting. Ik krijg alleen maar ruis en geen geluid dus
. (mijn kastjes zijn van het merk marmitek)
Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!
mjah spdif is volgens een simpel signaal met 1tjes en 0tjes.
Je zou zoiets draadloos kunnen doen doormiddel van infrarood, of blauwe tanden ofzo, via radiogolven kan et ook nog. Zo moeilijk is et dnek ik niet
Je zou zoiets draadloos kunnen doen doormiddel van infrarood, of blauwe tanden ofzo, via radiogolven kan et ook nog. Zo moeilijk is et dnek ik niet
[ Voor 10% gewijzigd door B_FORCE op 18-01-2006 13:02 ]
Euhm... Infrarood zou misschien nog kunnen, maar BT gaat niet werken denk ik. Je hebt minimaal 1-speed CD (172kbyte/sec, correct me if I'm wrong) datarate nodig. FastIrDA gaat tot 4Mbps voor zover ik weet en BT v2 komt daar ook theoretisch aardig bij in de buurt.B_FORCE schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:01:
mjah spdif is volgens een simpel signaal met 1tjes en 0tjes.
[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 18-01-2006 13:14 ]
16bits, stereo, 44.1Khz s/pdif PCM signaal is inderdaad 1,4mbps, AC3 slechts 448kbps, DTS meestal 768kbps, soms ook 1,4mbps, dus dat zou in theorie met BT wel kunnen, maarja, dan het omzetten
.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Let op dat SPDIF dubbele datarate is om clock recovery mogelijk te maken.
gebruik je 2 BT kanalen
, lol
.
Nadeel aan IR is dat je bereik niet echt al te groot is en aan radiogolven dat et storing op kan treden.
Ik heb weleens zitten dneken om voor de grap muziek draadloos te verzenden (schemaatje bouwen). Moet opzich niet zo heel moelijk zijn en als je signaal al digitaal is moet het nog makkelijk zijn
Nadeel aan IR is dat je bereik niet echt al te groot is en aan radiogolven dat et storing op kan treden.
Ik heb weleens zitten dneken om voor de grap muziek draadloos te verzenden (schemaatje bouwen). Moet opzich niet zo heel moelijk zijn en als je signaal al digitaal is moet het nog makkelijk zijn
Verwijderd
Een 9 jaar oud topic kicken om te spammen, kansloos...
[ Voor 175% gewijzigd door FeaR op 24-06-2015 16:20 ]
SPDIF over Power dan? Google Images geeft het volgende:
https://www.google.nl/sea...APV84HQBA&ved=0CAYQ_AUoAQ
https://www.google.nl/sea...APV84HQBA&ved=0CAYQ_AUoAQ
Professioneel Heftruck Syndroom
Verwijderd
Ook subtiele spam is niet de bedoeling...
[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 25-06-2015 10:19 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]~~~[html]~~~[norml]~~~[/norml]~~~[/html]~~~[/html]
~~~[html]~~~[html]~~~[norml]~~~[/norml]~~~[/html]~~~[/html]