Antec Sonata II PCI-E power connector te groot?

Pagina: 1
Acties:

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-02 16:44
Ik heb vrijdag eindelijk mijn nieuwe pc binnen gekregen, maar tijdens het bouwen kwam ik een probleempje tegen.
De PCI-E power kabel die op de voeder van de Antec zit (Antec SmartPower 2.0 450W) past niet in mijn MSI 7800GT. Nu zit er wel bij de videokaart een kabeltje dat ik van twee 4pin connectors zon pci-e plug kan maken maar dit lijkt me nogal nutteloos als hij ook op de voeding standaard zit.
Heb echt een kwartier lang naar die 2 dingen lopen kijken en ze zijn echt gewoon precies hetzelfde van vorm enzo. Maar het lijkt alsof de plug die op de Antec zit net iets te dik is om in de videokaart te gaan.

Mijn vraag is nu. Of ik gewoon die antec pci-e plug moet vijlen tot hij past? Of is het gewoon een kabel die ook niet hoort te passen?

Alvast bedankt.

De antec voeding
MSI 7800GT

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
bij die link naar die voeding staat helemaal niks over pci-express connectoren?? Probeer je niet het verkeerde ding er in te steken? :)

*edit*

volgens een review zit hij er wel op iig :)

http://www.silentpcreview.com/article260-page3.html

[ Voor 30% gewijzigd door maratropa op 15-01-2006 13:14 ]

specs

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

gladiool schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:12:
bij die link naar die voeding staat helemaal niks over pci-express connectoren?? Probeer je niet het verkeerde ding er in te steken? :)

*edit*

volgens een review zit hij er wel op iig :)

http://www.silentpcreview.com/article260-page3.html
Increased 12V output capability for system components that consume more power from 12V rail
PCI-E graphic connector
Safety approvals: UL, CUL, TUV, CB, FCC Class B, CE, CCC
Increased MTBF: 80,000 hours
Size: 6.1"(L) x 5.9" (D) x 3.4" (H)
PF value greater than 90% (EU only)
Gold plated connector for superior conductivity

Hier een stukje uit de specs van de voeding. Daar zie ik toch echt een PCI-E connector op staan ;)

Maar hoe groot is de connector dan? Volgens mij moet het een 6 pollige connector zijn 2 bij 3.

[ Voor 7% gewijzigd door Shuriken op 15-01-2006 13:16 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nja ik zag het al, er overheen gelezen. :)

Misschien harder duwen? (duh ;) )

[ Voor 70% gewijzigd door maratropa op 15-01-2006 13:17 ]

specs

• RuudBurger
het is idd een 2x3 connector. en ik heb echt al bijna met al mijn kracht lopen duwen.. maar dat lijkt me niet echt goed voor de kaart. aangezien de bijgeleverde connector er wel gewoon in past.

volgens jullie is het dus wel gewoon dezelfde? heeft er iemand dezelfde combo misschien?

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 17:12
moet gewoon passen volgens mij

ik heb wel ervaring met de sonata II + 7800gtx en dat past gewoon prima.

misschien is er iets verbogen oid in je stekkertje

Verwijderd

Jeps, er is misschien iets verbogen in het stekkertje. Post anders een een mooie foto van het stekkertje op de grafisch kaart, van de connector van de voeding, en ook van de connector van dat verloopstukje waarmee je vergeleken hebt.

• RuudBurger
nou als het moet passen dan ga ik ff knutselen..
misschien zit er wat plastic resten in de gaatjes ofzo..

alvast bedankt iig

• RuudBurger
nog ff een vraagje..
als ik hem er eindelijk in weet te krijgen. kan het niet zo zijn dat mijn videokaart te veel stroom krijgt? en dus doorbrand ofzo?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 21:10
Ik kan je nog uit ervaring vertellen dat het past :)
Het kost behoorlijk wat moeite, maar het past wel. Dit euvel ligt trouwens bij de Antec Smartpower voeding. In combinatie met bijvoorbeeld een Sapphire X1800XL is dit probleem er ook.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:00
Sillymidget schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:51:
nog ff een vraagje..
als ik hem er eindelijk in weet te krijgen. kan het niet zo zijn dat mijn videokaart te veel stroom krijgt? en dus doorbrand ofzo?
Zolang je niks verkeerd aansluit, gaat er niks kapot. Maar zit ie er bijvoorbeeld halferwege in , dan kan het misschien wel lekker gaan puntlassen :). Das niet goed!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik heb dezelfde voeding en kreeg die PCI-E stekker met geen mogelijkheid op mijn Geforce 7800GT van Club-3D. De molex die werd geleverd bij de kaart paste prima, die gebruik ik dus ook maar.

• RuudBurger
Het is gelukt! Na veel vijlen en proppen is het gelukt om hem erin te krijgen.

Heb ik mooi 1 molex over voor mijn backup schijf!
Pagina: 1