[2000] Backups starten niet

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb hier op een vereniging een servertje waarvan ik de backups probeer te schedulen op elke dag. De job start wel, maar sluit binnen een seconde af met status 0x0 als ik in de task scheduler kijk.

Waarom is dit? Het is de eerste keer dat die backup moet starten en er is ongeveer 14 GB aan data die weggezet moet worden.

De backup gaat vanaf een harddisk (d:) naar een netwerkdriver (f:) en de job draait gewoon als ik hem handmatig start vanuit de backup tool. Maar als ik hem vanuit de task scheduler start (handmatig of gewoon op de geagendeerde tijd) kapt hij er direkt mee.

De log zegt het volgende:
code:
1
Result: The task completed with an exit code of (0).

[ Voor 8% gewijzigd door VROEM! op 15-01-2006 12:47 ]

ieeeepppppp :P

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-03 01:42
VROEM! schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:46:
De log zegt het volgende:
code:
1
Result: The task completed with an exit code of (0).
Exit code 0 betekend dat de procedure normaal is verlopen en afgesloten.
Misschien zou je je instellingen eens na kunnen lopen.

[ Voor 10% gewijzigd door GeniusJennis op 15-01-2006 12:50 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Toch vind ik het raar, ik heb gewoon een tutorial van microsoft doorgelopen (link ff kwijt) en als ik vanuit de backup utility de job handmatig start is hij toch echt 2 uur bezig.

Ik heb de instellingen nog eens doorgekeken en ik kan echt niets vinden waardoor de backup niet zou moeten starten.

-De klokken staan gelijk op beide machines
-De bestemming heeft meer dan voldoende ruimte vrij
-De data is goed geselecteerd
-

[ Voor 42% gewijzigd door VROEM! op 15-01-2006 13:00 ]

Verwijderd

Als jij hem start ben jij aangelogd.. Onder welk account draait hij als je niet ben aangelogd? En heeft dat account rechten op de share?

Zomaar wat basic dingen die je kan checken.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 15:13
Welke user gebruik je om de job te schedulen ? Als je naar een lokale schijf backupt werkt het dan wel ? Het zou mogelijk een permissieprobleem kunnen zijn.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
-De account is een administrators account (niet "administrator" zelf) Hiermee worden ook users aangemaakt en andere beheerstaken gedaan.
-Als ik niet ben ingelogd start hij als de user waarmee ik het account gemaakt heb
-De user waarmee de backup gestart wordt heeft ook full control op de map waar de backup heen moet.
-Naar lokale schijf backuppen gaat niet echt, ik moet dan backuppen naar de schijf die gebackupt wordt... Hoewel....ik ga ff wat kloten.

[ Voor 14% gewijzigd door VROEM! op 15-01-2006 13:05 ]

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Als ik hem handmatig start zie ik:
code:
1
The operation was not performed because the specified media could not be found

Terwijl de schijven gewoon gemount zijn en het bestand waar de backup heen moet gewoon bestaat.

Update: Volgens mij heb ik hem :) :) :) ....toch niet :(

Ik heb het volgende gevonden:
1. Use the backup wizard to create your job. Make sure you click on the Advanced button before finishing, as this is where you set the scheduling. Set everything as you would want.

2. Open up the task scheduler (Start, Settings, Control Panel, Scheduled Tasks). Find your backup job, right-click, and select Properties.

3. Edit the RUN: line (which should already be highlighted). There's a LOT here - you'll need to scroll back and forth to see everything.

There are some switches that you cannot have in there: /a, /g (with more stuff after it), /f, and /t. If you see them, delete them.

You need a /p "(backup device type)" in there, where backup device type is equal to the media type name. For example, for a Travan type tape, you would use: /p "travan"

Here's the secret part that makes it all work: add a "/um" at the end of the command.

4. Make sure you have at least Service Pack #2 installed.
Het komt van deze site:
http://nleaudio.com/bnotes/ntbackup.htm

Het proces ntbackup.exe blijft nu wel draaien, maar gebruikt geen cpu power en er wordt ook niets gedaan eigenlijk. Er wordt geen data over het netwerk verzonden en het backup bestand (nu 500MB ipv 13 GB) groeit niet.

[ Voor 88% gewijzigd door VROEM! op 15-01-2006 14:21 ]

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 15:13
Wees eens duidelijk, doet de backup het nou wel of niet als je hem zelf start ? Heeft de user account voldoende permissies op de netwerkschijf ?

edit:laat maar

[ Voor 6% gewijzigd door Taigu op 15-01-2006 13:38 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
buddhole schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:37:
Wees eens duidelijk, doet de backup het nou wel of niet als je hem zelf start ? Heeft de user account voldoende permissies op de netwerkschijf ?

edit:laat maar
Startte WEL als ik hem zelf start vanuit de backup utility
Startte NIET als ik hem zelf start vanuit de task scheduler
Startte NIET als hij automatisch door de task scheduler gestart zou moeten worden. Dat heet: Het proces startte wel even, maar stopte na 2 seconden met genoemde melding.

Op het moment start het proces, maar doet het NIETS.

[ Voor 14% gewijzigd door VROEM! op 15-01-2006 14:35 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik een UNC pad in plaats van een driveletter.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Voor de bestemming bedoel je?

UNC path is dit trouwens, toch?
http://en.wikipedia.org/wiki/Path_%28computing%29

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

VROEM! schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 12:39:
1) Voor de bestemming bedoel je?

2) UNC path is dit trouwens, toch?
http://en.wikipedia.org/wiki/Path_%28computing%29
1) Ja.
Je backupt toch niet naar een gekoppelde schijfletter zeker? - Wel dus. Ik zou de UNC suggestie proberen.

2) Ja.
Universal Naming Convention
The Universal Naming Convention specifies a common syntax for accessing network resources, such as shared folders and printers. The syntax for Windows systems is as follows:

\\computername\sharedfolder\resource

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Na lange tijd niet meer bij die machine gekund te hebben ben ik er net maar weer even achter gekropen en:

Yes dit lijkt hem te zijn :)

Verdere tip nog: UNC pad met de hand intypen werkt niet zo goed (misschien case sensitive?) maar via netwerk omgeving erheen bladeren gaat prima B)

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Sorry voor het even omhoog schoppen van dat bericht. Maar ik zit met hetzelfde probleem: schedule wordt niet uitgevoerd. Waarschijnlijk omdat ik ook naar een "z:" verwijs ipv een UNC pad gebruik.

Utility: NTBACKUP

Backup media: NAS disk van lacie

Nu heeft die NAS disk natuurlijk een ingebouwd wachtwoord. En nu kan ik natuurlijk nergens in mijn schedule regel een paswoord meegeven (of wel? ik vind het niet in de help van microsoft). Heeft iemand een oplossing?

SvennieG

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op je w2k doos een gedeelde netwerkmap maken naar je NAS. Zegge V:\ oid. Hier kun je wel je ww opgeven (logisch. vervolgens NTBACKUP middels de UNC laten verwijzen naar je lokale netwerkmap. Dus
\\w2kdoos\netwerkmapping\
of iets dergelijks. Werkt dat wel?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Op je w2k doos een gedeelde netwerkmap maken naar je NAS. Zegge V:\ oid. Hier kun je wel je ww opgeven (logisch. vervolgens NTBACKUP middels de UNC laten verwijzen naar je lokale netwerkmap. Dus
\\w2kdoos\netwerkmapping\
of iets dergelijks. Werkt dat wel?
hmmmmm dat gaat toch niet? ik maak bvb een mapping z: naar mijn nas.
Dan kan ik die mapping toch nooit bereiken via:
\\w2kdoos\z:
En netwerkmappings delen, dat zoek ik op maar, dat heb ik nog nooit gezien :?

SvennieG

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

nvm 't is al opgelost. Ik was de scheduled task onder de verkeerde account aan het draaien. Nu werkt het wel.

SvennieG

Pagina: 1