[SUSE 10.0] 3de cd niet herkent ondanks correcte MD5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipviwawes
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2024
Hallo,

Ik probeer SUSE Linux 10.0 te installeren op een Compaq Presario 7461:

AMD K6 500 mhz
8g schijf
CD-ROM speler (Compaq SC-140S)
Onboard VGA (Trident MPV4 8MB)

De gebruikte ISO's voor deze installatie komen van een Nederlandse server (CD1 t/m 5) en een uit Aken (CD 3 nog een keer). De MD5sum checks van deze ISO's kloppen.

De installatie cd's zijn gebrand met Nero 7 Premium. De 3de CD is een 4 maal gebrand met Nero en de Duitse ISO van CD3 is gebrand met Alcohol 120%

Als yaST deze cd's controleert waren er alleen problemen met de eerste vier CD 3's. De Duitse Alcohol 120% komt zonder problemen uit de test en wordt ook echt herkent als SUSE LINUX 10.0 CD3

Installeren
Bij het opstarten wordt de eerste CD geboot en kan ik zonder problemen de MEMtest uitvoeren en later de installatie opstarten. Door problemen met de VGA chip kan er alleen worden geinstalleerd in yaST.
Volledig Nederlandse installatie leek mij gewenst.
Bij 55% wordt er gevraagd om de 3de cd. De volgende fout melding wordt gegeven:

"De bron op de opgegeven URL geeft nu een ander media-ID. Als de URL correct is, dan geeft dit aan dat de inhoud van de bron is veranderd. Om deze bron te blijven gebruiken, open Installatiebronnen in YaST Configuratiecentrum en ververs de installatiebron."

Als er een verkeerde CD is geladen krijg ik deze melding:
ERROR(Media:file not found)[/media.3/media]

Bij een zoektocht door de novell.com site kom ik het volgende tegen:

If you want to change from CD to DVD (or viceversa) as installation media, YaST will "complain" about different media. The information regarding which installation media has been used is saved by YaST in directory /var/adm/current_package_descr/. If you want to switch e.g. from DVD to CD-ROM, please login as root and execute the following commands:

rm /var/adm/current_package_descr/.S.u.S.E*
cp /cdrom/.S.u.S.E* /var/adm/current_package_descr/

http://support.novell.com/techcenter/search/search.do?cmd=displayKC&docType=kc&externalId=2001-08-mkrapprevisioncdxml&sliceId=&dialogID=4004046

Hieruit maak ik op dat de media-id alleen anders is wanneer je wisselt tussen CD / DVD.

Hoe kan ik Suse installeren met deze foutmelding?

[ Voor 13% gewijzigd door mipviwawes op 15-01-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Instalatie verder stoppen. (optie overslaan? of druk anders op anuleren)
Als het goed is heb je een draaiende linux distro (hij maakt als het goed is wel alles af: MBR schrijven met LILO of GRUB)

Daarna kan je je pakketten via yast opnieuw proberen te installeren nadat je een nieuwe source hebt ingesteld. (bv de ftp server van suse ;))

G

You can either agree with me or be wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipviwawes
Dat ben ik vergeten te vermelden:

Dat heb ik geprobeerd maar bij vorige distro's mocht ik dan nog een wachtwoord en dergelijke opgeven.
Als ik nu het opstartscherm van SUSE te zien krijg, kan ik niet inloggen.
Hij vraagt om een gebruikersnaam, dus ik geef root op. Die kent hij niet maar ik heb er ook geen wachtwoord voor opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G

BiG_G

Master of Gods

Hmmm,

2 opties:
1 CD3 opnieuw downen en fikken
2 Opnieuw beginnen met installen, maar na reboot van disk 1 op anuleren drukken. dat zou moeten werken.

G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipviwawes
Ik heb waarschijnlijk een verkeerde versie van die 3de cd gebruikt/gekregen.
Blijkbaar moeten alle 5 de ISO's van 1 en dezelfde server vandaan komen.

SUSE draait, topic mag dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G

BiG_G

Master of Gods

Heee,

Dat wist ik ook niet, maar zou natuurlijk heel goed kunnen.

G

Pagina: 1