Toon posts:

geen ASP.NET 2.0 account..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil beginnen met het leren van ASP.NET 2.0. Alleen ik loop al tegen wat problemen aan. Het gaat om het volgende, overal lees ik dat je een ASP.NET windows account nodi hebt om ontwikkelde sites te kunnen starten. Echter, ik heb dit account niet. Ik heb MS .NET framework 2.0 geinstalleerd, MS IIS 5.0 en MS Visual Web Developper 2005 Express edition.
Er is op internet veel te vinden over hoe dit account te configureren, maar nergens lees ik hoe het aangemaakt wodt. Waarschijnlijk gebeurd dit automatisch? Maar bij is dit niet gebeurd. Wie kan mij verder helpen?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
In welke volgorde heb je dit gedaan? De asp.net installer doet wat IIS dingetjes maar dan moet IIS wel geinstalleerd zijn natuurlijk. :)

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:51

Rhapsody

In Metal We Trust

Als je IIS hebt geinstalleerd, en daarna .NET 2.0 framework, dan moet je gewoon asp.net 2.0 pagina's kunnen uitvoeren lokaal. :)

Als je naar IIS gaat, rechtermuis op default website en dan properties dan heb je als het goed is ook een tab ASP.NET.

🇪🇺 pro Europa!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42
Als je IIS geinstalleerd hebt, nadat je het .NET framework geinstalleerd hebt, moet je eens:
code:
1
aspnet_regiis -i

uitvoeren.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Rhapsody schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:05:
Als je IIS hebt geinstalleerd, en daarna .NET 2.0 framework, dan moet je gewoon asp.net 2.0 pagina's kunnen uitvoeren lokaal. :)

Als je naar IIS gaat, rechtermuis op default website en dan properties dan heb je als het goed is ook een tab ASP.NET.
Ik heb eerst het .NET 2.0 framwork geinstalleerd en vervolgens IIS.... De verkeerde volgorde dus?:)
Ik kan ook wel simpele pagina's uitvoeren, zoals een pagina die een button control bevat of een datagrid control. Maar zodra ik login controls wil gebruiken, waarbij IIS nodig is gaat het fout!

Ik zie het tabblad staan inderdaad, wat kan ik daaruit opmaken?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:05:
Als je IIS geinstalleerd hebt, nadat je het .NET framework geinstalleerd hebt, moet je eens:
code:
1
aspnet_regiis -i

uitvoeren.
Okeej, ik het uitgevoerd, zou ik nu klaar moeten zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 13:33 ]

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:20
In de command prompt. Wat er precies gebeurt kun je wel ff googlen denk ik.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[google=aspnet_regiis]? :? Een beetje meer eigen inzet mag wel hoor. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door NMe op 15-01-2006 13:34 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Joehoee! Gelukt ik heb een user aan kunnen maken middels de create user wizard control :P
Pagina: 1