350D + Grip + Handstrap + nekband

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien een rare vraag, maar ik heb gezocht en geen echt goed antwoord kunnen vinden.

Ik heb een handstrap aan de cam zitten, maar ik ga zo het bos in en dan wil ik ook graag weer even mijn nekband aansluiten, maar nu heb ik op het einde wel een open ringetje van de strap, maar als ik daar de band op aansluit dan trek ik de hele handstrap aan waardoor die vcast tegen de body aan komt te zitten als je hem om je nek hangt. Dus niet erg handig :+

Nu heb ik al zitten zoeken, maar een goede manier om hem aan te sluiten heb ik nog niet kunnen vinden.

Heeft iemand enig idee of illustraties hoe e.e.a. wél aangesloten moet worden, of vraag ik het onmogelijke ?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:46

tozzke

aka tozzert

wat is het probleem dan?

ik bedoel... als je de camera in de aanslag hebt, dan hangt hij toch niet met z'n gewicht aan de handstrap?? dan heb je je hand door de strap heen

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:19

Marc H

- - Is wakker - -

Even snel een plaatje geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://fotostek.nl/zooi/strap.jpg

De strap zet je op de onderste twee gaatjes (beide eerst door het middelste gaatje, dan door het klemmetje en dan weer door het onderste gaatje), op de bovenste monteer je de nekband, net alsof hij gewoon op de camera zit.

Succes :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Fairy
  • Niet online
Marc H schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:01:
Even snel een plaatje geschoten:

[afbeelding]

De strap zet je op de onderste twee gaatjes (beide eerst door het middelste gaatje, dan door het klemmetje en dan weer door het onderste gaatje), op de bovenste monteer je de nekband, net alsof hij gewoon op de camera zit.

Succes :)
Juist, zo had ik em ook, en dat is precies de manier waardoor je de handstrap tegen de body aanklemt als er gewicht aan de nekband komt te hangen.

Ik heb het ondertussen opgelost door de handstrap op een andere manier te bevestigen waardoor het niet meer kan verschuiven. Vraag me niet hoe ik het gedaan heb, maar het zit nu heel stevig en netjes.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
in de handleiding van de grip staat hoe je dit moet bevestigen

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik begrijp je vast verkeerd, maar waarom is dat zo irritant dan, dat je handstrap tegen de body getrokken wordt als je de cam om je nek hangt? Je hebt de handstrap dan toch niet nodig?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:04
Heel braaf volgen wat er in de handleiding van de grip staat, ik heb het 3 spletige plaatje op die manier strak tegen de body aan, en de nekstrap trekt bij mij echt de handstrap niet strak tegen de body.

Helaas geen 2e cam in de buurt om het op de foto te mikken ;P

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als alternatief kan je hetvolgende doen:

Het linker eind van de neckstrap aan het handstrap oogje vastzetten, en het rechtereind onder de grip, naast de band van de handstrap priegelen. Als je cam dan hangt, dan hangt 'ie "portrait" stand zeg maar, maar verder werkt dat prima. Voordeel is dat de neckstrap niet oversteekt naar de andere kant van de cam, als je hem in je handen vasthoudt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
JumpStart schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:29:
Als alternatief kan je hetvolgende doen:

Het linker eind van de neckstrap aan het handstrap oogje vastzetten, en het rechtereind onder de grip, naast de band van de handstrap priegelen. Als je cam dan hangt, dan hangt 'ie "portrait" stand zeg maar, maar verder werkt dat prima. Voordeel is dat de neckstrap niet oversteekt naar de andere kant van de cam, als je hem in je handen vasthoudt.
Idd, werkt best goed (heb het zo ook bij m'n 7D). Hij hangt an idd niet zo irritant in de weg, maar bungelt gewoon naast de camera.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
RonaldH schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:41:
Heel braaf volgen wat er in de handleiding van de grip staat, ik heb het 3 spletige plaatje op die manier strak tegen de body aan, en de nekstrap trekt bij mij echt de handstrap niet strak tegen de body.

spiegel? 8)7

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
RonaldH schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:41:

Nieteens een telefoon met cam? Jij ben zoooo 1998 B)

• Fairy
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:16:
Ik begrijp je vast verkeerd, maar waarom is dat zo irritant dan, dat je handstrap tegen de body getrokken wordt als je de cam om je nek hangt? Je hebt de handstrap dan toch niet nodig?
Ten eerste verslijt je band hierdoor het ten tweede is het superirri als je elke keer opnieuw de band weer in fatsoen moet trekken om hem om je pols te kunnen doen.

Maar het is al opgelost.

PS bij mijn polsband zat geen handleiding, zoals iemand boven zei dat ik de manual moest lezen.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Fairy schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 08:52:
[...]PS bij mijn polsband zat geen handleiding, zoals iemand boven zei dat ik de manual moest lezen.
De uitleg staat in de handleiding van je batterygrip.

Ff Googlen leverde dit op:
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/37/77359713_ee4cff6e20_o.jpg
Pagina: 1